Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tips på spel
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Joanzon
Har lirat Battlefield 1942 ett bra tag nu, men har tröttnat både på spelet och alla fuskande jävlar som lirar det.
Hur som helst är det dags att börja lira något nytt. Så kom med förslag på spel, mods osv... och om det är nån som sitter med en grym server så skall detta medelas snarast möjligt. S.f.r.v. smile.gif
Rille
Prova Rogue Spear ett mycket roligt online spel. Finns en heldel mods till det, du kan ju prova mina maps som jag har gjort till det finns att ladda ner på http://w1.417.telia.com/~u41704245/
Bad Karma
Ghost Recon. Det bästa spel och mest realistiska spel jag spelat.
Joanzon
ja jag har provat dessa... Lirade jävligt mycket RS för något år sen. Hur är GR att spela över nätet? singleplayerbanorna är ju så jävla stora så man får ju springa ihjäl sig innan man hittar något att skjuta på...
Delta Golf
Splinter Cell är helt ok om du har en snabb burk.Inte så mycket panga utan mer spionage..
Joanzon
QUOTE (Delta Golf @ Mar 16 2003, 18:23 )
Splinter Cell är helt ok om du har en snabb burk.Inte så mycket panga utan mer spionage..

funkar det att lira splintercell i multiplayer? trodde det bara var ett singeplayer-spel? men jag har testat demot.. snyggt som satan.
Baan
Operation flashpoint och dess add ons smile.gif
Cinnes
Hitman 1/2.
Riktigt kul att planera in i detalj hur man skall döda målet utan att bli upptäckt / komm apå hur man ska infiltrera hemmet m.m.
Raptor
-Rainbow 6 (Rouge Spear) tycker jag är ett skitbra spel. Förutom Recon missionerna för de tycker jag är så sega.

-Operation Flashpoint i sina tappningar är också bra.

-Half-life och Half-Life, Opposing Force är också favoriter. Blue Shift var inte lika bra men som HL fan var jag tvungen att köpa det.

-Soldiers of Fortune 2 var faktiskt ganska underhållande. Lite blodigt och kanske inte superrealistiskt men underhållande.

Projekt I.G.I. Var jävligt snyggt men fruktansvärt frustrerande att spela. Man kan inte save:a, man gör bara bort sig en gång innan man dör och där var bara 10 missions. Man får räkna med att spela om en mission 40 ggr innan man klarar den.
Fu Dahlberg
I.G.I 2 Finns ute, mycket kul, och man kan spara...
Dock har jag kört fast så jag är lagom frustrerad!!!
Tompa
Ghost Recon på nätet helt klart! och speciellt med grabbarna från Soldf:s forum camo.gif vi lirar så ofta vi kan och tycker man att man får dpringa långt utan att stöta på några fiender så kan man ju höja svårighetsgraden så kommer det fler!

// toMPa salute.gif
daedalus
QUOTE (Tompa @ Mar 17 2003, 00:39 )
Ghost Recon på nätet helt klart! och speciellt med grabbarna från Soldf:s forum  camo.gif  vi lirar så ofta vi kan och tycker man att man får dpringa långt utan att stöta på några fiender så kan man ju höja svårighetsgraden så kommer det fler!

// toMPa  salute.gif

Instämmer till fullo
Magnus
QUOTE (Raptor @ Mar 17 2003, 00:29 )
Projekt I.G.I. Var jävligt snyggt men fruktansvärt frustrerande att spela. Man kan inte save:a, man gör bara bort sig en gång innan man dör och där var bara 10 missions. Man får räkna med att spela om en mission 40 ggr innan man klarar den.

Glöm inte de otaliga buggarna. Lite jobbigt när man rensat rent en byggnad på fiender och man vänder sig om för att plötsligt bli skjuten i ryggen av en fiende som bara "ploppat fram".
panzerkampfwagen
Ett tips o du har datalirandet fixat resten av livet: Operation Flashpoint... salute.gif
Max
Operation Flashpoint så klart! smile.gif
Raptor
QUOTE (Magnus @ Mar 17 2003, 04:26 )
Glöm inte de otaliga buggarna. Lite jobbigt när man rensat rent en byggnad på fiender och man vänder sig om för att plötsligt bli skjuten i ryggen av en fiende som bara "ploppat fram".

