Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Guldvapen
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Vildmannen
Kan man lämna in sin AK till vapenteknikern och få den förgylld tro?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,292136,00.html
Fågel Fenix
hahaha....finns skumma lyxmänniskor där ute biggrin.gif biggrin.gif
klerty
Synd att den sabbar kamot, annars...
roninn
Ja det finns en firma som guldpläterar eller förgyller olika saker i Sverige. Minns inte namnet på firman men jag mailade dom för att ta reda på lite priser. Hade nämligen en sjuk fantasi om att göra det med ett av mina vapen. Det skulle dock bli lite för dyrt för plånboken. Men FAN vad coolt, dyka upp på en skyttetävling med ett förgyllt vapen. folk skulle glo så ögonen trillade ut biggrin.gif
Skånsk makaron
QUOTE (roninn @ Apr 13 2003, 12:17 )
Ja det finns en firma som guldpläterar eller förgyller olika saker i Sverige. Minns inte namnet på firman men jag mailade dom för att ta reda på lite priser. Hade nämligen en sjuk fantasi om att göra det med ett av mina vapen. Det skulle dock bli lite för dyrt för plånboken. Men FAN vad coolt, dyka upp på en skyttetävling med ett förgyllt vapen. folk skulle glo så ögonen trillade ut biggrin.gif

Hmmmm

blink.gif
mace
Det lär ju inte börja rosta i alla fall. biggrin.gif
Fast det är klart, det går ju inte att guldplätera pipan invändigt.
Sillen
Läs vidare:

" I hans kalender finns en lös lapp, intejpad på sidan för den 5 september 2002:
40 nätter
40 dagar
100 flickor
Födelsedagsgåvor
Summan av all fruktan
Var det han själv som skrev den lappen på engelska? Och vad menade han i så fall?"

biggrin.gif
Myran
javisst.. stört skönt.. biggrin.gif eller ta med bilen.. förgylld... eller kanske inte. lär vara ganska poppis mål för biltjuvar.. ohmy.gif
målobs
QUOTE (Sillen @ Apr 13 2003, 13:48 )
Läs vidare:

"  I hans kalender finns en lös lapp, intejpad på sidan för den 5 september 2002:
  40 nätter
  40 dagar
  100 flickor
  Födelsedagsgåvor
  Summan av all fruktan
  Var det han själv som skrev den lappen på engelska? Och vad menade han i så fall?"

biggrin.gif

??? förstår inte meningen med inlägget ?
Tarkan
De är ju lite guldfantaster.

Saddam hade bett folket samla ihop sitt guld och ge det till honom för ett gott ändamål (kommer inte ihåg vilket). Ett par månader sen dyker Saddam upp i en bil av guld.
Gott ändamål var det ja.
Fågel Fenix
QUOTE (Tarkan @ Apr 13 2003, 15:03 )
De är ju lite guldfantaster.

Saddam hade bett folket samla ihop sitt guld och ge det till honom för ett gott ändamål (kommer inte ihåg vilket). Ett par månader sen dyker Saddam upp i en bil av guld.
Gott ändamål var det ja.

Källa tack! :P salute.gif
hellmut
du kan även gravera bössan bong.gif
varje soldat har sin personliga gravering mad.gif laugh.gif
Vildmannen
QUOTE (hellmut @ Apr 13 2003, 17:00 )
du kan även gravera bössan  :dong:
varje soldat har sin personliga gravering mad.gif  :lol:

Menar du så här? smile.gif

Sudden
Shit asså! Den bössan var ju riktigt snygg!
Limp
QUOTE (målobs @ Apr 13 2003, 15:18 )
QUOTE (Sillen @ Apr 13 2003, 13:48 )
Läs vidare:

"  I hans kalender finns en lös lapp, intejpad på sidan för den 5 september 2002:
 40 nätter
 40 dagar
 100 flickor
 Födelsedagsgåvor
 Summan av all fruktan

biggrin.gif

??? förstår inte meningen med inlägget ?

Det är en lista på filmer. Sen vad poängen var har jag inte e aning om :P
Sillen
Hmm, okej det kanske lät roligare när jag läste det ;)
Men det som var kul var ju att ab verkade tro att det fanns någon djupare mening med det han skrivit ner, fast det egentligen bara var filmtitlar. Känns ungefär som 1-åringen som vann den där konstutställningen.
Tarkan
Fågel Fenix

Källan är en dokumentär på Disco-very Channel.

Vad var det för 1-åring?
Cinnes
läs annan tråd i markan...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.