Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ta CS på lite för stor allvar?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Kommer få tönt-tjänst
He he he, han blev lite arg! laugh.gif

Jag antar att killen bredvid bara kampar, och det är därför, men roligt är det. Se till att kolla på hans skärm så ser ni vad som händer.

Irriterad

"GE DIG!!! FEGA JÄVEL!!!"
Amfibieslusken
Fy fan vilket utbrott. Hur fan kan man ta ett spel på så stort allvar?
Fu Dahlberg
QUOTE (Amfibieslusken @ Mar 6 2003, 18:29 )

Tyvärr är det inte allt för ovanligt... Ibland så händer det att man sitter och skriker åt skärmen någon kväll när man blir dödad på något jobbigt sätt... 7.gif
Bad Karma
hehe. snacka om störd jävel. synd att man inte respawnar i krig. isåfall skulle han kunna vara användbar.
Kommer få tönt-tjänst
QUOTE (Amfibieslusken @ Mar 6 2003, 17:29 )

Är man trött och någon bara drygar sig hela tiden går det nog. Alla vet väl hur jävligt det är när någon bara kampar. Sedan har det har nog inget med att det är just ett spel att göra.
Bad Karma
jag gillar armföringen när han för allt på bordet framåt. spikraka armar som bara vispar runt. ser ut som nån jävla neandertalare
Fågel Fenix
Hmm, borde nog ta och tagga ner sig lite..
Visst är det jobbigt när ngn "fegar" men då tar man honom/henn i nästa omgång!

"Skall man fuska så skall man göra det så att det inte märks"

inte för att jag fuskar....f*n, spelar ju inte ens dataspel ju mad.gif laugh.gif
Azan_Gb
TRAMS säger jag.

Sikken nörd.
Vakten_F4
Hahaha! Va underhållande såna personer kan va!!
Hade ett par AIK-fanatiker i min pluton som var ganska lätta att få till samma sinnesstämning som killen i filmen efter förlustmatcher! biggrin.gif
Vildmannen
Förmodligen resultatet av att ha suttit 18 timmar framför skärmen och ett ymnigt intag av Coca-Cola.
Amfibie
Vilken kille! Verkligen psykiskt stabil...
Delta Golf
Hehe, man ser att han inte orkar hålla upp skärmen nå´ länge...smile.gif

WE ARE THE NINTENDO-GENERATION!
pakistaniforce
jag har gjort värre saker när jag har spelad omkring 10 timmar på DOD. bong.gif
J-Star
Sore loser...

Ingen som helst sympati för honom. Så länge man inte fuskar, utnyttjar glitches eller uppnbart saboterar för andra så gäller allt.

Är jättetrött på lamers som tycker tycker att man ska fightas "Manligt". Är man så dum att man plockat fram en kniv i en eld-strid, då får man skylla sig själv. (Sean Connery's kommentar om detta fast-etsat i minnet). Eller attackers som klagar på att defence barrikaderar sig/campar. Stort djävla Foxtrot Uniform till dem om de tror att jag tänker springa omkring som en yr höna bara för att de ska klara av att träffa.

Eller de värsta av dem alla... de som börja gnälla över att man sätter en kula i huv'et på dem med Magnumen... gastar "Djävla AWM hora!!". Svar: "Skyll dig själv om du sticker fram huvudet åt mig att skjuta på IDIOT!!!".

/J
daedalus
http://mattias.no-ip.com/gastkonton/knas/damp.WMV
Fast denna är uppenbar bluff.

http://forum.sweclockers.com/showthread.ph...&highlight=film
tråd om irreterad-filmen.
Amfibie
Intressant grej på det forumet...där står hur många anmärkningar man har fått...
Kommer få tönt-tjänst
Det var rätt  Det var Torsberg i Bollnäs...

Killen heter Markus och det är fejk

Meeen ... Då var det ju inge roligt. Fast när man vet det kan man se hur varsamt han lägger ner monitorn, skadar inga saker osv.

Sedan var det någon sa att om man ger sig in i en strid med kniv så får man skylla sig själv. Killen går runt hörnet med geväret framme, kniven har han bara dragen innan, eftersom det går fortare att springa då. ;)

Men aja, mycket väsen för ingenting
Doggydriver
Inte fejk B)

Jag går på samma skola, och Markus gode vän (som medelst AWM bekämpat honom ca 12 ggr på rad innan rådampet) som drabbas är en av mina bästa vänner. Kan ju säga att det är ett helt underbart gäng, och höjdpunkten i spelsammanhang är jämt Markus små utbrott biggrin.gif (Birger i klassen under är inte heller han helt dålig på att tända till)

/Edit: Alltså, snäll och trevlig kille som blir av med sina aggressioner på ett hälsosamt vis, och killen intill (vill inte ge ut annat än smeknamn på internet, kalla honom Niz) jävlades med Markus för att få något skojigt på film om jag förstog det rätt biggrin.gif
daedalus
Vill ni höra någon som gnäller så in i norden under pågående CS-spel?

http://home.astrakan.hig.se/sax/rokka/files.html

Tanka mp3-filen CS-krigaren
Magnus
QUOTE (daedalus @ Mar 6 2003, 22:21 )
Om det finns intresse så kan jag lägga upp en ljudfil där några spelar CS
och det är en av dem som whinar så in i helvete. "Fuskbugg!"

