Help - Search - Members - Calendar
Full Version: We Love the Iraqi Information Minister
SoldF.com Forum > Försvarsdepartementet, C Dobberman > Krig och Konflikter Idag
A2Keltainen
http://64.39.15.171
Sgt1clHansson
Skön sida.

USA har börjat sprida kortlekar bland sina soldater, med bilder/info om 55efterlysta REGIM-höjdare. En journalist på presskonf. undrade om Jokern själv var men, nämligen INFORMATIONSMINISTERN.
Tarkan
Och priset för årets mytoman går till *trumvirvel* Mohammed Saeed al-Sahaf.

*Applåder*

Mohammed Saeed al-Sahaf:" Jag skulle vilja tacka mina skor för deras stöd och sköna innersula och Saddam som alltid hejade på mig fast det gick lite dåligt. Till sist vill jag tacka Bush & Blair, utan de skulle jag aldrig ha klarat det"

Winston Churchill: "Aldrig har någon ljugit för så många på så kort tid"
Fu Dahlberg
jag hörde någon som analyserdea vad her informationminister sade, och tydligen skall samme minister vara den enda i saddams Stab som sagt emot saddam och hans söner, han fick bla en av saddams söner att gå ut och be om förlåtelse i någon Irakisk tidning.

Så vad denne analytiker sade var att Infministerna bara sade vad han sade för att ironisera över prpagandakriget...

Sedan kan ju alla tolka hur dom vill..
järv
Jag tycker han var den största behållningen med det här kriget.. En levande legend helt klart.
mjukis
Om Sverige någonsin hamnar under fientligt anfall hoppas jag innerligen att den herren, eller en av hans lärljungar, står för vår propaganda. Fantastiskt jobb!

Edit: stavnnig
Sgt1clHansson
Efter att CNN kört ett inslag om siten så har den crashat av alla tusentals besök! Oops! blink.gif
Skånsk makaron
Har mannen ingen fan klubb?
Goebbels var en ren korgosse jämfört med denna man, en demagog på min ära!

salute.gif
SG OLSSON
Mössa av för den killen alltså.

Det må vara att han hadde ett omöjligt jobb men han kämpade onekligen in i det sista.

Borde finnas jobb för honom som presscheff överallt. Han lär nog inte återgå till sitt nuvarande menar jag. Det finns ju en klar risk för permanenta arbetsskador där för honom. För att inte tala om att han är förföld på grund av sin politiska uppfattning. Snacka om asylskäl
EO4
Enligt välunderättade källor så pågår just nu förhandlingar mellan Informationsministern och Allram Eest om att Ministern skall ersätta Chet som bisittare...
Turboharry
Han höll skenet uppe in i det sista:

laugh.gif

Bild tagen från: Aircraft resource center
Skånsk makaron
Hehe...

Ovan är nog inte helt omöjlig, skulle nog inträffat om inte de släckt Irakisk media innan.

salute.gif
Myran
han är för go biggrin.gif skulle inte förvåna mig om han dök upp och sa att usa höll på att förlora, etc etc biggrin.gif
Baan
Sidan var lite kul men har inställningen att kalla honom 110% lögnare.. visserligen inte helt osanning men han var inget värre än den amerikanska propaganda maskinen.. SKILLNADEN, är dock att han var hela Iraks propagnda maskin medan koalitionens var spridd i många medel.. tv,tidnignar o s v.. så deras var inte lika klar som iraks föträffliga info minister biggrin.gif

Hoppar han dyker upp igen.. och blir hollywood kändis!!
Malaj
Han kanske kan få jobb på HKV för att förklara hur i helvete det blir svarta hål i FM:s bokföring. biggrin.gif

Det vore välan skönt att höra att försvaret hat gôtt om stålar... B)

/:)
insatspluton
QUOTE (Sgt1clHansson @ Apr 11 2003, 21:53 )
Skön sida.

USA har börjat sprida kortlekar bland sina soldater, med bilder/info om 55efterlysta REGIM-höjdare. En journalist på presskonf. undrade om Jokern själv var men, nämligen INFORMATIONSMINISTERN.

Bagdad Bob...även kallad, var ej med på listan, hade för hög popularitet hos den amerikanska befolkningen.
laugh.gif
Magnus
Nu kommer en "best of" DVD och VHS.

http://www.r2-dvd.org/article.jsp?sectionI...&articleId=5577
Myran
*garv* måste köpa ! biggrin.gif
Axial
Det absolut bästa citatet från Bagdad Bob (enligt mig):
"Their infidels are committing suicide by the hundreds on the gates of Baghdad. Be assured, Baghdad is safe, protected."
Kunde varit hämtat från den allra bästa fantasy-boken.
Baan
hehe tänk om killen hade varit på usa:s sida i kriget och jobbat på cnn (eller kanske fox news då hans kommentarer om dem hade varit för USA nog hade passat ännu bättre på den kanalen) så hade han väl fått något journalistpris biggrin.gif
imint
Tjohoo, han har blivit arresterad sa dom på nyheterna nyss. Han får säkert jobb hos David Letterman eller liknande när dom är klar med honom. biggrin.gif
Mattsson
En person jag tror kommer få anställning hor Letterman är begis bin Laden med tanke på alla "felöversättningar" som dom har gjort med honom
bowman
För de som tillhör Bagdad Bobs fanclub rekomenderas även denna
www.euro.just.nu
Azan_Gb
Nu har han polis anmälts för mord i sverige
Mattsson
Vart, när, hur, vem?
softfeel
QUOTE (Azan_Gb @ Jul 16 2003, 13:44 )
Nu har han polis anmälts för mord i sverige

Du menar att han har anmälts i Sverige för mord.
Protiwa
Bagdad-Bob polisanmäld för två mord i Stockholm

Författaren och journalisten Kurdo Baksi polisanmälde i går Saddam Husseins informationsminister och tidigare Sverigeambassadör (28 januari 1985 till 1 augusti 1987) Mohammed "Bagdad-Bob" al-Sahaf för att ha gett order om att mörda två oppositionella i Sverige 1985.

Båda morden var mycket råa. Den 33-årige avhoppade irakiske agenten Majid Husain lockades 1985 till studenthotellet Domus vid Tekniskahögskolan, där han styckades i 54 bitar. Likdelarna dumpades nära en kyrkogård i Grödinge. Polisen trodde att bödlar valt plattsen så att kroppen skulle hittas efter att tag. Det skulle fungera som en varning till andra irakier som trotsade regeringen. För att få med sig Husain hade männen använt lockbetet "Nina". En skönhet som Husain träffat några gånger tidigare. Lägenheten där Mijad Husain mördades bokades av två män. Och fakturan betalades av den i ekonomiska sammanhang noggranne al-Shaf. SÄPO letade därefter efter "Nina" som uppgavs ha jobbat vid den irakiske ambasaden i Helsingfors. Den 27-åringe irakiske kurden Azad Jundi ströps och knivhöggs 14 gånger i ryggen i sin studentbostad i Solna. Båda var kända som Saddam-kritiker.
Al-Sahaf förvandlade Iraks ambassadvilla till en spioncentral. Oppositionella exil-irakier och kurder ska ha registrerats och kartlagts av Al-Sahafs män. Under tiden ska släktingar och vänner som var kvar i Irak ha hotats och i flera fall försvunnit.

Kurdo Baksi hävdar i polisanmälan att al-Sahaf varit inblandad i morden. Under den tiden var han högste ansvarig för de irakiska agenter som opererade i Sverige och som bland annat organiserade "kampanjer" mot opposinella.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.