Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Combat Missions
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Pages: 1, 2
RaVeN
Någon som vet vart denna serie går att få tag på?

För ni som inte vet så har dom gjort en typ av Reality tv som består av ett antal Grupper som ska lösa olika uppdrag
ex gisslan fritagning, spänga tanks och överfalla konvojer och liknande.
Folk som ingår i Grupperna är från
Navy Seals
CIA Spec ops
Swat(police)
Marine Recon
Green Berets
Delta Force

Och i olika teamen är varje gren representerade. läs mer här:

www.bravo.co.uk/combatmissions/index.html
BigJoe
Jag har hittat serien med hjälp av Direct Connect och tankat hem några avsnitt. Jag tycker att serien var kass, som en dockhussåpa.
FkN
Jag har episode 1-9 i DivX format, var tydligen 15 avsnitt men har inte hittat 10-15.
Bravo One
Jag har bara fått tag i 1-10

Tycker serien är riktigt bra, lite kul när de jävlas med varandra laugh.gif
Klinken
Arghhh..................kan nån tala om för mig vilken hub jag kan hitta det på?
Har letat som en besatt efter Combat Missions sen den gick på TV i USA.

Fridens liljor // Fk Klinken
Fu Dahlberg
eller bättre, någon hostftphost ;) 7.gif
Flygmek 003
Vill du ha en halstablett Fu Dahlberg? Den hostan låter inte bra. Gå nu och ta en varm tröja så du inte fyser. biggrin.gif
FkN
PM till mig så löser vi det...
daedalus
http://www.bbcprime.com/frameset.asp?count...4&username=null

lördag kl 21.00, BBC prime.

Någon annan sorts såpa..
M203
Tjena!
Jag skulle vilja se avsnitt 11-15 av combat missions, någon som har dem på sin ftp. Skulle bli väldigt glad om det var så att någon har dem eller kan fixa dem
Tack på förhand
M203
RaVeN
Har själv letat med handlys och lyckta utan att hitta några iaf inte på DC
Har haft 1-4 men HD sket sig och vart tvungen att köpa en ny...
Tomas
Combat missions?

Nån tv-serie jag missat?

Upplys mig tack
RaVeN
Det är typ camp malloy:

Dom är indelade i olika lag:
Alpha.Bravo.Charlie.Delta

Det är med blandat folk från:

Navy Seals
CIA
Swat
Ranger
Delta Force
Marine Recon.

Som tävlar i olika uppdrag:

Pilot Down
Squads must cross over enemy lines to rescue an injured pilot from a plane wreck and deliver him to a safety point.

Missile Guidance System in Hangar
This is a two-fold operation. First, squads must land on the hangar’s roof and deactivate an enemy transmission satellite. Then, they must rappel down to the ground and take out a Missile Guidance System located inside the hangar.

Tank Take-Out
Squads must blow up an enemy tank in hostile territory.

Hostage Rescue
Squads must rescue a hostage from gang members holed up in an urban apartment complex.

Meth Lab
A methamphetamines lab is hidden in the desert. Squads must find the lab, conduct surveillance, and return with enough evidence to obtain an arrest warrant.

Fuel Dump Demolition
Squads must find and take out an armor-protected, subterranean fuel depot located behind enemy lines.

Prisoner Rescue
Squads must rescue a prisoner by going behind enemy lines and ambushing a troop carrier at a guarded road block.

Urban Assault
The winning squad is divided into two units. Using stealth and navigational abilities, each unit must navigate through a series of objective locations while avoiding gunfire from the opposing unit.

Laget som förlorar måste rösta hem en medlem men får sedan välja en ny från breifing room

Finns mer här:

http://www.usanetwork.com/series/combatmissions/

smile.gif
snake
Det här verkar vara något intressant, får se om man kan hitta serien någonstans.... camo.gif
Skuggan
någon som kan PM:a mig om vart man hittar serien???
inte DC bara....
M203
Faaaaaaaaaaan, jag vill verkligen se avsnitt 11-15. Någon som vet någon kanal på irc där någon själ kanske har den? Stört omöjliga att hitta, avsnitt 1-10 finns på ancient hubben, men då gäller det att man har 10 mbits uppkoppling.
Smocken
Passa er, BSA loggar DC...........
Limp
Hittade en hel bunt med avsnitt för några månader sen på DC, kan kolla om jag kan hitta dem igen.

Tyckte idéen var jävligt bra men utförandet kändes lite halvdant, kändes uppgjort på nått sätt.
M203
BSA, jovisst är dem på dc å tittar men sist jag kollade så var combat missions inte programvara. När det gäller de andra branschorghanistionerna och dc så är dem där och tittar men du kommer inte bli åtalad. Det värsta som kan hända är att din isp får ett mail från mediaforce motsv som ber dem kontakta dig och ta bort det som de just då har fått betalt för att leta upp och man råkar ha på datorn. Sist jag hörde att det hände var att mediaforce letade folk med två tornen. Är dessutom rätt säker på att tv bolagen ännu inte organiserat sig för att leta folk med tv serier på datorn. De som branschorganisationera vill komma åt är den kommersiella piratkopieringen och releasegrupperna inte de enskilda nedladdarna.

