Help - Search - Members - Calendar
Full Version: uppkörning
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2
serg. Runander
jag kör upp idag önska mig lycka till.

jag har fördelen att det är 1 april för då kan jag hävda att provförättaren försöker dra ngt dåligt aprilskämt ifall han skulle underkänna mig biggrin.gif biggrin.gif
Fu Dahlberg
Lycka till!
Amfibie
Lycka till! Ta det bara lugnt så ordnar det sig nog! Visa att du är säker och inte tveksam!
Malaj
Bara ta det lugnt! När de säger vänster menas babord och tvärtom... biggrin.gif

Försök att glömma (även om det är svårt) att du är styrman i Kgl Flottan. (Det här med nya grader i Marinen har jag inte kommit över än) angry.gif

Ha det så kul med förarbeviset. )<!--emo&:)--><!--endemo-->

/<!--emo&:)--><!--endemo-->

Ändrat stavfel/Malaj
serg. Runander
QUOTE (Malaj @ Apr 1 2003, 09:02 )
Bara ta det lugnt! När de säger vänster menas babord och tvärtom... biggrin.gif

Försök att glömma (även om det är svårt) att du är styrman i Kgl Flottan. (Det här med nya grader i Marinen har jag inte kommit över än)  angry.gif

Ha det så kul med förarbeviset. )<!--emo&:)--><!--endemo-->

Ändrat stavfel/Malaj

det löser sig förutom att jag är maskinare och är van att styra i blindhet. biggrin.gif
(när man nödstyr fartyget) )smile.gif
Delta Golf
Hoppas du tar det första gången.Mig veterligen är det ingen här i byn som fått det på första.Kontrollanterna tillhör också världens mest "jiddriga" släkte.Inte undra på att de ofta åker på stryk och hot.Rätt åt fanskapen förresten.

3.gif 8.gif Vägverket rlwhore.gif 5.gif

En bild säger mer än tusen ord...

//DG
Malaj
Fan, Runander. Är du ett erfaret blindstyre, är saken klar. biggrin.gif

Välkommen till oss andra i trafiken! :P

/:)
Vlad
Lycka till!!

Mvh
Vlad
nilsson
Lycka till!
serg. Runander
klarade det utan några somhelst problem

det enda som kändes lustigt efter att ha klarat det var att cykla från vägverket.

se upp i trafiken nu är det ett blindstyre till biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
BJK
Grattis! laugh.gif
Cinnes
Grattis!
Yman
WEEEE!!!

Grattis!
Fu Dahlberg
GRATTIS!! laugh.gif laugh.gif
Magnus
Gratulerar!
The_mistaken
Grattis!!
Ge fasen i att krocka med min tankbil bara
B)
Nähe dags att åka in till kursen igen
jonte72
Grattis på förhand till körkortet laugh.gif
Vlad
GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En hedersvakt till din ära.

salute.gif salute.gif salute.gif salute.gif salute.gif
Adam Wilhelm
Så då blir det till att ut och åka ikväll??

Jag bara tänkte lite...så man kan hålla sig inne...

Grattis!!
serg. Runander
QUOTE (Adam Wilhelm @ Apr 1 2003, 13:15 )
Så då blir det till att ut och åka ikväll??

Jag bara tänkte lite...så man kan hålla sig inne...

Grattis!!

ingen fara
jag befinner mig på kalkatraz (Gotland) och dessutom så har jag inget fordon än så det är lungt.
Adam Wilhelm
Då har du i allafall ett starkt skelett (kalken). biggrin.gif
Holmlund K4 97/98
G R A T T I S !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
serg. Runander
QUOTE (Adam Wilhelm @ Apr 1 2003, 13:18 )
Då har du i allafall ett starkt skelett (kalken). biggrin.gif

både skelett och tänder

har inte haft ett enda hål på 21 år det måste bero på all kalksten som jag äter till middag varje dag. biggrin.gif biggrin.gif
roninn
Grattis tre små pekpinnar: 1. håll till höger 2. håll avstånd 3. sitt i bälte.

