Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Rånare kapade buss i Berlin
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Vildmannen
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,291507,00.html

Vänta nu... dom skulle alltså råna en bank men hade inte fixat flyktbil?? 7.gif

Eller hade dom räknat med att fly från rånplatsen genom att åka kollektivt mad.gif

Används GSG9 i såna här situationer eller har Tyska polisen en egen insatsstyrka?
Unicorn
Berlinpolisen har en egen synnerligen kompetent styrka. De kommer att klara detta på egen hand.

GSG9 sätts numera endast in i denna typ av insatser på begäran av det drabbade förbundslandet (Verwendung zur Unterstützung eines Bundeslandes). I praktiken händer det mycket sällan.
roninn
En fråga till Unicorn. Vad jobbar du med nu om jag får fråga? att du är gammal konstapel har jag insett. Du verkar jäkligt påläst på det mesta. Att veta var/när/hur GSG9 sätts in, imponerande.
snake
Dramat avslutat, tyskpolis stormade och sköt rånaren i axeln.....

Aftonbladet.se
Unicorn
Du somnar förmodligen om jag berättar vad jag jobbar med:

Jag arbetar på ett konsultföretag.
Vildmannen
"Rånaren sägs ha överfallit den kvinnliga polisen och lyckats komma över skjutvapnet och sedan avlossat flera skott. I samband med det råkade han enligt den tyska tidningen Stern skjuta sig själv i benet." laugh.gif

Nu blir han nog åtalad för;

-bankrån
-olaga hot
-olaga frihetsberövande
-våld mot tjänsteman
-olaga vapeninnehav
-kapning
-åkt buss utan giltigt färdbevis
Lillebror81
HA ha laugh.gif

Åka utan giltigt färdbevis måste vara ett yttest alvarligt brott biggrin.gif
Livstid kanske??? 7.gif
Tarkan
Varför ville han ha en fallskärm? 7.gif
Unicorn
QUOTE (Tarkan @ Apr 11 2003, 17:33 )
Varför ville han ha en fallskärm?  7.gif

Som du såg på bilderna var bussen en dubbeldäckare. Han var nog höjdrädd.
Kommer få tönt-tjänst
QUOTE (Tarkan @ Apr 11 2003, 17:33 )
Varför ville han ha en fallskärm?  7.gif

För att han förstår inte att där man kan landa med fallskärm kan man landa med helikopter. biggrin.gif
Emil-9
Å denna "actionfyllda" laugh.gif stad ska man då fara ner till om någon vecka biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.