Gör det! smile.gif
Grndl
Trevlig kille det där! biggrin.gif
En riktig liten solstråle... 5.gif
flying_c
hade lagt upp den själv om ingen hunnit före .. Den äger .. Orka vara kompis med en sån .. Lyssnade på den igår faktiskt .. Jadu CS-krigaren .. hehe .
Raptor
QUOTE (J-Star @ Mar 6 2003, 19:01 )
Sore loser...

Ingen som helst sympati för honom. Så länge man inte fuskar, utnyttjar glitches eller uppnbart saboterar för andra så gäller allt.

Är jättetrött på lamers som tycker tycker att man ska fightas "Manligt". Är man så dum att man plockat fram en kniv i en eld-strid, då får man skylla sig själv. (Sean Connery's kommentar om detta fast-etsat i minnet). Eller attackers som klagar på att defence barrikaderar sig/campar. Stort djävla Foxtrot Uniform till dem om de tror att jag tänker springa omkring som en yr höna bara för att de ska klara av att träffa.

Eller de värsta av dem alla... de som börja gnälla över att man sätter en kula i huv'et på dem med Magnumen... gastar "Djävla AWM hora!!". Svar: "Skyll dig själv om du sticker fram huvudet åt mig att skjuta på IDIOT!!!".

/J

AWP camping under Clanmatcher eller vänskapsmatcher säger jag ingeting om. Det är match, det kan gälla rankingpoäng. Men om man lirar för att ha skoj med några polare tycker jag det kan vara lite trist. Det bästa man kan göra i det läget som anfallare kan vara att vänta i fyra minuter för att trötta ut camparen och sedan anfalla. Vad jag flaggar för är att det kan leda till ett jävligt tråkigt spel om man råcampar. Det må vara hur korrekt som helst att campa stenhårt, men det kan också var rå-tråkigt.

AWP är i spelet Counter Strike oballanserad i mitt tycke. Den har tonats ner i varje patch som har kommit sedan beta 6.5. Att den är ruggigt effektiv är en annan sak. Att utnyttja den till max är inte förbjudet. Men enligt ovan kan den föda ett tråkigt spel. (Tråkigt enlig mig då.)

Reaktionen däremot är rätt barnslig. Men jag tror den är lite fejkad, han slår inte i sönder monitorn. smile.gif
J-Star
QUOTE (Raptor @ Mar 7 2003, 00:49 )
AWP camping under Clanmatcher eller vänskapsmatcher säger jag ingeting om. Det är match, det kan gälla rankingpoäng. Men om man lirar för att ha skoj med några polare tycker jag det kan vara lite trist. Det bästa man kan göra i det läget som anfallare kan vara att vänta i fyra minuter för att trötta ut camparen och sedan anfalla. Vad jag flaggar för är att det kan leda till ett jävligt tråkigt spel om man råcampar. Det må vara hur korrekt som helst att campa stenhårt, men det kan också var rå-tråkigt.

AWP är i spelet Counter Strike oballanserad i mitt tycke. Den har tonats ner i varje patch som har kommit sedan beta 6.5. Att den är ruggigt effektiv är en annan sak. Att utnyttja den till max är inte förbjudet. Men enligt ovan kan den föda ett tråkigt spel. (Tråkigt enlig mig då.)

Då får väl det anfallande laget se till att utveckla någon taktik för att möta AWM'en då!!! Jag blir skittrött på newbies som springer som galningar, helt öppet och i princip inte skulle bli mycket svårare att träffa om de så tog ett neonrosa skin med ett stort bullseye på som säger "SHOOT ME 'CAUSE I'M AN IDIOT!"... och sedan klagar på att motståndarna gör just det de ska, d.v.s. skjuter dem!

Prakt-exemplet är när man newbien närmar sig en hörna eller en passage. Framför honom ser han i god tid att det ligger en hög med lik. 2/3/4/5 lagkamrater har dött på precis den platsen. Tror ni vår glada newbie fattar vinken? Icke då! Snubblandes över de döda kompisarna får han så en kula i det vakumet som svävar strax ovanför axlarna... och det enda han har till sitt försvar är "AWM-hora!".