"may the lord be with you"
Amfibie
GRATTIS! Det är för jävvla gott när man har kört upp!!! Vilken känsla!
KattenJansson
QUOTE (serg. Runander @ Apr 1 2003, 11:27 )
klarade det utan några somhelst problem

Hahaha. Det var ett roligt aprilskämt

(idag litar jag inte på något!)
ARN
Grattis! Se nu till att högerfoten inte blir för tung, vanlig åkomma bland de unga oerfarna biggrin.gif
Malaj
QUOTE (serg. Runander @ Apr 1 2003, 13:17 )
ingen fara
jag befinner mig på kalkatraz (Gotland) och dessutom så har jag inget fordon än så det är lungt.

Eftersom maskinist (inte styrman) Runander befinner sig på Gotland utan fordon... smile.gif

GRATTIS till maskinisten och oss på fastlandet. biggrin.gif Det verkar riskfritt.

Annars hoppas jag din maskintelegraf står på "Astern: Dead Slow", när du kommer över till fastlandet. laugh.gif

OT: Är det någon jäkel som kan förklara varför motsvarande läge, "Dö'sakta" alltså, inte finns på svenska maskintelegrafer. Det har jag undrat över i fyrtio år och de andra grabbarna i Flottans Män vet inte heller? 7.gif

Myran
Grattis!! biggrin.gif
Tarkan
Visst är det skönt att klara det första gången!

Jag tyckte uppkörningen var jäkligt skoj, fast kontrollanten jag hade blev misshandlad sen för att han kuggade en mindre glad kille.

Sånt är livet i Landskrona. dry.gif
Amfibie
QUOTE (Tarkan @ Apr 1 2003, 17:14 )
Jag tyckte uppkörningen var jäkligt skoj, fast kontrollanten jag hade blev misshandlad sen för att han kuggade en mindre glad kille.

Gör man något sånt står det inte rätt till i skallen!!! Hur fan kan man slå ner någon bara för att man själv inte reder ut att köra bil??!?!!?
serg. Runander
QUOTE (Malaj @ Apr 1 2003, 17:30 )
QUOTE (serg. Runander @ Apr 1 2003, 13:17 )
ingen fara

Eftersom maskinist (inte styrman) Runander befinner sig på Gotland utan fordon... smile.gif

GRATTIS till maskinisten och oss på fastlandet. biggrin.gif Det verkar riskfritt.

Annars hoppas jag din maskintelegraf står på "Astern: Dead Slow", när du kommer över till fastlandet. laugh.gif

OT: Är det någon jäkel som kan förklara varför motsvarande läge, "Dö'sakta" alltså, inte finns på svenska maskintelegrafer. Det har jag undrat över i fyrtio år och de andra grabbarna i Flottans Män vet inte heller? 7.gif

jo "DEAD" i "sjöfarts engelska" betyder RAKT FRAM.

men när jag kommer över till fastlandet så kommer min egen telegraf att stå på "anpassad" (ändrar sig efterhand). 7.gif
Tarkan
@Amfibie

Killen (utländsk) hade visst kuggats för 4:e gången och fick antagligen för sig att kontrollanten var rasist. Men det är ju inte nån ursäkt precis.
Azan_Gb
QUOTE (serg. Runander @ Apr 1 2003, 09:50 )

jag har fördelen att det är 1 april för då kan jag hävda att provförättaren försöker dra ngt dåligt aprilskämt ifall han skulle underkänna mig biggrin.gif  biggrin.gif

Hur gick uppkörningen?
mask
Har du märkt att många gratulerat honom? smile.gif
serg. Runander
QUOTE (Azan_Gb @ Apr 1 2003, 22:14 )
QUOTE (serg. Runander @ Apr 1 2003, 09:50 )

jag har fördelen att det är 1 april för då kan jag hävda att provförättaren försöker dra ngt dåligt aprilskämt ifall han skulle underkänna mig biggrin.gif  :D

Hur gick uppkörningen?

jo tack jag klarade det

tack för det nu vet jag säkert att jag inte är ensam bland alla blindstyren :P :P :P
LimpFish
grattis!!

