Help - Search - Members - Calendar
Full Version: "Strv S" på Dicovery Civisation
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Kommer få tönt-tjänst
Kolla!!!
Kommer få tönt-tjänst
civiLIsation var det såklart meningen att det skulle stå
Doyle
Typ 5:e gången dom kör den dokumentären om Stridsvagnar. Men det är alltid lika kul att se vår Strv 103 B)
jonte72
Kul om de kunde visa lite nyare program med moderna vagnar... camo.gif
Azan_Gb
QUOTE (jonte72 @ Mar 7 2003, 19:38 )

Precis börjar bli trött på deras dokumentärer om stridsvagnar.
Dem har dokumentärer om nya strids helekoptrar, stridsflygplan, ubåtar.
Blir också lite trött på deras dokumentärer om slagfält.
Adam Wilhelm

Det finns väl inga nya vagnar??

Leo II med avarter är väl från 70-talet, likaså M1 med avarter.
Kommer få tönt-tjänst
QUOTE (Adam Wilhelm @ Mar 9 2003, 13:47 )

Skillnaden mellan standardutförandet av Leo II och Leo 2S är väldigt stor, så jag tycker också det är dags för nya dokumentärer.

Ska jag vara ärlig så är jag inte lika intresserad av att se alla möjliga och omöjliga utförande av stridsvagnar som att få se "våran" i rörelse av tre anledningar:

1. Vi har den
2. Den är bland det bästa som finns, med ruskigt moderna prylar i
3. Den är så jävla snygg!!! Åh! Kolla den fronten! Bäst på hela vagnen!

Kanske den största anledningen till att jag vill ha nya dokumäntrer. Sedan vill jag gärna se Gripen i farten också. ... och svenskt kamoflauge! ... och (ja ja, nog med patriotismen nu biggrin.gif )
jonte72
QUOTE (Adam Wilhelm @ Mar 9 2003, 14:47 )

Men vagnarna har utvecklats kraftigt under åren, och kan nästan betraktas som nya vagnar.
Tex M1 som kom i början av 80-talet, den var beväpnad med 105 mm kanon. M1A2 har annan elektronik, pansar, ammo + digitalt ledningssystem och avancerade mörkersikten mm....och går inte att jämföra med grundvagnen.

I så fall skulle Gripen vara gammalt för det utvecklades i början av 80-talet.... mad.gif
Flygmek 003
Jag efterlyser lite mer nyanserade dokumentärer på Discovery Channel. I söndags gick två dokumentärer om flygplan. Det skulle handla om de modernaste flygplanen i världen just nu. De tog upp Eurofighter, X31, F22, F35, F15 och Harrier. Kändes så fel när de berättar att F15 är "det bästa jaktplanet i världen" (vilket konstigt nog F22 och Eurofightern var med när de kom till dem), och sen inte nämna JAS39, Rafale, J-10 eller ett enda Rysk plan. Kändes som om Discovery Channel enbart är en reklamkanal för USA/UK.

Dock fanns ett bra program efteråt om ett raketjaktplan (SR-177) som utvecklades under 1950-talet. Dock förlorade det mot F-104.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.