Help - Search - Members - Calendar
Full Version: NATO vakar över oss...
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Malaj
Jag fick just bifogade bild från en god vän. biggrin.gif

Så länge Mr President George W. Bush vakar över oss kan vi slagga lugnt. 7.gif

/:)
Gotcha
"Oldie but goldie" smile.gif
Lillebror81
Ja så kan man ju också göra men det är ju inte riktigt rätt.
Rattara
Off topic:

Lillebror81: RL?
Lillebror81
QUOTE (Rattara @ Mar 14 2003, 14:07 )
Off topic:

Lillebror81: RL?

Nej PL
jonte72
Han har faktiskt varit stridspilot i Nationalgardet under vietnamkriget, fast han var stationerad i USA.
Kustkavallerist
Förklarar varför Bush ser terrorister över allt................ mad.gif
Malaj
QUOTE (jonte72 @ Mar 14 2003, 20:04 )
Han har faktiskt varit stridspilot i Nationalgardet under vietnamkriget, fast han var stationerad i USA.

Man får hoppas det fanns autopilot ombord. biggrin.gif

/:)
Doggydriver
Är det bara jag som klurar på det där baskerstuket.... /:) ?
Danne
För att använda en rangefinder behöver inte linsskydden tas bort. Detta för att kunna snabbrikta mot ett klart urkskiljningbart mål. Är målbilden mer diffus så används förstorning. Den ej förstorande linsen sitter mellan de båda täckta linserna. Har sett en som fungerade så, tror det är samma på bilden,men det är klart att det blir inte riktigt lika roligt då.
Sudden
QUOTE (Toll @ Mar 14 2003, 21:54 )
Är det bara jag som klurar på det där baskerstuket....  /<!--emo&:)--><!--endemo--> ?

Nej, jag la också märke till det. Inte vackert. biggrin.gif
Hur har han fått till det?
Tomas
På tal om NATO....

Jag har för mig att Lars Lejonborg(fp) vill gå med i NATO.
Och det tycker jag faktiskt att han kan få göra. Men jag ska inte gå med i NATO, för jag är redan med i så mycket...facket, hyresgästsföreningen och en studiecirkel
106
QUOTE (jonte72 @ Mar 14 2003, 20:04 )

Var han inte helikopterförare?
Hans far flög iaf TBM Avenger under VK2.
Raffsec
QUOTE (Sudden @ Mar 14 2003, 23:30 )
QUOTE (Toll @ Mar 14 2003, 21:54 )
Är det bara jag som klurar på det där baskerstuket....  /<!--emo&:)--><!--endemo--> ?

Nej, jag la också märke till det. Inte vackert. biggrin.gif
Hur har han fått till det?

man ser ofta jänkar som har sånt stuk kommer inte i håg vilket förband dock som har det som standard.
Bengtsson
Är det inte Rangers då? Tyckte "bågen" på den mössbeklädde officeren påminde om Rangerbataljonernas. 7.gif Eller är jag ute och cyklar?
Baan
rangers känns rätt där så jag håller nog med dig..
oz
QUOTE (Bengtsson @ Mar 15 2003, 15:53 )
Är det inte Rangers då? Tyckte "bågen" på den mössbeklädde officeren påminde om Rangerbataljonernas. 7.gif Eller är jag ute och cyklar?

Du är ute och cyklar.

Om det helt har förbigått vissa så har ju den amerikanska armén numera svarta baskrar som standard för infanteriet (och kanske för andra också - vad vet jag).
Hursomhelst så blev det ett ramaskri när detta föreslogs och infördes för något år sedan.

Debatten har varit på forumet tidigare om ifall det var rätt eller fel att "sno" Rangers egna varumärke.
"Earned not issued"

...men det är ju en annan historia.
106
Från det lilla jag har sett verkar det där baskerstuket vara standard i USA. Är det beige basker Rangers fått istället? Jag läste någonting om det för något år sedan. Rangers gillade förtåeligt nog inte att övriga skulle få baskern men då var de redan beställda och man diskuterade därför en annan färg för Rangers.
oz
Efter en 0.09sek lång sökning hitades: http://www.rangerblackberet.com/
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.