Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nu får det vara nog!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Shoulder
Jag måste bara berräta vad som har hänt i min klass. Jag går första året på NV Luftfart.
En kille i min klass är mytoman och ljuger om det mesta, här är några exempel: Hans pappa är maneger åt Roxette, han har mönstrat som A-dyk (vad jag vet så går det inte att mönstra som A-dyk, speciellt inte när man är 16!), han har skjutit M-60, hans pappa har en MP-5:a hemma. Ja, ni börjar förstå vad jag menar.

På våran skola har alla elever en egen bärbar dator, där man självklart sparar ALLA sina arbeten. För c:a 2 veckor sen så upptäckte jag nån hade raderat ÁLLA mina arbeten.

Detta hände 2 till i min klass, så vi bestämde oss för att kolla in klasskompisarnas datorer.
Gissa tre gånger vem som hade allas arbeten, just det - Mytomanen!

Vi blev så j-vla förbannade så vi gick och pratade med våran mentor och han plockade i allas datorer så nu ska vi se vad som händer imorgon! biggrin.gif
Sudden
Jag förstår mig inte på sådana människor. Känner också några som ljuger om allt. Till och med om vilken skitsak som helst som de inte behöver ljuga om. Verkar som om de blivit besatta av att ljuga och snacka en massa gojja.
Och att man saboterar och stjäl som han gjort borde...ja, jag vet inte. Men illa är det.
Hoppas grabben åker ut från skolan. dry.gif
LYNX
Ja vad ska man säga. Det är nästan så man kan ta till våld ( Har svart bälte i tusen nålar ).
Jag som inte blev drabbad av hans jävelskap kan se att killen inte mår bra, han tycker själv
att han är så ointressant så han måsta ljuga för att få uppmärksamhet. Sätt dit han för vad
han gjort men trösta dig med att han är en svag människa.
Joanzon
KÖLHALA DET SVINET!
Doggydriver
Var i samma situation. Tacksamt nog så bytte den ********** ****** ****** klass, och flyttade sedan.
Blan de värre grejjerna var pingvin-dokumentären och räddningen av densamme. Tyvärr eldade hans mamma upp bilderna och spelade över banden. Hans band turnerade i Finland en hel sommar. Samma sommar som jag såg honom ett antal gånger hemma. Efter ett tag började vi helt enkelt säga ifrån.
- Nej, inte en chans att jag tror på det.
- Men det är ju sant ju!
- Kan så vara, men jag tror inte på NÅGOT du säger längre.
- Amen skit i det då!
- Japp. biggrin.gif

Skojigaste meningsutbytet jag och en annan kompis hade med honom någonsin. Berodde på pappan alltihopa tror jag. Jättetrevlig karl tills han var med sina söner. Då blev han en helt annan människa... Synd som fan.

Be killen sluta ljuga eller sluta prata med dej. Hävdar han att det är sant, be honom gå och prata med någon annan. Hårt men effektivt och du har geivit honom chansen... Om det inte funkar vet jag inte vad du kan göra... ph34r.gif
APC-mannen
QUOTE (Sudden @ Apr 8 2003, 17:54 )
Jag förstår mig inte på sådana människor. Känner också några som ljuger om allt. Till och med om vilken skitsak som helst som de inte behöver ljuga om. Verkar som om de blivit besatta av att ljuga och snacka en massa gojja.

Jag är ingen psykolog direkt, men jag vågar påstå att de människor som ljuger om helt sanslösa skitsaker lider av någon form av psykisk störning. Inget illa ment med det, psykiska sjukdomar och problem är i ju princip lika vanliga som fysiska. Men visst, man vet ju inte om man ska skratta eller gråta när dessa mytomaner sätter igång.
P4-Span
Sånna slår jag på käften utan förvarning!!!

Jag vill höra fortsättningen på vad som händer imorgon =)
flying_c
Att ljuga är en sak, att sno andra personers arbeten är en helt annan. Snacka med lärare och annat, han kanske kan få tid hos kuratorn till att börja med. Fungerar inte det så blir det väl isoleringscell och arbetarbröder.
Caine
Mytomaner är så sanslöst roliga! I alla fall så länge lögnerna inte blandar in en själv så att man får höra konstigheter om sig själv från tredje person.