Gah! Du också? Jag trodde det var jag som hade fått ett måndags ex!

Nåja, för att förklara. På nån bana så är det precis i slutet när buggen inträffar. Man stiger på något sätt på en trigger som gör att en fiende dyker upp ur tomma intet (bakom dig, var annars) och skjuter ner dig i ryggen några få ynkliga pixlar från säkerheten. Detta gjorde inte mig glad med tanke på att jag hade spelat samma bana till förbannelse under två dagar och precis tagit mig igenom alla hindren efter 35 minuters spelande.

mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif

Nåja, efter att ha avgett ett avgrundsvrål som fick grannarna att fingra efter tårgasen, matade jag sparkar mot burken i 49,5 minuter, och sen mådde jag bra igen. Något skumt så klarade jag den sista missionen på första försöket. Låter kanske otroligt, men då har ni inte sett min Jackhammer-föring.

6n.gif
VKT M39
Operation Flashpoint, det mest långlivade spelet efter Doom. Den stora frågan är denna: kan det bli en OFP 2?
Max
Jepp, eller rättare sagt: Det kommer bli en OFP 2 smile.gif
Aron
QUOTE (Max @ Mar 17 2003, 11:41 )

När då ungefär?

/Aron
J-Star
Har 10 namn (förutom jag själv då) i Ghost Recon-gruppen på min ICQ. Som mest har vi spelat 7 samtidigt. Skitkul när alla kör voice com.

/J
LYNX
Ubi soft släpper snart det nya Rainbow Six som heter Raven Shield. Om någon är intresserad så kan ni ladda hem demospelet på

http://www.raven-shield.com/
Joanzon
Ghost Recon på nätet helt klart! och speciellt med grabbarna från Soldf:s forum  camo.gif  vi lirar så ofta vi kan och tycker man att man får dpringa långt utan att stöta på några fiender så kan man ju höja svårighetsgraden så kommer det fler!

// toMPa  salute.gif

När ni lirar kör ni då co-op eller mot varandra i teams?
daedalus
QUOTE (Joanzon @ Mar 17 2003, 14:49 )
Ghost Recon på nätet helt klart! och speciellt med grabbarna från Soldf:s forum  :camo:  vi lirar så ofta vi kan och tycker man att man får dpringa långt utan att stöta på några fiender så kan man ju höja svårighetsgraden så kommer det fler!

// toMPa  ,O

När ni lirar kör ni då co-op eller mot varandra i teams?

Vi spelar det mesta, för att variationens skull.
Joanzon
Okej. vad kör ni för patchar och mods?
Max
Aron, Inget är officiellt ännu men de har lovat att vi ska få veta mer om det snart.
Magnus
QUOTE (Raptor @ Mar 17 2003, 09:30 )
QUOTE (Magnus @ Mar 17 2003, 04:26 )

Gah! Du också? Jag trodde det var jag som hade fått ett måndags ex!

Nåja, för att förklara. På nån bana så är det precis i slutet när buggen inträffar. Man stiger på något sätt på en trigger som gör att en fiende dyker upp ur tomma intet (bakom dig, var annars) och skjuter ner dig i ryggen några få ynkliga pixlar från säkerheten. Detta gjorde inte mig glad med tanke på att jag hade spelat samma bana till förbannelse under två dagar och precis tagit mig igenom alla hindren efter 35 minuters spelande.

mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif

Nåja, efter att ha avgett ett avgrundsvrål som fick grannarna att fingra efter tårgasen, matade jag sparkar mot burken i 49,5 minuter, och sen mådde jag bra igen. Något skumt så klarade jag den sista missionen på första försöket. Låter kanske otroligt, men då har ni inte sett min Jackhammer-föring.

