QUOTE (Raptor @ Mar 7 2003, 00:49 )
AWP camping under Clanmatcher eller vänskapsmatcher säger jag ingeting om. Det är match, det kan gälla rankingpoäng. Men om man lirar för att ha skoj med några polare tycker jag det kan vara lite trist. Det bästa man kan göra i det läget som anfallare kan vara att vänta i fyra minuter för att trötta ut camparen och sedan anfalla. Vad jag flaggar för är att det kan leda till ett jävligt tråkigt spel om man råcampar. Det må vara hur korrekt som helst att campa stenhårt, men det kan också var rå-tråkigt.
AWP är i spelet Counter Strike oballanserad i mitt tycke. Den har tonats ner i varje patch som har kommit sedan beta 6.5. Att den är ruggigt effektiv är en annan sak. Att utnyttja den till max är inte förbjudet. Men enligt ovan kan den föda ett tråkigt spel. (Tråkigt enlig mig då.)
Då får väl det anfallande laget se till att utveckla någon taktik för att möta AWM'en då!!! Jag blir skittrött på newbies som springer som galningar, helt öppet och i princip inte skulle bli mycket svårare att träffa om de så tog ett neonrosa skin med ett stort bullseye på som säger "SHOOT ME 'CAUSE I'M AN IDIOT!"... och sedan klagar på att motståndarna gör just det de ska, d.v.s. skjuter dem!
Prakt-exemplet är när man newbien närmar sig en hörna eller en passage. Framför honom ser han i
god tid att det ligger en hög med lik. 2/3/4/5 lagkamrater har dött på precis den platsen. Tror ni vår glada newbie fattar vinken? Icke då! Snubblandes över de döda kompisarna får han så en kula i det vakumet som svävar strax ovanför axlarna... och det enda han har till sitt försvar är "AWM-hora!".
Självklart är total-camping tråkigt. Attackers skall anfalla. Men att förvänta sig att försvaret skall gå ut på regelbundna joggingturer för att attackers är för kassa för att klara av ett rotat försvar... glöm det. Taktik och mot-taktik. Det är bara att lära sig.
Och det kanske absolut mest störande vad gäller avsaknad av taktik: lag-spel... varför varför varför ska det vara så svårt att få folk at fungera som ett
lag och inte bara som någon slags deathmatch där man inte kan skjuta hälften av spelarna?! Jag blir så trött.
Reaktionen däremot är rätt barnslig. Men jag tror den är lite fejkad, han slår inte i sönder monitorn. :)
Det måste faktiskt inte vara så att bara för att han blir arg att han tappar
alla hämningar. Det finns faktiskt en glidande skala mellan att inte reagera alls och att jämna rummet med marken.

/J