Hoppas ni godtar mina sammanslagningar av vissa program. Endast 10 alternativ är tillåtna. Naturbruk och livsmedel finns ej med, blev tvungen att välja bort något och dessa är inte några av de största programmen.
Vore skoj att se vilket program som är mest frekvent på forumet.
Vilket program går/gick du är alltså frågan. Det föll tydligen bort.
Cinnes
Mar 19 2003, 21:29
visra än så längre rätt klar dominans från NV...
lite nyfiken? vilken inrikting har ni som går NV.
E jag den enda som har miljö? (känns så ibland)
Fågel Fenix
Mar 19 2003, 21:29
Jag går NV/NV/Idrott. Min filosofi är att det är bra att ha läst så mkt som möjligt, då jag ej vet vad jag vill bli när man bli "vuxen".
Men jag har mer och mer halkat in på officer eller polis tankar och då skulle man ju iofs ha gått OP (omvårdnad), iaf om man skall bli polis. Men jaja, den som lever den får se som det brukar heta ;)
Larsleo
Mar 19 2003, 21:31
går HR3 nu...
vi aeg ju
softfeel
Mar 19 2003, 21:31
Jag går natur med inriktning på matte/data.
bri_span
Mar 19 2003, 21:33
Jag går inget av dessa program... däremot arbetar jag på elprogrammet/teknikprogrammet.
Gripen
Mar 19 2003, 22:15
QUOTE (Cinnes @ Mar 19 2003, 20:29 )
visra än så längre rätt klar dominans från NV...
lite nyfiken? vilken inrikting har ni som går NV.
E jag den enda som har miljö? (känns så ibland)
Yeeeeh!!! jag går miljö jag med, det är ju hur gött som helst å roligt!!...
Läste Naturvetenskap som inriktning först, men min Fysik B lärare var/är ett jävla pucko (uräkta utrycket).
Jag får väl läsa upp Fysike B sen efteråt om det är så.
Skuggan
Mar 19 2003, 22:17
hm, jag har gått/går på två av dem... just nu går jag på IV men större delen av min gymnasie utb har jag på Teknik....
Tja, valde IV/Specialutformat då jag går Multimediateknik, som är som Mediaprogrammet fast med mer teknik och praktiska grejer, brukar finnas lite olika sådana här program lite varstans, men har olika namn.
Det här förutsätter förstås att man började ut gymnasiet 1994 eller senare. Under de första åren fanns inte heller teknikprogrammet utan var en gren av NV.
Själv gick jag NV 95-98.
Fransson-AmfPB
Mar 19 2003, 22:37
Går sista terminen på Teknikprogrammet, föredetta inriktning på NV...
Mad Moose
Mar 19 2003, 22:50
Jag går naturbruk med inriktkning skog och jakt.
Det är skitkul!!
natur inriktning matte/data..
nilsson
Mar 20 2003, 08:48
El-programmet, gren datorteknik.
Själv så går man natur med inriktning engelska (!).
Ragulin
Mar 20 2003, 10:25
Jag är speciallärare och har jobbat på IV-programmet. Sug på den, naffar!!!
NordicFear
Mar 20 2003, 12:30
går Teknik med inriktning mot högskolan (MaD,E FyB) och sen en så finsn det ytterligare en inriktning och då går jag Teknikföretagande....
är i första kullen som det här nya teknikprogrammet tillämpas på så...
Tarkan
Mar 20 2003, 12:50
Här var det gammalt hederligt Natur/Natur.
Värst vad det fanns många konstiga inriktningar
flying_c
Mar 20 2003, 15:42
Natur/Natur på mig med .. Det är goa grejer det. Rent formellt får jag dock inte säga att jag går natur eftersom jag bytt bort Tyskan mot andra saker. Sista terminen nu så det finns hopp om räddning.
Jag backar upp Baan och softfeel. Naturvetenskap Matte/Data kickass!! :P
Lillebror81
Mar 20 2003, 15:50
EL/AUTOMATION
Vad fan har vi inga estetare på det här stället???

