Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Och så..
SoldF.com Forum > Försvarsdepartementet, C Dobberman > Krig och Konflikter Idag
Gripen
Danmark går visst in med stridande förband i Irak.

Expressen

Aftonbladet
daedalus
Och Sverige säljer vapen till USA, en sk skandal enligt kvällspressen.
Jag diggar journalistens feta bevis, skitstolt är han.
Precis som om det skulle vara mörklagt smile.gif

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,279970,00.html

Är det bara jag som inte bryr mig? 7.gif
Max
Hmm... De amerikanska AT4:orna tillverkas ju på licens i USA... Räknas det fortfarande som svenska vapen då? Visst det är en svensk konstruktion men de är ju inte tillverkad här... 7.gif
Ing
Ska vi skämmas över att vi exporterar vapen till länder i krig (hur är det med indien förresten?)

Eller ska vi vara stolta över att de faktiskt vill handla saker av det lilla pluttelandet Sverige? B)

Edit: Jag måste säga att jag gillar aftonbladets infosida om prylarna.. lite skön nivå på det va? smile.gif

Ex:
Det finns flera olika modeller som är anpasade till att slå ut pansarfordon alternativt användas för att tränga in i bunkrar. Fiendesoldaterna som finns inne i fordonet eller bunkern dödas. Max skjutavstånd är två kilometer, men i strid bör avståndet till målet vara max 300 meter.
daedalus
Aftonbladets pedagogik är mycket fascinerande smile.gif

Nu struntar vi om de tillverkas på licens, låt aldrig sanningen förstöra ett bra scoop!
Haggeman
Palmelogiken är bra: Exporterar vi inga vapen får vi inga vapen
Flygmek 003
Tyckte inte om att Irak har Bofors luftvärnkanon från 30-talet. Usch. Har vi ingen koll i detta landet på vad vi exporterar, bra att aftonbladet håller ställningarna. dry.gif
facit
Vad man än tycker så är hycklandet fortf ett faktum. Det står i svensk lag vad som gäller och inte gäller. Sedan att man säljer vapen till USA och gjorde det till irak/iran under iran/irak kriget är olagligt. Det är det som det hela handlar om, våra politikers hycklande.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.