Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tanke....
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Raffsec
Denna brukar dyka upp vid påsk men även allhelgona helgen nämmligen den att om jag hade barn så skulle inte jag släppa ut dom på egen hand att ringa på främande personers dörrar.
Ok jag kanske är lite övernojjig jobbar som väktare och jag bor i Stockholm och nope jag har inga egna barn men hade jag det så skulle aldrig i h**vete låta dom gå i väg utan en vuxen som följde med dom oavsett hur många dom ok om dom e 10 ungar så kanske.
Bengtsson
Sant sant, finns många udda personer där ute. Farbror Bosse ph34r.gif gasmask.gif
nilsson
Håller fullständigt me... finns mycket konstigt folk ute i världen...
Nifelhel
Men man kan inte heller låta busarna styra. Mer folk på gatorna... Men det borde vara någon vuxen med tycker jag. camo.gif
The_mistaken
Om man bor i en liten stad där alla känner alla så är det ingen fara
bushman
QUOTE (The_mistaken @ Apr 19 2003, 10:52 )

vet inte om du vet var grästorp ligger?
finns knappt med på kartan men leder den tvivelaktiga ligan, vad gäller övergrepp mot barn.
tror inte säkerheten ligger i storlek på bebyggelse, när det forfarande finns ett antal farbror bosse i omlopp
Myran
truth is stranger then fiction blink.gif blink.gif
men, beväpnad eskort åt barnen, flyg skydd JAS gripen! (ok kanske liiiiiiiiite o ta i men men :P)
Magnus
QUOTE (bushman @ Apr 19 2003, 11:11 )
QUOTE (The_mistaken @ Apr 19 2003, 10:52 )

vet inte om du vet var grästorp ligger?
finns knappt med på kartan men leder den tvivelaktiga ligan, vad gäller övergrepp mot barn.
tror inte säkerheten ligger i storlek på bebyggelse, när det forfarande finns ett antal farbror bosse i omlopp

Syftar du på det Grästorp där soldaterna från F7 stiger på/av tåget?
Gustav-TS
QUOTE (Magnus @ Apr 19 2003, 18:39 )
Syftar du på det Grästorp där soldaterna från F7 stiger på/av tåget?

Det gör han nog. Mig veterligen det enda Grästorp värt ett namn här i trakten.
The_mistaken
Grästorp ?? hmm vet nog inte vart det ligger 7.gif
softfeel
QUOTE (The_mistaken @ Apr 19 2003, 19:22 )
Grästorp ?? hmm vet nog inte vart det ligger 7.gif

Västra Skaraborg, syd-sydväst om Lidköping.
bushman
Ska samma var det ligger, om du nyser när du kommer till stadsgränsen, så har du missat hela byhålan.
nu var det inte bonnhålor i västra götaland detta ämnet gällde va?

Har en kamrat vars dotter utsatts för en sk. ful gubbe, ochn han har vart på andras barn också
det ända min kompis hoppas på är att fanskapet skall hamna i fel knalltransport och råka bli avsläppt i tidaholm.

säja vad man vill om kriminella, men de ser till att slödder som pedofiler får veta att de lever, eller kanske inte gör det om de hamnar utanför sina specialanstallter.
benzen
Här i det "lugna" villaområde jag bor i kan man tycka att det är helt ok. Men ändå har det hänt saker här som gjorde att när jag var liten så passade vi oss noga för att ringa på hus där vi inte visste något om de som bodde där. Varför chansa? Hände tom en gång att en gubbe kom ut när vi gått förbi (vi ringde inte på där) och gastade efter oss att komma tillbaka. Han hade MASSA godis. Jojo, vi promenerade raskt vidare till nästa gata.

Tror det bästa är att låta barnen gå i större grupper, gärna 4 stycken eller fler. Det blir svårare att ge sig på dem då. Och när det gäller lägenheter så borde verkligen någon vuxen stå i trapphuset och vänta. Inbillar mig ändå att i villaområden finns det folk utomhus hela tiden och rör man sig i grannområdet och barnen håller sig till hus man vet är "säkra" så ska det gå bra. Kanske naivt, men jag hoppas verkligen det finns tillräckligt mycket vettigt folk ute för att barnen ska få fortsätta med rundvandringar av den här typen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.