Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Är det bara jag?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Azan_Gb
Varje gång jag slår på text tvn för att se vad som skall visas på kanal 5, så går jag ju igenom allt som kommer att visas och när jag kommer fram till kultjägarna så läser jag det alltid som kustjägarna...så jag blir glad i typ 2 sec sen så läser man lite mera noggrant så blir man lite besviken.

Är det bara jag som läser kultjägarna som kustjägarna , eller är där fler personer som är så?
Vakten_F4
QUOTE (Azan_Gb @ Apr 15 2003, 11:21 )
Varje gång jag slår på text tvn för att se vad som skall visas på kanal 5, så går jag ju igenom allt som kommer att visas och när jag kommer fram till kultjägarna så läser jag det alltid som kustjägarna...så jag blir glad i typ 2 sec sen så läser man lite mera noggrant så blir man lite besviken.

Är det bara jag som läser kultjägarna som kustjägarna , eller är där fler personer som är så?

Hand upp!

Kom på en kompis som inte är särskilt MIP att läsa fel på det oxå! biggrin.gif
För övrigt så finns det en gammal tråd om det här så snart kommer blågul och slår igen.
serg. Runander
jag också. förstår inte att jag varje gång läser fel undrar om man är miljöskadad?
Gotcha

Undrar om inte jag skrev just det för nåt halvår sedan..?! 7.gif

B)
Tarkan
Jodå Gotcha , det gjorde du.

Men se det så här, du och Azan_Gb har mycket gemensamt.
Ni kan rentav vara själsfränder.
robot
biggrin.gif hehe, trodde för en stund att det var mig det var fel på, även fast man har läst fel ett otal ggr så gör man om samma koppling gång på gång.

Förövrigt så skulle det faktiskt vara kul att se lite mer program som handlar om militären. Har ett svagt minne av nån dokumentär på 5:an för ett par år sen som handlade om kustjägarnas vinterutbildning. Även fast det kanske inte speglar utbildningen exakt så är det ändå lite kul att se lite pannbensträning.
ARN
QUOTE (robot @ Apr 15 2003, 13:08 )
biggrin.gif  hehe, trodde för en stund att det var mig det var fel på, även fast man har läst fel ett otal ggr så gör man om samma koppling gång på gång.

Förövrigt så skulle det faktiskt vara kul att se lite mer program som handlar om militären. Har ett svagt minne av nån dokumentär på 5:an för ett par år sen som handlade om kustjägarnas vinterutbildning. Även fast det kanske inte speglar utbildningen exakt så är det ändå lite kul att se lite pannbensträning.

Programmet hette 24 timmar. Programmet om KJ, skildrade ett dygn på KA1, där man följde med en pluton nyinryckta kustjägaraspiranter. Det var gb-soldaternas sista fältvecka på GSU:n, och då de ej fick åka på "riktig" vinterutbildning, samt att det var vinter så genomfördes en form av vinterutbildning på hemmaplan.
Gotcha
QUOTE (ARN @ Apr 15 2003, 15:01 )
Det var gb-soldaternas sista fältvecka på GSU:n,

Var det verkligen sista?? Var det inte första??
Om inte annat, så såg det så ut tyckte jag..

unsure.gif
ARN
QUOTE (Gotcha @ Apr 15 2003, 15:05 )
QUOTE (ARN @ Apr 15 2003, 15:01 )
Det var gb-soldaternas sista fältvecka på GSU:n,

Var det verkligen sista?? Var det inte första??
Om inte annat, så såg det så ut tyckte jag..

unsure.gif

Blev lite osäker nu, men visst fan skulle de komma ut på sina plutoner veckan efter? De fick väll reda på sina befattningar i slutet av veckan, och vissa verkade inte allt för nöjda... Viss minns jag rätt 7.gif biggrin.gif
Rifleman/Medic

En annan klassiker på samma tema är att läsa Bo01 på texttv och tro att det är en ny mission på gång.....

Femmans program har jag aldrig sett men däremot "Blod, svett och bajs" som trean körde för en herrans mass år sedan.
Fågel Fenix
Man kan ju tolka "kulturnyheterna" fel också biggrin.gif
Lite svårare, men om man blädrar snabbt så går det smile.gif
FBS

ställer in mig i kön........... mad.gif

//FBS
Doyle
Jag läste kultjägarna som kustjägarna endast första gången.
Är jag onormal då? smile.gif
Tarkan
Nä Doyle.

Härmed normalförklarar jag dig.