6n.gif

En annan klassiker är när man hänger uppe i någon kraftledning och skjuter 2-3 gubbar som springer ut ur ett hus. Enda trubblet är att fienderna slutar aldrig komma! Blir lite jobbigt när man hänger där uppe och ammon börjar tryta. Det värsta är att ett år efter att spelet släppts fanns det fortfarande ingen patch. ILLA!
Tompa
QUOTE (Joanzon @ Mar 17 2003, 14:03 )
Okej.  vad kör ni för patchar och mods?

Vi kör med Wolfsongs swedish force "for king and country" mods snacka med J-star så får du veta mer! Annars är alla välkomna att lira med oss om ni vill! camo.gif
martin
moden desert combat till bf. usa mot irak biggrin.gif alla moderna tillhörigheter som m1a1 stridsvagnar a10 attackplan med mera...riktigt ball ...finns dock dett minus. det är bara en alfa men det kommer nog en bättre verson snart...
Ramius
Hej

Americas Army är inte helt fel.

AA hemsida

Dessutom är det gratis. Hade jänkarna sålt det över disk så hade man kunnat ta en femhundring utan att skämmas.

/Ramius
Myran
QUOTE (Aron @ Mar 17 2003, 12:50 )
QUOTE (Max @ Mar 17 2003, 11:41 )

När då ungefär?

/Aron

detta är (kanske?) inget officielt men jag har hört och läst året... 2004 ... den som lever får se!
Fu Carlsson
Om man bara ska ha ett spel så måste det bli Operation: Flashpoint för det är ju helt glockrent.
Det är ju bara för bra för att vara sant om det ska komma en version två av det som någon sa här tidigare.. vill ha nu! biggrin.gif

Delta Force: Black Hawk Down släpps nu i dagarna har jag för mig. Kan nog bli ett riktigt trevligt spel. smile.gif

EVE: The Second Genesis ser ut att bli ett riktigt häftigt spel om man gillar idén med ett massivt multiplayerspel med action, strategi och rollspelande i rymdmiljö (i jymden kan ingen höja dig skika..) biggrin.gif
Krögarn
Angående IGI nr:1 så är det väl inte meningen att man ska klara vissa uppdrag om man blir upptäckt. Detta förklarar ju faktumet att det kommer fler och fler gubbar hela tiden. Man ska inte klara vissa missions om man blir upptäckt helt enkelt.

IGI 2 kan man ju spara i, iaf. Fast det tog ju en stund innan man kom på hur. I 2:an så kan man ju bli upptäckt i flera banor och ändå klara dem. Men jag måste säga att det är väldigt svårt att spela utan att bli upptäckt.

Angående att det ploppar upp gubbar bakom en när man nyss har kollat att det inte är fler gubbar där vet jag inte om jag upplevde i IGI. Men i Soldier of Fortune var ju detta skandal. Hände ju hela tiden.
Magnus
QUOTE (Krögarn @ Mar 17 2003, 22:34 )
Angående IGI nr:1 så är det väl inte meningen att man ska klara vissa uppdrag om man blir upptäckt. Detta förklarar ju faktumet att det kommer fler och fler gubbar hela tiden. Man ska inte klara vissa missions om man blir upptäckt helt enkelt.

Men det kom ju nya fiender även om man inte blev upptäckt. Skandal.
Protiwa
Jag har börjat spela "Delta Force - Black Hawk Down", störtskönt spel!!!

Kolla här för info:
http://www.novalogic.com/games/DFBHD/

Ghost Recon är också ett bra spel. I GR kan man mer kontroll över gubbarna, men BHD kan jag varmt rekomendera....

6n.gif
Zeratul
Moden Day of Defeat är trevlig. Grafiken har ju några år på nacken med den fördelen att det även funkar på lite äldre/sämre burkar. Är dessutom inte lika förorenat som CS, då det endast finns ett hundratal servrar.
Delta Golf
Nån som testat Viet Cong?
snake
Måste ju slå ett slag för Americas Army, gratis online spel, läs om det och ladda hem det här Americas Army
Sudden
QUOTE (Delta Golf @ Apr 12 2003, 17:30 )

Ja, jag har! Så jädra bra är det inte. Men jag har bara spelat två banor på en polares dator.