I gymnasiet hade vi en snubbe som var mytoman i ordets rätta bemärkelse. Han var med om saker som slog allt! Bland alla fantastiska saker kommer jag ihåg dessa tre på rak arm:
1) Han hade fått en compoundbåge i födelsedagspresent av sin farsa. Han ville testa och se hur långt den gick så han spände bågen och lät en pil fara över sjön som var i närheten av deras hus. Pilen försvann i skyn och de visste inte hur långt den flugit men fadern hade fått den lysande idén att ta bilen till andra sidan sjön och skåda: där var pilen, stabilt inborrad i räcket på en liten träbro på andra sidan sjön! (Vi talar om en rätt stor sjö utanför Lindesberg i Närke...)

2) Familjen hade varit på semester och på hemvägen hade de i mörkret hört en konstig duns mot plåten. Eftersom allt verkade normalt for de vidare utan att stanna. När de klev ur bilen hemma på gården så låg det en DÖD ÄLG på biltaket!

3) Han hade av en farbror (eller nåt liknande, jag minns inte) fått prova på att köra en sån här värstingbåt (offshore racingbåt) och den gick så jäkla fort att den tillslut lättade helt från vattenytan! Fantastiskt fort gick det men det jobbiga var att för att kunna svänga var man tvungen att sakta ner så att båten kom ner i vattnet igen... Och videokameran som dukumenterade detta hann inte med så båten blev bara ett streck på bandet...

Men detta är nog så harmlöst, han ville ju bara hypa sig själv...
Värre var det med en snubbe som klev in på vår kampsportsklubb en dag för att börja träna. Han verkade normal till en början men efter bara nån vecka visade det sig att hans farsa var kapten i franska främlingslegionen, han var med i ett team som byggde på en Porsche som var "snabbast på jorden" och värd runt 12 miljoner. När vi ville se bilen så skulle den alltid säljas eller så var den inlåst för att de skulle göra nåt "hemligt" experiment på den.
Givetvis konfronterade vi honom på alla dumheter och tillslut försvann han från klubben (detta tog ca 3-4 månader).

Bara ett kort tag efter att han försvunnit fick vi höra de mest sjuka saker som han berättat för andra om sina bravader i klubben. Bland många saker så skulle han vara med i landslaget, han skall ha spöat mig ett flertal gånger så illa att jag hamnat på sjukhus, bland annat med spräckt skalle, och han skulle ha lärt mig en hel del saker som jag inte hade en aning om. (Tilläggas skall att han är ca 170cm lång, väger ca 60kg och hade tränat ca 3-4månader. Jag å andra sidan är 185cm, 93kg, hade då tränat ca 20år och innehar svarta bälten i sex olika budostilar och tävlade aktivt både i semi- och fullkontakt!).
Vidare framkom det att han dessutom hållt privatlektioner för folk där han lärt ut självförsvar och "streetfighting"!!!

Nu har han flyttat från stan och jag har inte hört några mer dumheter på ett tag vilket bara är skönt!
Som många redan påpekat så har mytomani förmodligen en rejäl grund i psykiska problem och det bästa man kan göra är att aktivt konfrontera lögnerna. Kan man dessuton lotsa personen till professionell hjälp så är nog mycket vunnet på det...
Shoulder
Här kommer fortsättningen!

När jag kom till skolan så bad han att han skulle få prata med mig. Han sa att han hade gjort sådär därför att han skuller vara sjysst mot mig! Han kunde äns inte säga sanningen till mig! Jag fick se på några arbeten som han gjort och de var exakt samma som mina. Det verkar som han snott från dem flesta i klassen. Han hade över 200 dokument på datorn.

Fortsättning följer...

2.gif
8.gif Mytomannen
3.gif
insatspluton
QUOTE (Caine @ Apr 9 2003, 00:13 )
Mytomaner är så sanslöst roliga! I alla fall så länge lögnerna inte blandar in en själv så att man får höra konstigheter om sig själv från tredje person.

I gymnasiet hade vi en snubbe som var mytoman i ordets rätta bemärkelse. Han var med om saker som slog allt! Bland alla fantastiska saker kommer jag ihåg dessa tre på rak arm:
1) Han hade fått en compoundbåge i födelsedagspresent av sin farsa. Han ville testa och se hur långt den gick så han spände bågen och lät en pil fara över sjön som var i närheten av deras hus. Pilen försvann i skyn och de visste inte hur långt den flugit men fadern hade fått den lysande idén att ta bilen till andra sidan sjön och skåda: där var pilen, stabilt inborrad i räcket på en liten träbro på andra sidan sjön! (Vi talar om en rätt stor sjö utanför Lindesberg i Närke...)