fick själv körkort för ca 2 v sen biggrin.gif
flying_c
Usch jag har uppkörning på torsdag den 10:e. Hade körlektion igår å det gick inge bra .. usch usch usch. Måste Powerköra hemma innan uppkörningen nu.
Fu Dahlberg
Ähhh Så svårt är det inte att köra upp... Jag körde upp mitt uppe i en fältövning... På annan ort biggrin.gif klockan 07:00 på morgonen... Och det gick perfekt... Inga anmärkningar biggrin.gif
stiliR
När körkortet är taget så öppnas en hel ny värld! var iaf så som jag upplevde det! laugh.gif
Malaj
QUOTE (stiliR @ Apr 3 2003, 23:19 )
När körkortet är taget så öppnas en hel ny värld! var iaf så som jag upplevde det!  laugh.gif

Jaja, så länge det inte är dörrarna till akutintaget... biggrin.gif

/:)
serg. Runander
QUOTE (flying_c @ Apr 3 2003, 16:49 )
Usch jag har uppkörning på torsdag den 10:e. Hade körlektion igår å det gick inge bra .. usch usch usch. Måste Powerköra hemma innan uppkörningen nu.

jag tog en körlektion precis innan uppkörningen, vilket hjälpte mig att känna in bilen riktigt ordentligt så att det skulle bli bättre flyt i körningen.
jag lånade bil av körskolan och den bilen är långt ifrån samma som den volvo som jag kört med hemma.

jag tror att det är bra för dig att ta en körlektion precis innan.

LYCKA TILL.

ps:att hålla på och vara nervös hjälper dig inte ett dugg ds
Pete
QUOTE (serg. Runander @ Apr 4 2003, 07:35 )

jag tog en körlektion precis innan uppkörningen, vilket hjälpte mig att känna in bilen riktigt ordentligt så att det skulle bli bättre flyt i körningen.
jag lånade bil av körskolan och den bilen är långt ifrån samma som den volvo som jag kört med hemma.

jag tror att det är bra för dig att ta en körlektion precis innan.

LYCKA TILL.

ps:att hålla på och vara nervös hjälper dig inte ett dugg ds

Så sant som det är sagt!

Att ta en lektion innan är riktigt bra, både för självförtroendet och för sista-minutenrepetition.
Att oroa sig innan är ganska onödigt, det hinner man med under själva uppkörningen biggrin.gif

/Slut på prövotiden dårå smile.gif
Azan_Gb

Hoppas du kuggar.....;)
flying_c
Kan ju upplysa om att allt gick perfekt. Slängde in en lektion precis innan också. Den gick bra å läraren sa att nu var det inga problem att ta kortet.. Å det var det ju inte heller . Satt och snackade med den trevlige norrländske kontrollanten.
Härlig känsla när han sa grattis till körkortet. Då var det bara säga hej då, dunka på stereon och ta en sväng i körskolans SAAB 93 smile.gif

Så nu har man tagit en sväng i den egna Peugeot 205:an biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Tarkan
Man gratulerar

Visst e det underbart biggrin.gif
serg. Runander
QUOTE (flying_c @ Apr 10 2003, 15:01 )
Kan ju upplysa om att allt gick perfekt. Slängde in en lektion precis innan också. Den gick bra å läraren sa att nu var det inga problem att ta kortet.. Å det var det ju inte heller . Satt och snackade med den trevlige norrländske kontrollanten.
Härlig känsla när han sa grattis till körkortet. Då var det bara säga hej då, dunka på stereon och ta en sväng i körskolans SAAB 93 smile.gif

Så nu har man tagit en sväng i den egna Peugeot 205:an biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

grattis då jag vet precis hur det känns.

nu är det bara bil som skall till för min del.
The_mistaken
Grattis flying_c till kortet
Då är det bara att vänta tills du är 21 och får ta lappen till dom stora leksakerna camo.gif
serg. Runander
så fort det blir bra väder så skall jag köra upp på tung MC och tungt släp till bil.
flying_c
jepps det är la underbart .. undra vad jag ska hitta på för onödiga anledningar för att ge mig ut att köra idag då biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.