Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vad är det här för /&%¤#" idiot?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Flygmek 003
Ingen anning men jag känner mig väldigt glad över att sverige har de vapenlagar de har.
Raffsec
Kan inte annat än instämma tänk bara motsvarande i USA hmm vänta det har ju redan hänt :S
flying_c
smisk ska han ha :P
Amfibie
Vilket as! rlwhore.gif
Fågel Fenix
Är ju inte bra det här!
Och defenitivt inte bra om det förknippas med FM. (Alltså, det blir ju inte en mindre allvarlig händelse då), men ni vet vad jag menar...

Finns förövrigt en "man" som strosar runt i m90 uniform (ja, hela!) i U-A bong.gif och ser allmänt loppbiten ut!

Ger inte en bra bild av FM! rlwhore.gif
The_mistaken
Fy fan för människor som gör illa barn angry.gif
Myran
Ja, vad är det för idiot som går runt och skjuter? sett för många filmer?? lätt mål?? jag vet inte, men. Vad tycker ni att personen i fråga ska ha för straff? 12 månader? 18 månader?? MINDRE?? MER??
Ame
Vård borde han ha, det där är inte helt normalt beteende om man säger så...
Fågel Fenix
QUOTE (Myran @ Mar 11 2003, 18:16 )
Ja, vad är det för idiot som går runt och skjuter? sett för många filmer?? lätt mål?? jag vet inte, men. Vad tycker ni att personen i fråga ska ha för straff? 12 månader? 18 månader?? MINDRE?? MER??

Lite OT men jag försöker ändå.
Finns det "samhällstjänst" i Sverige. Som USA:s "community service" ?

Och om det finns, vad innebär det ?
Borde väl vara billigare för staten än fängelse iaf ??

Tack på förhand!

Väl mött

/Erik Helge
Lindh
Ge sig på småbarn samtidigt som man kastar skit på FM genom att genomföra dådet i militärkläder...

Vart är samhället på väg kan man ju fråga sig ibland...
VKT M39
QUOTE (Flygmek 003 @ Mar 11 2003, 15:41 )
Ingen anning men jag känner mig väldigt glad över att sverige har de vapenlagar de har.

Detdär kan du fan ändå inte mena. Tänk om dendär jäveln skulle ha haft med sig ett riktigt vapen. Hur många skulle han då få ta livet av innan nån polis hinner fram?
Aron
QUOTE (Fågel Fenix @ Mar 11 2003, 20:20 )
Finns det "samhällstjänst" i Sverige. Som  USA:s "community service" ?

Japp, en polare till mig åkte på att tvätta bort klotter i 20 timmar.

/Aron
granQ
QUOTE (VKT M39 @ Mar 11 2003, 20:43 )

Detdär kan du fan ändå inte mena. Tänk om dendär jäveln skulle ha haft med sig ett riktigt vapen. Hur många skulle han då få ta livet av innan nån polis hinner fram?

läs igen. Det han menar, han är glad att sverige inte har såna vapenlagar som usa.

EDIT: (Han nämnde visst inte usa.. något jag la till i huvudet )
Uttern
QUOTE (Fågel Fenix @ Mar 11 2003, 20:20 )
Finns det "samhällstjänst" i Sverige. Som  USA:s "community service" ?

Tack på förhand!

Väl mött

/Erik Helge

Jo det finns det,

Brottsbalken 27 kap 2a§. "Villkorlig dom får, om den tilltalade samtycker till det, förenas med föreskrift omsamhållstjänst. En sådan föreskrift skall avse skyldighet att utföra oavlönat arbete i lägst fyrtio och högst tvåhundraåttio timmar."

Kan även förenas med skyddstillsyn enligt BrB 28:2a.

När jag läser texten verkar det nästan som Hemvärnsverksamheten passar in där?
laugh.gif

Uttern
Flygmek 003
QUOTE (granQ Postat den Mar 11 2003 @ 22:40 )
--------------------------------------------------------------------------------
QUOTE (VKT M39 @ Mar 11 2003, 20:43 )

läs igen. Det han menar, han är glad att sverige inte har såna vapenlagar som usa.

EDIT: (Han nämnde visst inte usa.. något jag la till i huvudet )    

Det stämmer som granQ säger att jag menar att det är tack vare våra vapenlagar som gjorde att attacken inte gjordes med ett riktigt vapen. Nu har Sverige förvisso vapenlagar som säger att du får köpa ett luftvapen så länge du är över 18 år men jag fruktar att leva i ett samhälle där enbart det kravet hade funnits för ett riktigt vapen.
VKT M39
QUOTE (Flygmek 003 @ Mar 11 2003, 23:11 )
Det stämmer som granQ säger att jag menar att det är tack vare våra vapenlagar som gjorde att attacken inte gjordes med ett riktigt vapen. Nu har Sverige förvisso vapenlagar som säger att du får köpa ett luftvapen så länge du är över 18 år men jag fruktar att leva i ett samhälle där enbart det kravet hade funnits för ett riktigt vapen.

Jaså, han verkade ju VÄLDIGT intresserad av att följa lagar. Förresten, vad skulle ha hindrat honom från att skaffa ett riktigt vapen? Närmast ett sammanträffande att han inte hade ett, men det har ingenting med lagstiftningen att göra.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.