2) Familjen hade varit på semester och på hemvägen hade de i mörkret hört en konstig duns mot plåten. Eftersom allt verkade normalt for de vidare utan att stanna. När de klev ur bilen hemma på gården så låg det en DÖD ÄLG på biltaket!

3) Han hade av en farbror (eller nåt liknande, jag minns inte) fått prova på att köra en sån här värstingbåt (offshore racingbåt) och den gick så jäkla fort att den tillslut lättade helt från vattenytan! Fantastiskt fort gick det men det jobbiga var att för att kunna svänga var man tvungen att sakta ner så att båten kom ner i vattnet igen... Och videokameran som dukumenterade detta hann inte med så båten blev bara ett streck på bandet...

Men detta är nog så harmlöst, han ville ju bara hypa sig själv...
Värre var det med en snubbe som klev in på vår kampsportsklubb en dag för att börja träna. Han verkade normal till en början men efter bara nån vecka visade det sig att hans farsa var kapten i franska främlingslegionen, han var med i ett team som byggde på en Porsche som var "snabbast på jorden" och värd runt 12 miljoner. När vi ville se bilen så skulle den alltid säljas eller så var den inlåst för att de skulle göra nåt "hemligt" experiment på den.
Givetvis konfronterade vi honom på alla dumheter och tillslut försvann han från klubben (detta tog ca 3-4 månader).

Bara ett kort tag efter att han försvunnit fick vi höra de mest sjuka saker som han berättat för andra om sina bravader i klubben. Bland många saker så skulle han vara med i landslaget, han skall ha spöat mig ett flertal gånger så illa att jag hamnat på sjukhus, bland annat med spräckt skalle, och han skulle ha lärt mig en hel del saker som jag inte hade en aning om. (Tilläggas skall att han är ca 170cm lång, väger ca 60kg och hade tränat ca 3-4månader. Jag å andra sidan är 185cm, 93kg, hade då tränat ca 20år och innehar svarta bälten i sex olika budostilar och tävlade aktivt både i semi- och fullkontakt!).
Vidare framkom det att han dessutom hållt privatlektioner för folk där han lärt ut självförsvar och "streetfighting"!!!

Nu har han flyttat från stan och jag har inte hört några mer dumheter på ett tag vilket bara är skönt!
Som många redan påpekat så har mytomani förmodligen en rejäl grund i psykiska problem och det bästa man kan göra är att aktivt konfrontera lögnerna. Kan man dessuton lotsa personen till professionell hjälp så är nog mycket vunnet på det...

Give me a break.................ASGARVAR!!!!!!
Larsson
Kommer ni inte ihåg Telias "mytoman-reklam":

- Vi kunde ha samlat alla mytomaner på samma ställe, men vi valde att samla deras telefonnummer istället...
Lt. payne
Det finns ett universalmedel som hjälper..

Handdukar och tvålar bong.gif
nsky_517
Jag hade en klasskompis i gymnasiet som var helt fenominal till att ljuga ihop saker. tyvärr har jag glömt det mesta men jag har en historia lagrad iallafall.
så här var det alltså.

Jag gick på estetiskt och vi flummade okring met massa grejjer.
En morgon kom hon försent till skolan och hade detta som ursäkt till läraren.
hos säger:"i morse innan jag skulle till skolan satt jag och gjrde en grej och limmade med limpistol, helt plödsligt när jag tittade på klockan var den 8:45(vi började 09:00 den dagen)!!! så jag liksom bara slängde på mej kläder och sprang iväg mot busshållplatsen(detta är ung en kilometer ifrån hennes hem) och när jag stod där såg jag hur alla människor bara tittade på mej, liksom hallå vad är det!?
och när jag tittade ner på min fot såg jag att BADRUMSMATTAN SATT FAST UNDER SKON!!! jag liksom sprang hem och tog på mej ett par nya skor och därför kom jag försent till skolan...":((

mina vänner, jag vet inte med er men får jag ett papper fast under mina skor tycker jag det är jobbigt. hon skull ha gått en kilometer och inte märkt detta...mad.gif mad.gif mad.gif

detta var bara en av många som vi fick höra på under 3 års tid.
Rokare
Godmiddag.

Kan nog dra en liten anekdot här som beskriver vad som oftast kallas "Höjden av dumhet". I detta fallet så är frasen applicerbar både på herren som jag stötte ihop med OCH mig själv. Föklaring kommer ;)

Stod och jobbade på vattenfestivalen, den sista tror jag, för ett inte helt okänt regemente på rindö utanför Sthlm. Uppgiften, som var högst reservofficersmässig, var för mig och min kamrat att visa upp en landsatt G-båt samt en fullpackad Bergahaus.... Med andra ord, stå och se snygg ut och titta på medlemmar av det motsatta könet.

