Vänta nu... dom skulle alltså råna en bank men hade inte fixat flyktbil??
Eller hade dom räknat med att fly från rånplatsen genom att åka kollektivt
Används GSG9 i såna här situationer eller har Tyska polisen en egen insatsstyrka?
Unicorn
Apr 11 2003, 11:07
Berlinpolisen har en egen synnerligen kompetent styrka. De kommer att klara detta på egen hand.
GSG9 sätts numera endast in i denna typ av insatser på begäran av det drabbade förbundslandet (Verwendung zur Unterstützung eines Bundeslandes). I praktiken händer det mycket sällan.
roninn
Apr 11 2003, 11:25
En fråga till Unicorn. Vad jobbar du med nu om jag får fråga? att du är gammal konstapel har jag insett. Du verkar jäkligt påläst på det mesta. Att veta var/när/hur GSG9 sätts in, imponerande.
snake
Apr 11 2003, 15:09
Dramat avslutat, tyskpolis stormade och sköt rånaren i axeln.....
Du somnar förmodligen om jag berättar vad jag jobbar med:
Jag arbetar på ett konsultföretag.
Vildmannen
Apr 11 2003, 15:39
"Rånaren sägs ha överfallit den kvinnliga polisen och lyckats komma över skjutvapnet och sedan avlossat flera skott. I samband med det råkade han enligt den tyska tidningen Stern skjuta sig själv i benet."
Nu blir han nog åtalad för;
-bankrån -olaga hot -olaga frihetsberövande -våld mot tjänsteman -olaga vapeninnehav -kapning -åkt buss utan giltigt färdbevis
Lillebror81
Apr 11 2003, 15:47
HA ha
Åka utan giltigt färdbevis måste vara ett yttest alvarligt brott Livstid kanske???
Tarkan
Apr 11 2003, 17:33
Varför ville han ha en fallskärm?
Unicorn
Apr 11 2003, 21:28
QUOTE (Tarkan @ Apr 11 2003, 17:33 )
Som du såg på bilderna var bussen en dubbeldäckare. Han var nog höjdrädd.
Kommer få tönt-tjänst
Apr 11 2003, 21:44
QUOTE (Tarkan @ Apr 11 2003, 17:33 )
För att han förstår inte att där man kan landa med fallskärm kan man landa med helikopter.
Emil-9
Apr 11 2003, 22:43
Å denna "actionfyllda" stad ska man då fara ner till om någon vecka
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.