När USA känner sig hotad av en viss Person/grupp kallas dem terrorister. Då ska hela världen stödja USA i kamp mot denna /person/grupp.
Sa inte bush efter 11/9 "antingen är ni med oss eller är ni med terroristerna!" Detta tycker jag är ett av århundradets dummast tal.
Om man tittar till baka i tiden .
FNL gerillan i vietnamn var ´terrorister, Nelson mandela var terrorist , flera orginisationer som har krigat för sin rätt och sin frihet har kallats terrorister.
FNL anses idag inte som terrorister och inte Nelson Mandela heller.
Saddam var USAs ängel i mellan östern , nu kallar usa honom för terrorist för att han vägrar sammarbeta med USA.
USA vill inte rädda det irakiska folket från Saddam , det ända usa vill åt är Oljan.
USA misstänker att Irak har kemiska och biologiska stridsmedel, och USA säger att saddam vill börja tillvärka atombomber.
medan Nordkorea har erkännt att dem har Biologiska , kemiska stridsmedel. Och dem har till och med sagt att dem har atombomb. Nordkorea har till och med hotat USA.
Men icke USA vill förhandla med Nordkorea på ett diplomatiskt sätt , men i irak så vill USA bomba fram Demokratin och det tror jag dem kommer att misslyckas med.
Så jag tror att det är Oljan som usa vill åt , inte hjälpa det irakiska folket.
USA vill till och med Skapa en egen regering i irak.
Och så klart så vill USA skapa trygghet för israel, och israel vill ju bara växa sig större och förstöra och ta över palastinsk mark.
Vet någon vad israels flagga står för?
Jo, det blåa sträcket överst på flaggan symboliserar Tigris( en flod i irak)
Och det understa israeliska flaggan symboliserar Nilen , och stjärnan i mitten symboliserar israels mark , som sträcker sig från nilen till tigris .
Och israel strävar efter att få kontroll över det enorma området.