Men DF Black Hawk Down är klockrent. Så jävla bra. På alla sätt och vis. En rikigt ball grej är att man å vissa banor blir "doorgunner" på en Blackhawk och mejjar satan med en minigun! camo.gif
MickaelK
QUOTE (Sudden @ Apr 12 2003, 18:18 )

Ja, jag har! Så jädra bra är det inte. Men jag har bara spelat två banor på en polares dator.

Men DF Black Hawk Down är klockrent. Så jävla bra. På alla sätt och vis. En rikigt ball grej är att man å vissa banor blir "doorgunner" på en Blackhawk och mejjar satan med en minigun! camo.gif

Då var det desto roligare att använda m86 :P

50.n på terrängbilarna var heler inte fel att använda.
BJK

Japp, kör för fullt i djungeln nu !!! B)
Skoj som sjutton!
Eskelinen
Kan bara tipsa om Ghost Recon och Operation Flashpoint
mycket skjutande och smygande camo.gif 8.gif
BJK
Rainbow Six, Raven Shield är super-duper just nu!!! laugh.gif
BlackRain
Skulle nog också slå ett slag för Americas army men också för splinter cell dock för jag inte IGI2 och Viet cong föränns imorron. Då blir det banga på 3.gif
Raptor
Om jag mot all förmodan glömt att nämna det så kan jag rekommendera Counter Strike mod:en till Half-Life. Den är skitskoj.

salute.gif
Bubba
Spela CS (Counter strike)
OBS AWP på spelet är PSG90 :P
Wolfsong
QUOTE (Gustafk @ Apr 14 2003, 14:17 )
Spela CS (Counter strike)
OBS AWP på spelet är PSG90 :P

AWP är inte PSG90. dry.gif Kanske skulle kolla upp vad saker är på riktigt. Bara för de ser lika ut är det inte samma vapen. Nästa alla Accuracy Internationals gevär ser ut så. PSG90 heter orginal endast AW.
Amfibieslusken
Dessutom kan jag göra ett tillägg. AWP i CS har kaliber 50 ( dvs 12.7mm ) prickskyttegevär 90 eller L96A1-AW som det egentligen heter har kaliber 7.62mm. 5.gif
Wolfsong

Japp. Bra grafik, kass AI. Kul att spela med endast andra spelare dock. Men så snart du använder AI fiender så är spelet rätt dåligt. Men andra ord ett rent MP spel, kass SP del.
Wolfsong
QUOTE (Amfibieslusken @ Apr 14 2003, 14:22 )
Dessutom kan jag göra ett tillägg. AWP i CS har kaliber 50 ( dvs 12.7mm ) prickskyttegevär 90 eller L96A1-AW som det egentligen heter har kaliber 7.62mm. 5.gif

;) L96A1 är inte heller samma vapen. L96A1 är PM (Percision Marksman) men Britterna har skaffat in ett antal AW (Arctic Warfare) också, vilket är den nyare versionen som klarar snö och kyla bättre. De kallar den L96A2.

AWP finns i många kalibrar eftersom det är deras modul version. Dock inte .50 för den heter AW50.
AWP är sen militära eller pilos versionen av AWSM (Super Magnum).
JBP
QUOTE (Wolfsong @ Apr 14 2003, 13:22 )

Japp. Bra grafik, kass AI. Kul att spela med endast andra spelare dock. Men så snart du använder AI fiender så är spelet rätt dåligt. Men andra ord ett rent MP spel, kass SP del.

BAAAAAAAA mad.gif Hädelse........Vietcong var skitbra enligt mej....Sjysst grafik (grymt bra detalrikedom på banorna) och så kass var inte AI:n heller för den delen...

Bör Införskaffas tycker jag!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.