I och för sig så är väl hälften militantaveganer och den andra hälften är väl lite för estetiska för att passa in i det gröna?
Cinnes
Mar 20 2003, 16:20
QUOTE (Lillebror81 @ Mar 20 2003, 14:50 )

Tacka gudarna för det!
//Cinnes, som egentligen int vet varför han ogillar estetare men antar att det har nått med tradition (natur vs. estet) att göra.
hemvärnsungdom
Mar 20 2003, 16:22
Natur & Kultur, samhällsprogram med mer natur än vanligt+ lite annat smått och gott.
AndersL
Mar 20 2003, 16:27
QUOTE (NordicFear @ Mar 20 2003, 11:30 )
går Teknik med inriktning mot högskolan (MaD,E FyB) och sen en så finsn det ytterligare en inriktning och då går jag Teknikföretagande....
är i första kullen som det här nya teknikprogrammet tillämpas på så...
Jag går exakt samma
Natur / Matte - Data för min del...
Larsleo
Mar 20 2003, 16:57
"plugglinjerna" verkar vara stora på detta forum
// stolt Hotell och Restaurang 3:a
p.s ang estet...e inte det bara massa dansare o dyl...veganer pacifister mdfl..så e det hos oss iaf....
stridfighter
Mar 20 2003, 17:07
QUOTE (Span-eliasson @ Mar 20 2003, 16:57 )
p.s ang estet...e inte det bara massa dansare o dyl...veganer pacifister mdfl..så e det hos oss iaf....
jo...det är bara en massa pack på estet...själv är man stolt teknist...med en massa matte och fysik =(
KalleSWE
Mar 20 2003, 17:12
Nu e jag så gammal att jag gick inge program utan en linje
(gillar inte att vika ut mig i media) B)
Cinnes
Mar 20 2003, 17:26
Det finns ju en hel jäkla uppsjö med fördommar gällandes ALLA program.
Natur: Stela, tråkiga plugghästar / datanördar som inte ens vet vad humor är.
Estet: Flummiga, knarkade, militanta veganer.
Bygg: Biffiga saker utan hjärna
IV: Invalider hela högen
Teknik: Bögar allihopa
Samhäll: Pentor / snobbar och uppblåsta bimbos
plus en hel massa till som jag inte orkar skriva ner....
Larsleo
Mar 20 2003, 17:41
fördommar icke att förglömma
1 fordonare iq fiskmås..
2 Hotellare är alkolister
Lillebror81
Mar 20 2003, 18:17
QUOTE (Cinnes @ Mar 20 2003, 16:20 )
//Cinnes, som egentligen int vet varför han ogillar estetare men antar att det har nått med tradition (natur vs. estet) att göra.
Kanske beror på att jag gick på teknikum i växjö där det var Natur och El som gäller sen så har vi Katedral där alla Bohemer, Estere, Samhäll som är lägre stånde arter.
Teknikum och Katedral har legat i fejd i alla tider.
Ta nu inte allt på 100% allvar nu. :P
Azan_Gb
Mar 20 2003, 18:25
Hahahha ingen snackar skit om El-programet.
Går själv El-programet ..inriktning Elektronik/Datorteknik.
Ångrar mig lite nu...borde ha valt Samhälle....vill läsa politik istället på Högskolenivå
Sillen
Mar 20 2003, 20:21
Natur med inriktning natur. Bara mesar som väljer annan nv-inriktning, man väljer ju bort alla tunga grejer där (Ke B, Bi B, Fy B), till förmån för ämnen som webbdesign och datorkunskap. Enda jag saknar från matte/data är matten men den väljer jag ju till.
Jag går inte på gymnasiet ännu men jag har valt ett specialutformat program som heter Internationella programmet, hoppas jag kommer in...
Cinnes
Mar 20 2003, 21:14
QUOTE (Lillebror81 @ Mar 20 2003, 17:17 )
Kanske beror på att jag gick på teknikum i växjö där det var Natur och El som gäller sen så har vi Katedral där alla Bohemer, Estere, Samhäll som är lägre stånde arter.
Problemet med vår skola är att vi är ca 2000 elever från i princip alla program så det är inte skola mot skola. Det är linje mot linje.
Värsta fejderna brukar vara mellan Natur - Estet - Samhälle.
QUOTE (Sillen @ Mar 20 2003, 17:25 )
Natur med inriktning natur. Bara mesar som väljer annan nv-inriktning, man väljer ju bort alla tunga grejer där (Ke B, Bi B, Fy , till förmån för ämnen som webbdesign och datorkunskap. Enda jag saknar från matte/data är matten men den väljer jag ju till.
Jag går natur med inriktning miljö, men läser ändå fler av de "tunga" kurserna än många av dom som går natur, natur.
Läser t.ex. ma A-E. Ke A+B Fy A+B Bi A+B Sa A+B
Ingbat/I19
Mar 20 2003, 21:26
Jag gick NV teknisk gren med inriktning på elektonik och data. Nuförtiden pluggar jag till civing elektroteknik.
Larsleo
Mar 20 2003, 21:39
QUOTE (Lillebror81 @ Mar 20 2003, 17:17 )
QUOTE (Cinnes @ Mar 20 2003, 16:20 )
hmm hos oss e det Hotell och restaurang vs Natur..
och Samhälls vs Fordon
Persson_Insats
Mar 20 2003, 22:56
Djävlar (ursäkta språkbruket) vad det är naturare här måste jag säga. Jag som gick op (omvårdnadsprogrammet) ångrar inte en sekund, mycket fina flickor :P , nyttiga kunskaper, relativt få prov och helt underbart roliga klassfester