Nu till storyn... Jag kommer tillbaka från ett ärende och ser då min kollega stå och vara len i truten med någon lady. Något bortom honom ser jag en herre iklädd M/90 byxor samt 59 Skjorta. Han har ingen mössa på skallen men däremot sticker det upp en basker ur fickan som tycks vara av den grön kulör som vi i KA har. Hans rakade huvud pryds dock av inte oansenlig mängd skrot (örhänge) samt en kaluffs som sträcker sig från pannan och är kammad bakåt till nacken. Syntmodell således. När jag närmar mig förflyttar sig vår gentleman till MPJ del av utställningen där han kikar lite på AK5or samt hundarna. När jag närmar mig hör jag att han pratar med de värnpliktiga om hur hårt det är på... KJ. Jag lyssnar ett tag, till MP killarnas stora nöje, innan jag kliver in i diskussionen och frågor vilket år han genomförde GU. Får svaret, jag ligger inne nu! Men vad trevligt, vem har du som befäl då? Det visar sig då att han har Andersson, Svensson samt Lundström, typ, men att han inte kommer ihåg exakt eftersom de bara skriker på honom ändå.

Jag finner det nu lämpligt att fråga vår hjälte hur det kommer sig att han har möjlighet att besöka vattenfestivalen en vacker dag som den här, när KJ Komp har skarpskjutning på UTÖ. Han mumlar då något och beger sig snabbt mot Mynttorget. Där står jag kvar, tillsammans med ett antal MP killar. Själv drömmer jag om en hel drös intressanta saker som jag och vår vän skulle kunna hitta på tillsammans på Södra Fältet på Rindö, MP killarna ser ganska roade ut, men en ser så förbannad ut så han skakar ;)

Slutsats: Jo det finns gott om mytomaner, men välj för guds skull rätt plats att vara det på.
Slutsats 2: Varför i hela he**ete lät jag honom gå? Så vitt jag vet så kan han ju gått och satt sig i ett öltält och ytterligare spridt solsken över KJ Komp samt KA. Men det är klart, jag vet inte om jag hade kunnat göra så mycket, han hade ju inga gradbetäckningar m.m på uniformen.... Men jag säger bara en sak, gud var trevligt man hade kunnat ha det på Södra Fältet smile.gif

Nä detta blev ett ganska långt inlägg, ni har säkert alla råkat ut för något liknande. Jag är väl till 100% säker på att Gotcha och VH1 stött på snarlika individer på krogen. Det finns ju gott om KB KJ ;)

GMY

ps. Kryllar säkert av stavfel, hinner dock inte läsa igenom vad jag skrivit just nu. ds

Edit: Jag är inte KJ bara amf. Så det inte uppstår några missförstånd.
jonte72
När jag gjorde lumpen hade vi en kille på plutonen som sa att han hade ett P-skott Eldmarkering ( hela vapnet) hemma....han hade stulit det ur ett MOB-förråd laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Han hade även 10 olika bilar hemma....men hade lite svårt att inte blanda ihop färgerna när vi "konfronterade" honom.
Gotcha
QUOTE (Rokare @ Apr 9 2003, 13:17 )
Godmiddag.

Kan nog dra en liten anekdot här som beskriver vad som oftast kallas "Höjden av dumhet". I detta fallet så är frasen applicerbar både på herren som jag stötte ihop med OCH mig själv. Föklaring kommer ;)

Stod och jobbade på vattenfestivalen, den sista tror jag, för ett inte helt okänt regemente på rindö utanför Sthlm. Uppgiften, som var högst reservofficersmässig, var för mig och min kamrat att visa upp en landsatt G-båt samt en fullpackad Bergahaus.... Med andra ord, stå och se snygg ut och titta på medlemmar av det motsatta könet.

