daedalus
Mar 5 2003, 20:31
Kl 00.40 - 02.00 på TV4
Titel: Verklighetens Band of brothers - we stand alone together
Övrigt: Amerikansk dokumentär från 2001. Verklighetens veteraner från Easykompaniet berättar. Under två års tid reste Mark Cowen över USA och runt om i Europa för att intervjua forna medlemmar.
Fu Dahlberg
Mar 5 2003, 20:35
Den är bra...
KÖP boxen... en extra DVD-skiva med denna dokumentär + massa annat godis
Horribel sändningstid!!
Verkar inte gå i repris heller...
Det är inget annat att göra än att sitta uppe och vänta, för den dokumentären vill jag inte missa.
Alright!! Detta måste ses.
Hoppas dem pratar nåt om det här med att ingen vill erkänna att dom behövde Pattons rescue (om dom nu behövde det)
Det finns ett 'bakom kameran' avsnitt av Band of Brothers, där man får se hur serien skapades.
Skitkul!
...bl.a. hur man skapade vinterlandskap med hjälp av papper!
Norrlänningarna skrattar!
Det avsnittet besitter jag. Mycket intressant även det! Bland annat när man får veta hur många bulor dom kunde göra av med per dag när dom spelade in. Mååååånga :P
Men att se "the real thing" nu ikväll kommer bli snäppet intressantare!
Bad Karma
Mar 6 2003, 02:08
Herre jävlar vad lik han som spelade Guarnere var den riktige.
daedalus
Mar 6 2003, 05:05
QUOTE (Bad Karma @ Mar 6 2003, 02:08 )
Herre jävlar vad lik han som spelade Guarnere var den riktige.
Jag instämmer, det är det där lilla lilla underbettet som kommer fram när karln talar som gör det.
Hehe, skoja inte. Slående likt! Jag tycker även mig se lite av BoB-seriens Winters i "the real thing"
Bad Karma
Mar 6 2003, 11:51
mycket möjligt.
taget från tv4as hemsida:
Huvudrollsinnehavarna fick sina roller tack vare sina fysiska likheter med de verkliga soldater de porträtterar.
Vildmannen
Mar 6 2003, 12:40
Jag glömde att spela in det på video inatt
Då får du springa och köpa DVD-boxen. Dokumentären skall finnas med där.
Fågel Fenix
Mar 6 2003, 16:50
Bakom mtrl:et är mkt intressant!
Inte för att jag har sett det på tv:n men men
Jag spelade in det och ska kolla på det idag eller imorrn. Jag återkommer B)
panzerkampfwagen
Mar 6 2003, 22:22
Såg just sista avsnittet. Bestämde mig i samma ögonblick att köpa boxen och boken...
jonte72
Mar 7 2003, 02:07
Sista avsnittet var mycket bra....grym serie.
Han som spelar Winters är en MYCKET bra skådis som vi nog kommer få se mycket av i framtiden, han var för övrigt med i superbra Warriors ( om brittiska FN-soldater i Bosnien).
Adam Wilhelm
Mar 7 2003, 16:06
ARGHH!!
Det var ju därifrån jag kände igen honom (Winters)!!
Äntligen släpper ångesten...hehe
Bad Karma
Mar 7 2003, 16:50
vem av skådespelarna e det som har varit med i pojkbandet "New kids on the block"?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.