Självklart är total-camping tråkigt. Attackers skall anfalla. Men att förvänta sig att försvaret skall gå ut på regelbundna joggingturer för att attackers är för kassa för att klara av ett rotat försvar... glöm det. Taktik och mot-taktik. Det är bara att lära sig.

Och det kanske absolut mest störande vad gäller avsaknad av taktik: lag-spel... varför varför varför ska det vara så svårt att få folk at fungera som ett lag och inte bara som någon slags deathmatch där man inte kan skjuta hälften av spelarna?! Jag blir så trött.

Reaktionen däremot är rätt barnslig. Men jag tror den är lite fejkad, han slår inte i sönder monitorn.  :)

Det måste faktiskt inte vara så att bara för att han blir arg att han tappar alla hämningar. Det finns faktiskt en glidande skala mellan att inte reagera alls och att jämna rummet med marken. biggrin.gif

/J
Raptor
QUOTE (J-Star @ Mar 7 2003, 01:02 )
Då får väl det anfallande laget se till att utveckla någon taktik för att möta AWM'en då!!! Jag blir skittrött på newbies som springer som galningar, helt öppet och i princip inte skulle bli mycket svårare att träffa om de så tog ett neonrosa skin med ett stort bullseye på som säger "SHOOT ME 'CAUSE I'M AN IDIOT!"... och sedan klagar på att motståndarna gör just det de ska, d.v.s. skjuter dem!

Prakt-exemplet är när man newbien närmar sig en hörna eller en passage. Framför honom ser han i god tid att det ligger en hög med lik. 2/3/4/5 lagkamrater har dött på precis den platsen. Tror ni vår glada newbie fattar vinken? Icke då! Snubblandes över de döda kompisarna får han så en kula i det vakumet som svävar strax ovanför axlarna... och det enda han har till sitt försvar är "AWM-hora!".

Självklart är total-camping tråkigt. Attackers skall anfalla. Men att förvänta sig att försvaret skall gå ut på regelbundna joggingturer för att attackers är för kassa för att klara av ett rotat försvar... glöm det. Taktik och mot-taktik. Det är bara att lära sig.

Och det kanske absolut mest störande vad gäller avsaknad av taktik: lag-spel... varför varför varför ska det vara så svårt att få folk at fungera som ett lag och inte bara som någon slags deathmatch där man inte kan skjuta hälften av spelarna?! Jag blir så trött.

Nej, folk har en tendens att bara vräka ur sig AWP hora utan att tänka med skallen. Det blir ofta så om man blir bra med AWP bössan.

Vissa banor är ju mer lämpade att campa på än andra. Möter man jävligt duktiga människor kan de verkligen stänga ner en bana helt. Det kan vara svårt att knäcka. Det bästa man kan göra då är att rush:a men om det är duktiga grabbar (Säg plats 100 på CB) då är det nästan meningslöst. Det tar dig varje gång.

Att spela CS utan att ha ett bra TP är tråkigt. Folk yrar i väg på egen hand och alla blir nermejade. Det lustiga är att man kan förlora stenhårt och ändå tycka det är kul om TP (Team play) har fungerat. Nästan alla spel lyfter till en helt ny nivå om man har mick och lagspel. Det underlättar också om man ska plocka AWP skyttar.
J-Star
QUOTE (Raptor @ Mar 7 2003, 01:49 )
Nej, folk har en tendens att bara vräka ur sig AWP hora utan att tänka med skallen. Det blir ofta så om man blir bra med AWP bössan.

Vissa banor är ju mer lämpade att campa på än andra. Möter man jävligt duktiga människor kan de verkligen stänga ner en bana helt. Det kan vara svårt att knäcka. Det bästa man kan göra då är att rush:a men om det är duktiga grabbar (Säg plats 100 på CB) då är det nästan meningslöst. Det tar dig varje gång. 

Att spela CS utan att ha ett bra TP är tråkigt. Folk yrar i väg på egen hand och alla blir nermejade. Det lustiga är att man kan förlora stenhårt och ändå tycka det är kul om TP (Team play) har fungerat. Nästan alla spel lyfter till en helt ny nivå om man har mick och lagspel. Det underlättar också om man ska plocka AWP skyttar.

Tja en bra spelare kan ju stänga ned en bana oavsett vad han/hon har för blyleverantör. smile.gif

Japp, håller med... mic behövs för riktigt lagspel. Det är därför vi kör det till våra Ghoost Recon-omgångar! ;)

Och lagspel är kul! biggrin.gif

/J
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.