Help - Search - Members - Calendar
Full Version: flecktarn.co.uk
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Johan ES
Är det någon som har erfarenhet av följande engelska företag:

http://www.flecktarn.co.uk/

Jag hade bl a tänkt köpa separata PLCE-sidofickor till min Berghaus Vulcan.

/Johan ES
mutley
Ummm, de säljer tyskarnas skyddsväst med kevlar, http://www.flecktarn.co.uk/flpfj1ua.html

Får man verkligen göra det?
mutley
Hittat på deras avdelning för läsarinsända bilder, får mig också att hålla med om att man kanske inte bör sälja svenska uniformer till civila... :P

Något paintball/airsoft-team i Indonesien...
Johan ES
Jag såg också den bilden och undrade lite över den modell av M90 de hittat. Den dubbelsöm som syns på den vänstra soldaten under höger armhåla finns inte på Svenska Försvarets modell (inte så vitt jag vet iallafall). Sen ser knäppningen vid handleden annorlunda ut.

Något som har en tänkbar förklaring?

/Johan ES

Edit: Vid en närmare titt var ju dessutom dragkedjorna vita, skumt!
joppe
QUOTE (Johan ES @ Mar 3 2003, 20:32 )
Jag såg också den bilden och undrade lite över den modell av M90 de hittat. Den dubbelsöm som syns på den vänstra soldaten under höger armhåla finns inte på Svenska Försvarets modell (inte så vitt jag vet iallafall). Sen ser knäppningen vid handleden annorlunda ut.

Något som har en tänkbar förklaring?

/Johan ES

Edit: Vid en närmare titt var ju dessutom dragkedjorna vita, skumt!

hemmagjord 7.gif
Johan ES
Tycker den ser väldigt välsydd ut för att vara hemmagjord. Dessutom har två killar samma "uniform". Hur vanligt kan M90-tyg vara i Indonesien???

/Johan ES
Limp
Ni får tänka på att det är asien vi snackar om, så det är säkerligen nån "pirat" kopia
106
Var tillverkas fältuniform 90 numer?
Minns att de tidigare var från Sri Lanka.
softfeel
QUOTE (106 @ Mar 3 2003, 21:51 )
Var tillverkas fältuniform 90 numer?
Minns att de tidigare var från Sri Lanka.

Om du inte har upptäckt sidan gför än nu så rekomenderar jag stt du tar en titt: En jättebra sida.
Dass
du får sälja M-90 så länge den inte är märkt av försvaret.
jag har för mig det funkar så
Gotcha
QUOTE (Dass @ Mar 4 2003, 17:24 )

Har för mig det också.
FM borde kanske ha mönsterskyddat M/90?
facit
Under ett föredrag blev vi tillsagda något i stil med att det hade med handelsrätt och göra. Att företaget får sälja till vem som helst så länge det inte är vapen osv...
Johan ES
Nu har jag iallafall beställt. De verkar trovärdiga när man konverserar över e-mail. Vi får väl se hur det utvecklar sig.

Jag återkommer med rapport om resultatet.

/Johan ES

PS. beställde även en amerikansk MRE, mest för att prova.
Axial
QUOTE (Gotcha @ Mar 4 2003, 16:28 )
QUOTE (Dass @ Mar 4 2003, 17:24 )

Har för mig det också.
FM borde kanske ha mönsterskyddat M/90?

Den frågan har jag svarat på i en annan tråd men jag tar det igen:
Om FM mönsterskyddar m/90 så är det själva camouflagemönstret man skyddar och då blir bara EXAKT det mönstret skyddat. Därefter räcker det med att ändra så lite i mönstret att det knappt syns och då gäller inte mönsterskyddet det ändrade mönstret.
Som nog alla förstår kan denna katt-och-råtta lek pågå i all evighet.
Däremot får man inte sälja persedlar med de tre kronorna i (t ex) kragen utan denna lapp måste avlägsnas/klippas sönder.
Min gissning är att uniformerna är piratkopior, ändrade bara precis så mycket som behövs för att undvika en stämmning.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.