Nu till storyn... Jag kommer tillbaka från ett ärende och ser då min kollega stå och vara len i truten med någon lady. Något bortom honom ser jag en herre iklädd M/90 byxor samt 59 Skjorta. Han har ingen mössa på skallen men däremot sticker det upp en basker ur fickan som tycks vara av den grön kulör som vi i KA har. Hans rakade huvud pryds dock av inte oansenlig mängd skrot (örhänge) samt en kaluffs som sträcker sig från pannan och är kammad bakåt till nacken. Syntmodell således. När jag närmar mig förflyttar sig vår gentleman till MPJ del av utställningen där han kikar lite på AK5or samt hundarna. När jag närmar mig hör jag att han pratar med de värnpliktiga om hur hårt det är på... KJ. Jag lyssnar ett tag, till MP killarnas stora nöje, innan jag kliver in i diskussionen och frågor vilket år han genomförde GU. Får svaret, jag ligger inne nu! Men vad trevligt, vem har du som befäl då? Det visar sig då att han har Andersson, Svensson samt Lundström, typ, men att han inte kommer ihåg exakt eftersom de bara skriker på honom ändå.

Jag finner det nu lämpligt att fråga vår hjälte hur det kommer sig att han har möjlighet att besöka vattenfestivalen en vacker dag som den här, när KJ Komp har skarpskjutning på UTÖ. Han mumlar då något och beger sig snabbt mot Mynttorget. Där står jag kvar, tillsammans med ett antal MP killar. Själv drömmer jag om en hel drös intressanta saker som jag och vår vän skulle kunna hitta på tillsammans på Södra Fältet på Rindö, MP killarna ser ganska roade ut, men en ser så förbannad ut så han skakar ;)

Slutsats: Jo det finns gott om mytomaner, men välj för guds skull rätt plats att vara det på.
Slutsats 2: Varför i hela he**ete lät jag honom gå? Så vitt jag vet så kan han ju gått och satt sig i ett öltält och ytterligare spridt solsken över KJ Komp samt KA. Men det är klart, jag vet inte om jag hade kunnat göra så mycket, han hade ju inga gradbetäckningar m.m på uniformen.... Men jag säger bara en sak, gud var trevligt man hade kunnat ha det på Södra Fältet smile.gif 

Nä detta blev ett ganska långt inlägg, ni har säkert alla råkat ut för något liknande. Jag är väl till 100% säker på att Gotcha och VH1 stött på snarlika individer på krogen. Det finns ju gott om KB KJ ;)

GMY 

ps. Kryllar säkert av stavfel, hinner dock inte läsa igenom vad jag skrivit just nu. ds

Edit: Jag är inte KJ bara amf. Så det inte uppstår några missförstånd.

LOL!!!
Eller "ROTFLOLITA" snarare... mad.gif

Jo, tyvärr har ju även jag stött på både en och tjugotre "KB Kustjägare" genom åren...det tråkiga är ju att dessa har ofta haft ambitionen att bli KJ, men av olika anledningar fallit ur eller inte blivit antagna - och det är till 99% garanterat att det är en av dessa du ("du" gäller alla) har stött på om du har mött en "skryt-KJ" !!!

Jag har sagt det tidigare, och repeterar: folk som pratar dåligt om KJ (det har ju funnits några _speciella_ sådana i detta forum genom tiderna, ingen nämnd ingen glömd) har vanligen en personlig anledning att göra detta. Stöter ni på en sådan: ställ motfrågor och verifiera - gärna genom mig!

Det finns som jag kan se det 3 huvudtyper av falska KJ:

1. De som ville bli, men inte kunde (ofta bevaknings-MÖPar eftersom de sällan ens klarar av Spärr MS), till dessa hör SKRÄVLARNA
2. De som blev antagna till KustJS, men fallit ur av olika skäl - kan vara svåra att skilja ur eftersom de ofta har koll på hur det går till, också vanliga skrävlare
3. De som inte ens blivit mönstrade, men har läst mycket om KJ (och andra) och utger sig för en sådan. Dessa kan man enkelt gallra ut genom att ställa frågor om ex befäl, övningsfält, kaserner, etc (nån som minns "Uberman"? som blev överkörd av 2REP?)

Framförallt ska vi inte glömma alla (och då menar jag ALLA) som har SPÖAT KJ till höger och vänster. Ofta har jag suttit på gamla lumparhak som "Lilla Köpenhamn" och hört hur kockarna från T2 var ute på stridspatrull och fick spår på 8 kompanier kustjägare (som satt och åt mat med vapnen utom räckhåll) opch gorde ett superbt eldöverfall där Blågul dömde ut hela världens marinsoldater i en enda eldstöt!! I sanning!!

mad.gif

När jag sedan hasplar upp treudden som hänger i halskedjan och börjar ställa lite frågor, bleknar helt plötsligt minnena..."minns inte riktigt vilket övningsfält det var...minns inte vilket KJ-komp...mitt namn...minns inte riktigt...kolla bruden därborta!!!"

Jag skojar tyvärr inte, jag har stött på hur många som helst av dessa..