.
Kanske skall tillägga att jag nu pluggar till sjsk vid mitthögskolan i S-val och stårmtrivs även här.
Natur/Natur/Kemi-Mikrobiologi här.
Det känns på något vis som om vi kvinnliga samhällsvetare är i minoritet här på forumet...
Läser med kulturinriktning men tar lyckligtvis studenten i vår så jag kan läsa basår på KTH och försöka glömma min samhällsvetarbakgrund.
Lycka!
Ett påstående som stämmer: Smarta typer röker inte? Rätt? -Rätt.
Ett påstående som stämmer: Naturare röker inte. Rätt? -Rätt.
Har valt Natur/Natur. Går första året just nu. Det bästa med NV är att slippa göra en massa uppsatser och instuderingsuppgifter. En kemirapport går ju undan att greja.
Johan ES
Mar 21 2003, 20:55
QUOTE (Cinnes @ Mar 20 2003, 17:26 )
Det finns ju en hel jäkla uppsjö med fördommar gällandes ALLA program.
Natur: Stela, tråkiga plugghästar / datanördar som inte ens vet vad humor är.
Estet: Flummiga, knarkade, militanta veganer.
Bygg: Biffiga saker utan hjärna
IV: Invalider hela högen
Teknik: Bögar allihopa
Samhäll: Pentor / snobbar och uppblåsta bimbos
plus en hel massa till som jag inte orkar skriva ner....
Fördomar??? Jag tycker det stämmer precis med den bild jag har av mitt gymnasium.
/Johan ES (naturare)
PS. Finns det någon annan här från SÄG i Karlstad?
Doggydriver
Mar 21 2003, 23:13
QUOTE (Lillebror81 @ Mar 20 2003, 14:50 )
EL/AUTOMATION

I och för sig så är väl hälften militantaveganer och den andra hälften är väl lite för estetiska för att passa in i det gröna?

Jag är den hittills ende esteten på forumet uppenbarligen

Inriktad på musikaldramatik med en del scenografi/design och gehörsteori/musiklära. Allt på en gång med andra ord. I snitt en per årskull som gör vpl. Kille som går året under blir den första från programmet som skall bli jägare
Doggydriver
Mar 21 2003, 23:17
QUOTE (stridfighter @ Mar 20 2003, 16:07 )
QUOTE (Span-eliasson @ Mar 20 2003, 16:57 )
jo...det är bara en massa pack på estet...själv är man stolt teknist...med en massa matte och fysik =(
Hrmmm, ursäkta för två inlägg, min enda kommentar är: Fördomar är inte till gagn för någon och stämmer sällan...
Jag har vänner på varenda program på hela skolan. Samt en del som hoppat av. Stor fördel när man känner allt från invandrare till NSF'are. Man ser människor för vad dom är....
Går naturvetenskapliga och har valt naturvetenskapliga inriktningen till hösten.
Hos oss är det mest dispyter mellan Omvårdnad och resten av skolan (natur och teknik) känns så i alla fall. Synd att det ska behöva vara så.
Lillebror81
Mar 21 2003, 23:40
QUOTE (Toll @ Mar 21 2003, 23:13 )
Jag är den hittills ende esteten på forumet uppenbarligen

Inriktad på musikaldramatik med en del scenografi/design och gehörsteori/musiklära. Allt på en gång med andra ord. I snitt en per årskull som gör vpl. Kille som går året under blir den första från programmet som skall bli jägare

Där har vi undantaget som bekäftar reglen!!!!
Vi säger väl 49,5%Veganer
49,5%Bohemer
1,0% Vpl
Doggydriver
Mar 21 2003, 23:43
Hehehe, en klasskompis valde utbildningsreserven på mönstringen i Östersund. När han skulle hem igen såg han flera 9040 på tågvagnar. På håret att han vände på klacken och skulle mönstra om B)
Eskelinen
Mar 22 2003, 03:32
jag går Hantverk med inriktning på båt byggeri
Raffsec
Mar 22 2003, 04:25
Vad ni får mig att känna mig gammal jag tillhör den skara som gick linje social närmare bestämt. Den linjen levde med en fördom dom som gick var antingen skoltrötta eller så skulle dom bli poliser.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.