Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Övning
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Löken
Några tips om man vill slippa övning!!!!

1. Svälj en snus! Kan vara lite obehaglig känsla men det fungerar alltid!

2. Säg att flickvännen har gjort slut och att du mår dåligt! (du framställs som en wimp men det är det värt)

3. Gnäll över ont i ryggen.

4. Ät en tub tandkräm,( symptomen är kraftigt illamående och yrsel i vissa fall) men återigen det är det värt!

Alla tips är att välkomna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
P4-Span
Eller så kallar man sig för löken, det löser alla problem.
9x19
Löken,

Jag föreslår att du slutar trolla och tänker lite innan du startar nya trådar i framtiden.
Isgubbe
Kan ju alltid försöka få frisedel om man inte vill öva, det lär väl inte vara altför svårt idag…
Löken
Lumpen var bra! Berättar bara lite sjuka saker som hände under min tid och är nyfiken på vad andra upplevt! Var mina lumparkompisar sjuka eller är det normalt att suga i sig en tandkrämstub för att slippa en övning!
P4-Span
QUOTE (Löken @ Apr 18 2003, 00:21 )
Är det normalt att suga i sig en tandkrämstub för att slippa en övning!

Beror på när man borstade tänderna senast. :P
robot
QUOTE (Löken @ Apr 18 2003, 01:10 )
Några tips om man vill slippa övning!!!!

1. Svälj en snus! Kan vara lite obehaglig känsla men det fungerar alltid!

2. Säg att flickvännen har gjort slut och att du mår dåligt! (du framställs som en wimp men det är det värt)

3. Gnäll över ont i ryggen.

4. Ät en tub tandkräm,( symptomen är kraftigt illamående och yrsel i vissa fall) men återigen det är det värt!

Alla tips är att välkomna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

När jag läste Lökens inlägg måste jag säga att jag blev konfunderad till max.
VARFÖR skulle man vilja slippa övningar, var det inte det som man såg fram emot, oavsett om det var "skjut så mycket du kan-övn" eller "tänj på kroppens gränser-övn".
Vissa gillade fält mer än andra men det var sällan man fick höra seriösa klagomål om övningarna.

Självklart så ska man ta till sig inlägg på sidan med glimten i ögat och inte ta allt så seriöst.
Jag kan tänka mig att Löken skrev sitt inlägg med viss ironi.
Om det däremot var ett seriöst inlägg så måste jag säga att jag inte ser det roliga i hans tipslista och kan kanske tycka att det inte passar så bra på den här hemsidan.

Personligen så kan jag känna att personer med liknande tankar kanske ska undvika att göra lumpen. Jag hade ett fåtal personer i min pluton som inte alls var motiverade att göra lumpen och de drog ner på stämningen hos oss andra som var mer motiverade.

Som tips till Löken om han fortfarande ligger inne är att han borde ta sig en tankeställare. Varför inte försöka göra det bästa av situationen, och då menar jag inte att svälja en snus. Oavsett hur tråkig, jobbig eller lökig en övn är, så blir den roligare om man har rätt inställning. Om han har svårt att finna den inställningen så kan han väl åtminstonde tänka på sina kamrater i pluton motsv.
Löken
KUL att ni förstår ironin och glimten!!!!!!!!!!!
Doyle
Tänk bara på att alla inte gör det.

*Peace out*
robot
Hmm... kanske lät lite för seriös i mitt tidigare inlägg. 7.gif
Har inte alls svårt att ta till mig skämt, tvärtom.
Ska jag vara allvarlig så trodde jag faktiskt för en stund att det var ett seriöst inlägg. Tror nog att ni kan lista ut det också. Har tyvärr egna erfarenheter av polare som nästan kunde gå så långt för att missa fält.

Skämta på bara, självklart så gör det inget med ett och annat skämtinlägg här på sidan.
:P
Malaj
Humor, ironi, skôj? blink.gif

Vad tusan ligger det för humor eller ironi i självstympning (denna tråd) och rymning/bondpermis (annat tråd). ;)

Exempel på militär humor: "Sjv till batläk: "Doktorn, simulanten dog i natt". (Jag lovade inte att det var särskilt roligt, det är ett exempel på militär humor (OBS IRONI!!).

Slutsats: Militär humor finns inte. VSB

\:)
Gustav-TS
Jag tycker att ditt exempel på militär humor var ganska glockrent... Haha. Riktigt bra tom... biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.