Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Byx-Vikning
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
|lj|
Satt hemma hos flickvännen såg något som jag aldrig lagt märke till förr.
När hon vek jeansen vek hon dom med knappen och gylfen utåt, blev helt förvånad och bad henne göra om, men med samma resultat.. så jag blir tvungen att fråga här? Hur viker ni era byxor?
(något sjuk fråga, men ja tyckte de var så "mot naturen" att "vika utåt" så att jag blir bara tvungen...)
Yman
Hmm, svår fråga faktiskt...

Jag har tidigare alltid vikt byxorna med gylfen utåt, men på senare tid så har jag börjar att vika dem med gylfen innåt... Tycker att de hänger lite bättre.

Undrar vilket som är bäst 7.gif
Amfibie
Lite speciell omröstning... smile.gif Det känns naturligt att vika gylf och knappar inåt!
Lindh
Viker med knapp och gylf utåt. Vet inte varför men det känns naturligast så.
SISU
Fick gå o kolla .
Knapp gylf innåt

ph34r.gif
Fredriksson
Vika byxor, vilka problem!
Själv har man endast ett par fältbyxa 90, och dom sover man självklart i (kan ju bli bråttom-bråttom när ryssen kommer!).
Fu Dahlberg
hmmm Dessa omröstningar blir bara skummare och skummare...

Tyvärr får jag väl påstå, hög, sedan strycker man dom när dom skall åka på...
Minki
Inåt? Utåt? Fattar inte riktigt. bong.gif
Kan någon förklara mer detaljerat hur vikning med gylfen utåt resp. inåt ser ut?

Edit: skrev gulfen istället för gylfen. smile.gif
VKT M39
Vad är dethär med att vika byxor? Kan man inte bara slänga dem över ryggstödet på en stol? ;)
Malaj
Viker jeansen? blink.gif

STRYKER jeansen? unsure.gif

Själv använder jag tyngdlagen. Det är snart den enda man kan lita till. laugh.gif

/:)

PS Min fru beordrar mig meddela att jag har fel, som vanligt. Har jag tur, kommer jag att skjutas i gryningen och slipper hängning.DS biggrin.gif

/:)
|lj|
Minki,
Om du tar tag i byxorna uppe vid midjan och sen viker ihop dom så att benen ligger mot varan, ser du då gylfen, isåfall "viker du utåt", om inte så "viker du innåt"

VKT M39,
Du har väl inte alla dina kläder på stolen, eller? 7.gif
KattenJansson
Jeans skall rullas eller hängas så att det inte bildas pressveck. Annars så spelar det ingen roll.
daedalus
Jag tror jag vet hur din flickvän menar, det är på så sätt jeans vanligtvis är vikta
på JC och liknande. Det kvinnliga släktet stryker ofta omkring i sådana butiker,
när de inte sover, sminkar sig eller kollar på Fråga Olle.

Jeans brukar jag vika, så om många andra här beskrivit, ben mot ben, sedan på mitten (knä) två ggr.
Men oftast blir det så att det bara åker in i garderoben med en spark på slutet.
Axial
Inåt.
Jag stryker också jeansen, men bara om det behövs med hänsyn tagen till skrynklighet och så vidare och då handlar det bara om utslätning, inte pressveck
Smocken
Tvätta, torka, sen trycker jag in dom där det finns plats precis som jag gör med alla andra mina kläder.Vikning? låter om en chipssort! biggrin.gif
VKT M39
QUOTE (|lj| @ Mar 11 2003, 23:57 )
VKT M39,
Du har väl inte alla dina kläder på stolen, eller? 7.gif

Såklart inte, men det ryms en hel del på (rättare sagt i) den;
2st par rena jeans (ovikta)
1st par använda jeans (ovikta)
1st ryggsäck
1st vapenpåse
1st Versa-Pod
1st bit skumplast (vapenstöd)
4st tidningar (flyg 1st, militärt 2st, datateknik 1st)
1st borrmaskin, inhandlad i Biltema
1st moderkort modell ASUS, i förpackning
1st joystick modell CH F-16 Flightstick
1st joystick modell CH Throttle
1st fiskvåg
1st 75cm galvaniserat rör
1st bok, Iron Fist - Classic Armoured Warfare
1st kassettfodral (tomt)

Som Bruce Lee inte sade: tom stol, tom skalle :P
Fu Carlsson
Ja det där med att vika byxor är ju inte lätt.. Men jag har konsulterat den gamle tungviktsvärldsmästaren i byxvikning Bengt "brallan" Bengtsson och han sa följande.. "Ja du.. det där med att vika rätt kan vara ett rent helvete.. Men hemligheten är att vika med gylfen inåt. Viker man med gylfen utåt är risken stor att man viker bort sig totalt, vilket jag också ofta råkade ut för under mina år som nybörjare.. Då stod man där och skämdes med sina felvikta och skrynkliga brallor.. Det var oerhört tungt.. Men man lärde ju sig av sina misstag.."

;) :P
Stuka
Jeans? blink.gif Slängs i hög på golvet till mammas förtret.
På byxor med pressveck *dyrkar dem* uppstår inte problemet. Hängs under andakt över en stol.
flying_c
Inåt gäller. Ja det är nog det enda som gäller. På en klädaffär nära mig viker dom så, antagligen på en klädaffär nära dig också.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.