Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Melodifestivalen
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
t0be
Dela med er av era åsikter angående årets melodifestival, var det rätt låt som vann?

personligen tyckte jag det blev lite väl mycket bög-kalas över det hela... ;)
jonte72
Jag har inte kollat så mycket....men det var en bra låt som vann, Sverige kommer komma bland de tre första i den "stora" tävlingen....
Fbj972
QUOTE (t0be @ Mar 15 2003, 22:32 )
personligen tyckte jag det blev lite väl mycket bög-kalas över det hela...  ;)

Det ligger nåt i det du säger...
Nifelhel
Visst är det hela ett stort bögkalas. Man behöver inte titta på det för att lista ut det.

Men det som skrämmer mig är att vissa härinne tydligen tittar på det!!! ohmy.gif
Doggydriver
*Får inte se på melodifestivalen hemma hos föräldrarna längre* Svär för mycket och kastar saker på TV'n...

Rätt låt? Nejva, tycker jag iofs ganska sällan biggrin.gif Tycker dock att Esten med Rösten var de enda som var av underhållningsvärde bland artisterna. På deltävlingarna tyckte jag bäst om Robert Wells och hon-vad-hon-nu-heter. Roligast ikväll var nog ändå när Antoni Matacz skulle dela ut poäng! biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif

Jonas Gardell med tillhörande finlandssvensk kan jag skratta åt hur länge som helst biggrin.gif
Malaj
QUOTE (t0be @ Mar 15 2003, 23:32 )
Dela med er av era åsikter angående årets melodifestival, var det rätt låt som vann?

personligen tyckte jag det blev lite väl mycket bög-kalas över det hela...  ;)

Rätt låt? Va fan, har det redan varit Tattoo? laugh.gif

Innan det blir otrevligt på SoldF. Det vore väl fint om kamraterna kunde vädra sin homofobi (bögnoja) på lämpligare ställen. Har ni problem med detta finns det psykologer att säka hjälp hos. angry.gif

Vill ni ha problem: fortsätt bara. Eftersom ÖB klart har deklarerat att han personligen kommer att engagera sig i varje fall där någon blir attackerad pga kön, eller sexuell läggning, så kan ju flera av er äntligen få träffa ÖB...

För övrigt läs FM:s policy om sexuella trakasserier. Eller gällande svensk Lag.

En svensk soldat ska inte skämma ut sig med bögnoja. Har ni glömt att Adolf på sin tid *utmärkte* bögar med särskilda tecken? Någon som vill ha systemet tillbaka?

Ynkligt, tycker jag, (som själv inte är fikus). Men jag har gått med i HoF som stödmedlem. Där finns det folk som vågar stå upprätt och inte ägnar sig åt krypskytte. salute.gif
The Swede
Nog för att detta är ett "off topic" forum men så off topic att vi började diskutera melodifestivalen trodde jag aldrig att vi skulle komma. biggrin.gif

Nä, skärp till er nu och diskutera lite allvarliga ämnen som öl, whisky och god mat t.ex. :P

The Swede
oz
...och krig, död och elände.
flying_c
Usch jag ser inte på den där festivalen. Det finns mycket viktigare sakera att göra. Som att meka med sin Pegga 205 t.ex. Fel låt vinner ju alltid ändå enligt tradition.
Gotcha
Ingen aning, kollar inte på sånt crap.

Jag är mest besviken över lördagens övning som innebar att jag inte fick förstöra något eller bruka våld mot någon.

camo.gif
Doyle
QUOTE (Gotcha @ Mar 16 2003, 11:24 )
Jag är mest besviken över lördagens övning som innebar att jag inte fick förstöra något eller bruka våld mot någon.

camo.gif

A day without blood is like a day without sunshine (FMJ) 6n.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.