Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vilken klant
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Vildmannen
Rånare sköt sig själv
Först rånade mannen en tobaksaffär i Stockholmsförorten Fruängen.
På väg därifrån sköt han sig själv i benet.
Polisen fick larmet klockan 13.47. Den skottskadade mannen låg då blödande utanför en port i närheten av den tobaksaffär han nyss rånat, uppger Stockholmspolisens länskommunikationscentral.
Den skottskadade rånaren fördes till sjukhus för omplåstring.

Har inte butiksrånare någon SäkI? salute.gif
Fu Fredda
Synden straffar sig själv

eller vad säge man
7.gif 7.gif
VKT M39
Varför skulle man råna nånting med ett laddat vapen? Inte är det precis som om någon skulle ifrågasätta det.
|lj|
Får nån mer än jag kännslan av att killar (för det är de ju faktiskt nästan i alla fall) som rånar ställen inte är samhällets elit?
oz
Äh, Jackie & Co va ju elit. ;)

Nån som vet vart karln lumpade förresten?
Bad Karma
Jackie & co var inte elit. eliten dröjer inte kvar i banken så jävla länge som dom gjorde för att sedan kasta handgranater på polisen. e man elit så avrättar man inte heller två "bekämpade" poliser från nära håll. Ett oproffsigt jävla klantjobb e vad det var.
Fredriksson
Arklöv låg på K4, min GU-Kompanichef var hans Plutonchef när det begav sig...
The_mistaken
jaa dessa Stockholmare slutar aldrig att förvåna oss :P
flying_c
hehe .. en smula kul. Ungefär som när jag övertalade en kille att provskjuta mitt painbollvapen mot sin egen fot. Sadistiskt, men kul biggrin.gif
Raptor
QUOTE (VKT M39 @ Mar 6 2003, 15:04 )
Varför skulle man råna nånting med ett laddat vapen? Inte är det precis som om någon skulle ifrågasätta det.

Man kanske vill skjuta ett varningsskott om någon i rånlokalen blir agressiv?

Det finns ju personer som försökt avväpna rånare. (Senast i Malmö för några år sedan ute vid segevång). En gubbe försökte avväpna en rånare med revolver. Slutade med att gubben sköts en gång i bröstkorgen och en gång i huvudet på kort avstånd. Han avled så gott som omedelbart.
:(

Ett varningsskott hade kanske hindrat ett sådant försök. Men å andra sidan, om vapnet inte varit laddat så hade man också sluppit ett dödsoffer.
Radarjägare
jag tror han bara ville vara snäll och resonerade såhär "om jag skjuter mig själv i benet så slipper polisen skjuta mig i benet" mad.gif
Nifelhel
QUOTE (Vildmannen @ Mar 6 2003, 14:33 )
Rånare sköt sig själv
Först rånade mannen en tobaksaffär i Stockholmsförorten Fruängen.
 På väg därifrån sköt han sig själv i benet.
  Polisen fick larmet klockan 13.47. Den skottskadade mannen låg då blödande utanför en port i närheten av den tobaksaffär han nyss rånat, uppger Stockholmspolisens länskommunikationscentral.
 Den skottskadade rånaren fördes till sjukhus för omplåstring.

Har inte butiksrånare någon SäkI?  ,O

Denna händelse är ca1-1,1/2 månad gammal. Men han försökte tydligen slå sönder en ruta med pistolen, varpå han skjuter sig själv i benet. :P mad.gif
cjg
QUOTE (Raptor @ Mar 7 2003, 00:32 )
QUOTE (VKT M39 @ Mar 6 2003, 15:04 )

Man kanske vill skjuta ett varningsskott om någon i rånlokalen blir agressiv?

Det finns ju personer som försökt avväpna rånare. (Senast i Malmö för några år sedan ute vid segevång). En gubbe försökte avväpna en rånare med revolver. Slutade med att gubben sköts en gång i bröstkorgen och en gång i huvudet på kort avstånd. Han avled så gott som omedelbart.
:(

Ett varningsskott hade kanske hindrat ett sådant försök. Men å andra sidan, om vapnet inte varit laddat så hade man också sluppit ett dödsoffer.

Lös ammuntion borde ju funka fint =)
Pete
QUOTE (Fu Fredriksson @ Mar 6 2003, 21:35 )
Arklöv låg på K4, min GU-Kompanichef var hans Plutonchef när det begav sig...

OT:

Ännu en Jag mötte Lassie:

Arklöv var inne i vårt klassrum onsdagen innan helgen de rånade banken och lånade en pekpinne.
Jag tror inte att den användes vid rånet dock. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.