Var det en retorisk fråga förresten?
Doyle
Nej, jag behövde ett riktigt svar smile.gif
The_mistaken
Jag anmäler mej också till skaran salute.gif
Amfibieslusken
Jag får väl också göra det. Första gången satt jag på flygplan från stockholm och läste tidiningen. "Va?? Kustjägarna?? *läser igen* Nääää vad fan är Kultjägarna förnåt?" Jag läser alltid en extra gång än idag.
Holmlund K4 97/98
QUOTE (ARN @ Apr 15 2003, 15:08 )
Blev lite osäker nu, men visst fan skulle de komma ut på sina plutoner veckan efter? De fick väll reda på sina befattningar i slutet av veckan, och vissa verkade inte allt för nöjda... Viss minns jag rätt

Har för mig att det var i början av deras utbildningen. Under programmets lopp fick man iaf se när de värnpliktiga blev inkallde till "kapten" för att få reda på om det fick vara kvar och mad.gif eller om det fick bli ]smile.gif istället ;). Någon här borde ju veta om etta sker i början eller slutet av GSU:n.
Amfibieslusken
QUOTE (Holmlund K4 97/98 @ Apr 17 2003, 01:25 )
Har för mig att det var i början av deras utbildningen. Under programmets lopp fick man iaf se när de värnpliktiga blev inkallde till "kapten" för att få reda på om det fick vara kvar och  mad.gif eller om det fick bli  ]<!--emo&:)-->[IMG]

Jo det var under slutet av deras GSU. Detta visades på TV omedelbart efter att det hade filmats och våra GB-KJ på KA2 hade då precis avslutat sin GSU. Däremot vad gäller det där med att bli ]<!--emo&:)--><!--endemo--> istället för att mad.gif tror jag inte stämmer alls. Har aldrig hört att någon vpl på KJ-komp skulle bli utkastad eller avskiljd från utbildningen om man inte uppförde sig jävligt illa, skadade sig eller valde att kliva av själv och därmed få sitt namn överkryssat på den stora tavlan. Alla som ville och kunde fortsätta fick också göra så, om inga andra skäl så som olydnad och allmänt dåligt uppförande förelåg. Och detta gäller ju vid alla förband och inte bara KJ.

\:)

EDIT: Nu gick vi ifrån ämnet lite tror jag
Azan_Gb
Har ett annat ord som jag brukar läsa "fel"

Studiemedel brukar jag läsa som stridsmedel.

Någon som tillhör min skara.
Vakten_F4
QUOTE (Azan_Gb @ Jun 8 2003, 14:30 )

Är inte det samma sak? 7.gif
Myran
QUOTE (Vakten_F4 @ Jun 8 2003, 16:00 )
QUOTE (Azan_Gb @ Jun 8 2003, 14:30 )

Är inte det samma sak? 7.gif

i händerna på rätt man / kvinna så jo blink.gif
facit
Det händer faktiskt inte så ofta men just kultjägarna, fast inte på femmans text tv utan tv4 vad gåt på tv nu, då visar de alla kanaler samtidigt.

facit ställer sig i kön.
akula
Helt annan sak men ändå likadant.

Läste, "marinerad hackspett" i en matsedel i morse. Det skulle vara "marinerat laxspett".

Annars har man ju blivit glad (en kort, kort stund) över de förbonkade kultjägarna en och annan gång.
Gotcha
Övriga, mer freudianska, fel-läsningar bör nog inte tas upp annat än på fyllan.. biggrin.gif
akula
"Ibland är en cigarr bara en cigarr"
S. Freud

(gubben fegade väl ur under samtal om den en smula falliska cigarren) dry.gif
darkstar
tv-program, rubriker, registreringskyltar... du säger det och jag hör ett uttryck/ord som har militär betydelse...
akula
QUOTE (darkstar @ Jun 10 2003, 20:05 )
tv-program, rubriker, registreringskyltar... du säger det och jag hör ett uttryck/ord som har militär betydelse...

Äntligen ett ställe med folk som är lika galna som jag. :P
Runningback

HAHA, precis vad jag ser!
ville säga det, du som tog initiativet före.
Gator

Ngn mer än jag som tvångsmässigt översätter registeringsskyltar till militära beteckningar...? biggrin.gif

HV.gif
Vakten_F4
QUOTE (Gator @ Jun 27 2003, 09:03 )

Ngn mer än jag som tvångsmässigt översätter registeringsskyltar till militära beteckningar...? biggrin.gif

HV.gif

Svar johan adam! Men det finns det oxå en gammal tråd om! sök!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.