Help - Search - Members - Calendar
Full Version: En tanke.....
SoldF.com Forum > Försvarsdepartementet, C Dobberman > Krig och Konflikter Idag
Nifelhel
Ville bara dela med mig av denna artikel/insändare, som en tankeväckare. Så här i orostider med korkade journalister och demostranter.

"Vi visste ju vad som pågick i Irak Metro 2003-03-27 Boris Benulic"

Kolla på sidan 7 i denna PDF-fil.
Metro 2003-03-27 Stockholmsversionen [PDF]>>

Jag har ändrat inlägget från att tidigare innehållit upphovsskyddat materiel. Artikeln i sin helhet är skyddad av upphovsrätt och får inte utan tillstånd publiceras på annan plats än dess ursprungliga. Man får citera om man anger källa, men inte återpublicera saker i sin helhet. Därför är tidningen i vilken den ingår i länkad istället, vilket är helt lagligt. Har för mig att just denna artikel har varit uppe i en annan tråd här tidigare, men kan inte hitta den nu.. 7.gif
/Henke

Oj!! Fick texten i ett mail, så jag visste inte att den fanns i Metro. Hade heller ingen annan källa. :(
Straffar mig själv med 20 böj-sträck... salute.gif
SSN
ja den får en att tänka till...
Gotcha
Till skillnad från de flesta svenne-kolumnisterna i Metro så har ju Boris upplevt ett och annat...och har ofta en mindre velourisk attityd..
Yman
Det var väl antagligen det bästa jag läst under hela kriget...

Har själv släktingar (tja, blivande svägerska...) som flydde från Irak och jag är säker på att de känner samma sak som Boris Benulic....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.