Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SoldF.com
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Racoon Pioneer
På sid. 24 används SoldF.com som referens till en artikel om vapenexport. Förvisso ingen sensation, men ändå ett tecken på att sidan ses som seriös. Det skulle bli en intressant väg om denna sida skulle utvecklas åt det hållet, alltså som en pålitlig referens/faktabank.

Leve SoldF!

/RP
Bengtsson
Vi kan ju bli som Jane´s om de fortsätter så här B)
The_mistaken
SoldF.com börjar bli erkänt salute.gif salute.gif salute.gif
flying_c
Härligt!!!!
Max
Hurra! Härligt! smile.gif
Skuggan
so you say.... good news...
YES!!!! FINALLY!!!!!
Gotcha
Ofan. Där ser man...måste leta rätt på blaskan å kolla..!!
Lillebror81
Får väl springa i väg och köpa den då!!!
Hurra!!! smile.gif
Fu Carlsson
Finns artikeln på nätet? Har ingen möjlighet att köpa blaskan nu.
facit
fan va coolt! Leve soldf
tunnan
kanske det finns en och annan soldf skadad nisse på aftonbladet
då e man inte ensam....hurra för skönaste sidan på nätet! biggrin.gif
Doyle
Scanna artikeln och lägg upp här!!
daedalus
I samband med "glockningen" publicerades väl en bild på pistol 88, tagen från soldF, men utan referens.
Raffsec
Artikeln här är nät versionen men jag kan inte hitta referens till soldf endast UD men i pappersversionen så referera dom till soldf.
Fu Gson
Grrrymt!
Grunt
Igår Amf1, idag Aftonbladet, imorgon världen! biggrin.gif
Azan_Gb
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Länge leve SoldF.com biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif :
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
nilsson
Underbart härligt!
Yman
Häftigt!
Nämnde de nått om mig???? biggrin.gif laugh.gif
Ing
Jag kunde ju inte låta det här bara gå förbi, utan köpte faktiskt aftonblaskan idag. smile.gif

Så här ser det ut, jag ska försöka scanna in det om jag bara för ordning på min scanner:

Källa: Svenska Freds- och skiljedomstolsföreningen, Krigsmaterielinspektionen, Jane's UD, SoldF.com
B)
J-Star
biggrin.gif Yay!!! <studs studs studs/> biggrin.gif

/J
Malaj
Jamen, hallå! ohmy.gif

Ni skriver om Aftonbladet. Det enda den blaskan duger till är att jämföra med Expressen för att försöka avgöra vilken som är mest osmaklig (och osaklig).

Bara för att de tydligen nämnt denna förnämliga site, tänkar då inte jag ändra åsikt. camo.gif

Bojkotta skiten. Köp riktiga tidningar. bong.gif

/:)
Ing
QUOTE (Malaj @ Mar 23 2003, 01:24 )
Bojkotta skiten. Köp riktiga tidningar.  :dong:

JaJa.. i fortsättningen ska jag hålla mig till att läsa Herman Hedning! dry.gif

Annars läser vi ju en hel del i den tidningen på nätet. Vad räknar du som seriösa tidningar? Aftonbladet har ju uppenbart lyckats mycket bra med källorna den här gången. smile.gif

Grymt Henke!
M Andersson
Grattis SoldF!!!!!!!!!!!!!!!!!
Larsleo
grattis..
Rattara
Ett varningens ord bara.
Tänker någon scanna artikeln och lägga ut så krävs författarens och tidningens tillstånd.
Annars riskerar någon att få pynta skadestånd.
Aftonbladet tar sånt på allvar eftersom de vill veta vad de förknippas med...
Malaj
QUOTE (Ing @ Mar 23 2003, 09:28 )
QUOTE (Malaj @ Mar 23 2003, 01:24 )
Bojkotta skiten. Köp riktiga tidningar.  bong.gif

JaJa.. i fortsättningen ska jag hålla mig till att läsa Herman Hedning! dry.gif

Annars läser vi ju en hel del i den tidningen på nätet. Vad räknar du som seriösa tidningar? Aftonbladet har ju uppenbart lyckats mycket bra med källorna den här gången. smile.gif

Grymt Henke!

Kort sagt. Oseriösa: de flesta dagstidningar som lever på lösnummerförsäljning. Dvs nya sensationer varje dag, annars inga pengar. Inga sensationer: ta någon gammal och skräm upp eller hitta på något. dry.gif

Herman Hedning är en sjysst kílle som kommit i dåligt sällskap. :P

Är man rädd om sitt blodtryck och vill komma så nära verkligheten som möjligt, kan man läsa DN eller Svenskan eller någon annan *välrenommerad* morgontidning. ph34r.gif

/<!--emo&:)--><!--endemo-->
softfeel
QUOTE (Rattara @ Mar 23 2003, 14:14 )
Ett varningens ord bara.
Tänker någon scanna artikeln och lägga ut så krävs författarens och tidningens tillstånd.

Eftersom Aftonbladet tog en bild från SoldF.com utan lov tycker jag att de borde se mellan fingrarna.

Vadå vill veta vad de förknippas med? 7.gif
Raffsec
QUOTE (softfeel @ Mar 23 2003, 14:10 )
QUOTE (Rattara @ Mar 23 2003, 14:14 )
Ett varningens ord bara.

Eftersom Aftonbladet tog en bild från SoldF.com utan lov tycker jag att de borde se mellan fingrarna.

Vadå vill veta vad de förknippas med? 7.gif

Ja dom vill väl inte sammankopplas med vissa ungdomsföreningar på högerkanten.
Kimster
Vilken tur att vi då disskuterar sååå mycket politik här inne !!

*peeeeeeeek* ph34r.gif
Rattara
Jag antydde inte alls att Aftonbladet inte vill assoccieras med detta forum.
Men de vill ha tvärkoll på var deras grejer återfinns. Och enligt upphovsrätten krävs tillstånd för allt som inte är citat.
Vi kan ta en diskussion om verkshöjd på ett annat ställe.

Men om Aftonbladet lagt beslag på en bild härifrån och upphovsmannen inte tillfrågats så är det bara att höra av sig till aftonbladet och kräva ersättning.
Det finns nämligen ingen citaträtt på bilder.

Om det stämmer så kan upphovsmannen till den snodda bilden kontakta mig privat eftersom jag pysslar lite med sånt här.
oz
Hallå!

Scanna då!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.