Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bygg din egen Gerber
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Smocken
Bygg här!!
Flygmek 003
Smocken--> Du vet inte om det har börjat skicka utomlands, eller om det bara är innom USA ännu?
Speedy2
Hej jag har sett en multitång med apter funktion.
Men jag kan inte komma ihåg vilket märke det var.
Har någon här nått tipps?
Gotcha
Outstanding! Det måste finnas internationellt!!
Smocken
QUOTE (Flygmek 003 @ Apr 9 2003, 15:08 )
Smocken--> Du vet inte om det har börjat skicka utomlands, eller om det bara är innom USA ännu?

Ingen aning, maila dom vettja
RäserCarl
QUOTE (Speedy2 @ Apr 9 2003, 15:14 )
Hej jag har sett en multitång med apter funktion.
Men jag kan inte komma ihåg vilket märke det var.
Har någon här nått tipps?

Tjena Speedy2.
Jag jobba i järnaffär förr och då sålde vi den tången jag tror du snackar om, den heter Leatherman Super Tool Military och fanns åtminstone då även i svartanodiserad. Tyvärr har jag inte sett den i några affärer på sistone men om du går in nån järnaffär eller friluftsbutik går den säkert att beställa.
TangoXray
Leatherman Super Tool med Apterfunktion. Visst finns det. Jag har en. Svart... smile.gif

Finns (fanns) att köpa på Miltaryshop (MS), men för 1600:- eller så.

Köpte min från USA och gav då 800:- med frakt och hela kitet.

Observera även att MS inte har den svart....

/TangoXray
2Sharp
Rätt ok idé, flexibilitet är ju alltid bra, gillar dock inte Gerbers tänger.

Jänkarnas sprängpatroner är aningens smalare än våra, däför kan man diskutera lämpligheten med att använda egna aptertänger.
Dock så fungerar Leathermans aptertång bra.
Gerbers tång med aptertångsfunktion ser nice ut: http://www.gerberblades.com/gerberlegendar...ades.html?07400

Btw, jag tror inte att jag använde aptertång en enda gång under Ba12/EOD, el-sprängpatron eller förapterad krutstubin.
Fu Dahlberg
Hmmm Går inte SOG att Modifiera allt eftersom??
bushman
Gerber ha släppt något som har beteckningen evolution 650. med utbytbar tång!

http://botachtactical.com/gerbermp650.html

den där avbitare ser ut som den skulle kunna göra nytta!
Gustav-TS
Jag tappade bort mitt Leatherman Mini Tool för ett tag sen :( En sorgens dag...

Men nu när jag är stadd vid kassa igen, så lurar jag på att åka och köpa mig ett nytt. Några tips?
darkstar
Jag undrar om någon beställt sin egen gerber. Om så: Frakt? Tid?
Jag är nämligen lite sugen själv...

TangoXray: Varifrån köpte du den? Har du en länk?
Fågel Fenix
QUOTE (2Sharp @ Apr 9 2003, 16:05 )
Gerbers tång med aptertångsfunktion ser nice ut: http://www.gerberblades.com/gerberlegendar...ades.html?07400

Någon som kan säga vad den lilla ringen är för ngt ?
Jag har en gerbertång men en likadan ring och i pappren står det "Lineyard ring"
Är det ngt siktmedel ?? 7.gif
softfeel
QUOTE (Fågel Fenix @ Apr 11 2003, 18:54 )
QUOTE (2Sharp @ Apr 9 2003, 16:05 )

Någon som kan säga vad den lilla ringen är för ngt ?
Jag har en gerbertång men en likadan ring och i pappren står det "Lineyard ring"
Är det ngt siktmedel ?? 7.gif

Den är till för att fästa ett snöre (eller dyl.) i för att sedan fästa andra änden i din byxoer, bälte eller annat valfritt ställe så att den blir något svårare att tappa bort.
Bellator
allt över 79:90 är för mycket för en multitång... fick tag på en Leatherman kopia (vet inte modellnamnet) för ca 2år sen... har fungerat utmärkt sen dess. jag har dessutom en kompis som har en liknande Leatherman kopia som han har moddat tången till aptertång, funkar utmärkt bara man gör det med ordentliga grejer.
Fö strv 122
Såg en annons i senaste numret av officerstidningen från Gerber, som tydligen också har en tång med apterfunktion. Någon som vet vad en sådan ligger på i pris. Är även intresserad av var på nätet man kan beställa ur ett stort utbud av multiverktyg. Kanske bryter mot regeln att inte göra reklam men då kanske vi kan hjälpas åt att lista flera affärer smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.