Jo serien är ingen superhöjdare men den har sina stunder. Var det avsnitt senare än 10du hade hittat? Har sett avsnitt 1-10 innan så jag är rätt sugen på de 5 sista.
Ha det allihopa
målobs
Jag skulle oxå vilja se de 5 sista avsnitten. Så har du dem på din FTP eller liknande skicka ett PM
Protiwa
Vilken stört skön serie! Den skulle 4:an visa istället för ”Camp Maloy” som går nu. Deltagarna där kan ju inte ens orientera… wacko.gif
M203
Ja jag skulle bara säga att om någon hittar 11-15 så skicka gärna ett litet PM så kanske man kan få ftpa dem.
Tack på förhand
FkN
Någon som fått tag på avsnitt 11-15 ännu?
FkN
Lyckades radera dom avsnitten som jag hade... så om det är någon som har dom, och vill dela med sig (helst via FTP), skicka mig ett PM.
Wahlgren
Någon som har första? :P
M203
För er som fortfarande inte fått tag på combat missions via dc kommer här en annan möjlighet.

http://osloairsoft.no/~lurker/CM/

Ha det
Fk Bengtsson
Du är en pärla.. Tokladdar smile.gif
Fu Kjellberg
Håller också på att tokladda.
Tänk att det finns dokusåpor för oss MÖPar också. :P
Tackar. biggrin.gif
FkN
Bästa posten på länge! Tackar!!!
Myran
Tokladdar, blir mer imorgon, men WEee biggrin.gif Helt klart dagens hjälte.
Kiowa
Weee, äntligen får man se slutet worthy.gif
ArtMan
Tankar också biggrin.gif. Tackar för länken!
69:an
Har precis avslutat och tittat klart på episod 1, riktigt kul om man inte tar det så allvarligt utan tar det för vad det är: UNDERHÅLLNING!!
Kan starkt rekommendera det.

//C
Sillen
Har hittills ladda ner och sett t.o.m. avsnitt tre. Såg mörkt ut för Bravo i början, men fan vad Delta fick däng till slut.
ARN
QUOTE (Sillen @ Feb 23 2004, 23:07 )
Har hittills ladda ner och sett t.o.m. avsnitt tre. Såg mörkt ut för Bravo i början, men fan vad Delta fick däng till slut.

Gillar SWAT-killen som ogillar fys biggrin.gif . Han dominerar när det väl gäller, samt underbara kommentarer när det är fysiska aktiviteter på gång biggrin.gif Ska kolla på avsnitt fyra nu!
69:an
@Sillen, Inte massa snack om hur det går eller vem som vinner vilka tävlingar!!

@arn, jag håller med han är en cool kille, men avslöja inte för mycket för dem som ej kollat!

Till er som inte bemödat er att kolla, gör det!!

//C som just nu ska se avsnitt 10....
BILL!
Sidan är nere, vem kan bidra med tankningsmöjlighet?
Johan ES
Någon mer än jag som har problem med att visa avsnitt 10? Har laddat hem filen flera gånger men den verkar korrupt.

/Johan ES
Sillen
69:an: Oops, tänkte inte på det Malajn.gif

ARN: Den där SWAT-killen är klart skönast! Räcker med att säga så.
Max
FTPn verkar inte funka längre... Nån som har nåt annat ställe man kan dra ner från?

Edit: Disregard that. Handhavandefel.
canis
Avsnitt 10 funkar inte för mig heller, jobbar på att hitta en korrekt fil ngn annanstans.
Lama
Rätt kul serie, tyvärr var ju final matchen riktigt löjlig i den där glaslabyrinten.
Andrew
För er som har laddat ner ifrån ftp://hyxan.no-ip.com/public/faf/Videos/Combat_Missions/ och har problem med avsnitt 10.

Starta divxFix och Öppna filen och klicka sedan på REBUILD INDEX.

Finns ingen anledning att leta runt efter en annan fil (avsnitt 10).

Kör bara divxFix och Reparera filen där.

Slut Frågor ... Försent ... FÖRSVINN ! ! !

Easy peasy ..... Problem Solved !

Edit: poliofingrar
Johan ES
QUOTE (Andrew @ Mar 22 2004, 18:49 )
För er som har laddat ner ifrån ftp://hyxan.no-ip.com/public/faf/Videos/Combat_Missions/ och har problem med avsnitt 10.

Starta divxFix och Öppna filen och klicka sedan på REBUILD INDEX.

Finns ingen anledning att leta runt efter en annan fil (avsnitt 10).

Kör bara divxFix och Reparera filen där.

Slut Frågor  ... Försent  ... FÖRSVINN ! ! !

Easy peasy  ..... Problem Solved !

Edit: poliofingrar

Har självklart provat med DivFix men får bara fruktansvärt många felmeddelande om att programmet har hittat delar av filen som är korrupta. Så här håller sedan DivFix på hur länge som helst innan man till slut tröttnar och avbryter.

/Johan ES
Andrew
Slö dator ? Dålig version av divxFix osv Kontrollera , Gör om gör rätt !
M203
En av de som dödades i fallujah var Scott Helvenston (han och de andra som dog jobbade för blackwater security) som är med i combat missions, ni som sett serien kommer nog mer än väl ihåg honom.

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=stor...d=540&ncid=1480

http://www.sealtraining.com/index.php?screen=resume

http://blackwatersecurity.com/

/R

EDIT: länkar
Lama
Trist att höra. Han var en rolig rackare om än något labil.
RaVeN
Javligt trisst att höra , han livade upp serien .

Mössa av...
Tivaljör
EDIT- det var inget. my bad
Blågul kan ta bort detta inlägg.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.