Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Raven Shield
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Rogue
Har spelat single player demot av Raven Shield i ett par dar och mitt betyg är högt. Den har det som gjorde dom tidigare spelen bra och mycket mer. Grafiken är underbar och fi kan vara svår att få träff på om man nu inte använder "auto aim".
Myran
Jadå, som gammal R6 galning, så tycker jag mkt om demot, men det har sina brister, i AI´n t.ex (ack, är det olösligt eller?) men det har mycket stor potential, ska bli kul att spela hela spelet, (fast de kunde ha valt en roligare bana till demot.. )
stridfighter
ett helt underbart spel. har förhandbokat, hoppas det kommer i nästa vecka...

Rouge, auto-aim off är det väl som gäller? allt annat e ju bara fusk.
Fu Carlsson
Har spelat demot i en vecka ungefär och jag gillar det helt klart. Har experimenterat en del med olika taktik och utrustningsval för att få till det "ultimata" genomförandet och det har varit riktigt kul. Kom bl a på en effektiv taktik vid inbrytningar i större rum där en 2 mans grupp spränger upp en dörr medan en andra 2 mans grupp rusar in och rensar tätt följt av den första gruppen (går snabbare än om en grupp spränger dörren själva och går in märkte jag). Ser häftigt ut om man väljer att starta i "observer mode" och sedan kollar från insidan av rummet vid inbrytningen.. :P
VKT M39
Har spelat igenom alla tidigare Rainbow Six mer än en gång (inklusive Eagle Watch och Covert Operations), märkte inte förrän Urban Operations att man kunde använda auto-aim smile.gif
softfeel
QUOTE (VKT M39 @ Mar 15 2003, 22:48 )
Har spelat igenom alla tidigare Rainbow Six mer än en gång (inklusive Eagle Watch och Covert Operations), märkte inte förrän Urban Operations att man kunde använda auto-aim smile.gif

Och innan Urban Ops hade du det aktiverat. biggrin.gif
VKT M39
QUOTE (softfeel @ Mar 15 2003, 23:05 )
QUOTE (VKT M39 @ Mar 15 2003, 22:48 )

Och innan Urban Ops hade du det aktiverat. biggrin.gif

Absolut inte, standard är att man kopplar bort allt onödigt, och Rainbow Six har inte världens klaraste conf-system. Tydligen fick jag bort den varje gång samtidigt som man ändrade om knapparna.
Rogue
Jodå auto-aim är off, det där var min lista på positiva saker med spelet och att auto-aim gjorde det för enkelt.
VKT M39
Auto-aim gjorde det svårare IMO. Med den kan man glömma centermass och snabbt byte av mål. Där står man sen med 2 fiender framför sig, men auto-aim byter inte mål innan första har fallit. Med fiendens övermänskliga reaktionshastighet så har man det sämre ställt med auto-aim.
daedalus
Var rätt häftigt måste jag säga. Men AI'n på mina gruppmedlemmar är ju helt åt skogen.
De står mitt i dörröppningen i några sek och funderar när man de öppnat en,
och sen om de kanske går med på det, så kastar de in en granat.
Baan
tjo AI:n kan vara lite taskiga då många i spelet är väl ändå amerikaner
man ville väl få det så verklighetstroget som möjligt

biggrin.gif

skämt åsido, dem spelen har väl alltid haft lite problem men det vore ju ett helvete för programmeraren att göra spelet "perfekt" i alla möjliga situationer smile.gif
VKT M39
En fiende som sätter ett skott mitt mellan ögonen på under en halv sekund på 500 meters avstånd med en förbannad UZI ska man väl ändå kunna justera. Det värsta är ju ändå att AI använder bara auto-aim. Synns inte skallen så skjuter de inte heller fast resten av kroppen synns.

Vill man göra ett spel perfekt ska man göra det så realistiskt som möjligt, att börja fingrera på precisions- och reaktionsvärden för att göra spelet bättre är helt enkelt idiotiskt. Folk lär sig ändå snabbt att utnyttja AI:s svagheter. Om det så kräver att man dansar kring ett brasa med en död höna i handen för att få livet av honom.
Fu Carlsson
Är det bara jag som inbillar mig eller är det någon annan här som tycker sig känna igen rösterna hos fienden i Raven Shield?? 7.gif Låter misstänkt lika de man hör i ett annat mycket populärt spel från Ubi även om de är en aning modifierade.. B)
colt
Synd att AIn och realismen inte håller samma nivå som i Splinter Cell.
Fu Carlsson
QUOTE (colt @ Mar 16 2003, 19:38 )
Synd att AIn och realismen inte håller samma nivå som i Splinter Cell.

Ja det är ju synd. Kunde gjorts större förbättringar på den biten i RS.
Smocken
Som veteran av både Rainbow six med expansion, Rouge spear med expansioner, Sum of all fears och Ghost recon (samtliga Red storm) så ser detta att bli dett mes lovande spelet dom gjort hitills. Grafiken är detaljerad samt att dom äntligen har hittat ett vettigt rekylsystem. Jag kommer defenetivt att lira detta dygnet runt ett par månader framåt. Vi får fixa en kväll vi som florear här när fullversionen dyker upp, tror det var den 20 eller 21. jag har 2.5mb/728 har nån bättre kan han josta upp en server jag kan ta ca 12 stycken om det skall bli laggfritt. biggrin.gif
Max
Jag har spelat det i några dagar nu och jag tycker att det verkar mykcet lovande. Bra grafik och bra spelkänsla.
stridfighter
Fick fullversionen, idag, jippie!

Spelet är verkligen skitbra, en del buggar är fixade sen demot...klart köpvärt
Max
Håller med, har spelat fullversionen en stund nu och jag kan säga att jag är mycket nöjd med det!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.