Att utmåla sig som KJ verkar vara ganska tacksamt, eftersom KJ har ett ganska dåligt rykte rent ytligt sett - vilket är skapat av dessa typer! Folk brukar ändra attityd när de inser att de har träffat en del falska KJ - samt förstått att de nu pratar med en riktig.

>>rokare<<
År/befattning? *nyfiken i en strut*
Ta't i /msg om du vill.

//Gotcha
Jasså?
Jag vet en kille som var Flygbasjägare (säger han). När han skulle hem på helgerna, fick han flyga hem i ett Herkules plan. Vi kan kalla honom för Jimmy. Jimmy hävdar att han & hans lumparpolare ofta tog militärcyklar med sej hem på planet som dom ville ha privat, hemma. För att detta inte skulle upptäckas vid avstigning, slängde dom av cyklarna från planet, i luften för att senare hämta dom vid nedslagsplatsen, (troligtvis väldigt hela).

En annan goding här i vår stad.
I vår stad har vi som i många andra städer en simhall, i vår simhall finns det en liten bassäng för barn, och icke simkunninga. Och en stor bassäng, ni vet vad jag menar. Bassängerna är åtskilda av ca 7 meter betong osv...

Okej; Jag var och simmade och så dök jag i lilla bassängen och kom upp i stora!! blink.gif

Samma kille som ovan; En dag när jag var och bowlade så råkade mina fingrar fastna i klotet och jag åkte med fram till käglorna, och sedan åkte jag med upp i rännan!!!

Hehe
Doyle
QUOTE (Jasså? @ Apr 9 2003, 14:54 )
slängde dom av cyklarna från planet, i luften för att senare hämta dom vid nedslagsplatsen, (troligtvis väldigt hela).

Svensk kvalitet! biggrin.gif
Tarkan
Jag skulle ge vad som helst för att se töntarnas min när Gotcha drar fram treudden angry.gif
Caine
Känner precis igen Gotchas beskrivning. Oftast börjar det med att man lite försiktigt vill höra mer, egentligen mest för att få dem att trampa ännu djupare i klaveret, SEN kommer frågorna...

Och minen på dem när man drar upp treudden måste vara obetalbar...
biggrin.gif
Shoulder
Det senaste är att han har lämnat in 2 till exakt likadana arbeten som mig, det enda som skiljer dem åt är typsnittet.

Det är ju bara sånt man hör, man tror aldrig att det skulle hända en själv.
Gotcha
QUOTE (Shoulder @ Apr 9 2003, 16:53 )
Det senaste är att han har lämnat in 2 till exakt likadana arbeten som mig, det enda som skiljer dem åt är typsnittet.

Det är ju bara sånt man hör, man tror aldrig att det skulle hända en själv.

Önskar min herre ett gemensamt SoldF-besök "hemma hos" hos honom så han kan få tala med "Jürgen" *hytter med näven* ..?

Helt sjuk karl. Tala omgående med skolans IT-personal samt rektor!!

edit: Sure, det gör inget med mytomaner, de kan snarare krydda ens vardag (förutsatt att man hajjar läget), men mytomaner MÅSTE ju fatta att de är ute på hal is ibland - även om de ofta tror på sig själva..!!?
Gotcha
QUOTE (Caine @ Apr 9 2003, 16:23 )
Känner precis igen Gotchas beskrivning. Oftast börjar det med att man lite försiktigt vill höra mer, egentligen mest för att få dem att trampa ännu djupare i klaveret, SEN kommer frågorna...

Och minen på dem när man drar upp treudden måste vara obetalbar...
biggrin.gif

Har inte finska kustjägare något liknande, möjligen?
Vakten_F4
QUOTE (Lt. payne @ Apr 9 2003, 12:36 )
Det finns ett universalmedel som hjälper..

Handdukar och tvålar bong.gif

Hade skrivit det själv om det inte redan var gjort!

Vi hade en i min pluton som var ganska bra på allt, hans pappa har uppfunnit ungefär allt i världen osv...
Han var rolig till en början men sen bara tragisk och jobbig. Dock har han stått för många av diskussionsämnena så här efteråt! biggrin.gif

TIPS! Ta på er m/87 och åt nattåget, då får man träffa MÅNGA intressanta personer! Träffade bl.a. en kille med skinnkläder och mycket tatueringar som "skulle ha blivit jägare, men så hade jag ju problem med knät p.g.a. fotbollen så det paja ju helt va på mönstringen va!"
biggrin.gif biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.