Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Karaoke
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
APC-mannen
Har kört lite karaoke på ett par fester här hemma, kör ut bild på tv:n och ljudet i stereon. Sen är det bara att sjunga. Eller FÖRSÖKA sjunga. smile.gif

Jag har hittat ett par program som spelar någon form av midi-filer, som jag fattat det? Filerna heter .st3 och .kar

Nu undrar jag om någon här på forumet känner till vart man kan tänkas hitta svenska låtar som man kan sjunga till? Jag har bara hittat typ 20-30 låtar, bara äldre låtar, och dem är vi less på nu... Hittade en fil som innehöll 900 låtar, men ingen alls på svenska. Det är ganska mycket enklare att sjunga med i svenska låtar när man inte är någon sångare precis. Hoppas det finns någon annan karaokefrälst forumsmedlem!
Doggydriver
Kan snoka lite, en kompis har karaokeapparajt hemma. Borde ha lite koll...
Gotcha
Karaoke?

Jösses, min tant är ju kinesisk...och ett kinesiskt hem är inte komplett utan en phet karaokeanläggning..!!

Min egna erfarenhet begränsar sig till:

1) Sjunga barnförbjuden version av Carolas "Främling" på Chaplin's
2) Sjunga/Vråla Beatles "Imagine" i bästa Entombed (/death metal)-stil på Viking Cinderella (full som ett ägg)
3) Helloweens "A tale that wasn't right" på en karaokebar i Shanghai

samt

4) Chow Yun Fat's "Shanghai Tan" (på mandarin, alltså..!!) i duo med kines på samma bar... till alla kinesers _fulla_ glädje..!

Edit: ...Men som svar på APC's ursprungliga fråga: nej, det vet jag inget om, men det vore skoj att veta..
KattenJansson
Jahaa.

Jag är dum och fånig när jag lägger in omröstningar om schlagerfestivalen och/eller årets bästa ur gay festivalen. Men sjunga karaoke inför folk det är tydligen helt ok. På allmän plats dessutom.
Gotcha
QUOTE (KattenJansson @ Mar 3 2003, 18:11 )
Jahaa.

Jag är dum och fånig när jag lägger in omröstningar om schlagerfestivalen och/eller årets bästa ur gay festivalen.  Men sjunga karaoke inför folk det är tydligen helt ok. På allmän plats dessutom.

>> Katten <<

Eeeeeeeeeey...!!!
JAG har aldrig sagt nåt sådant.!!

1 & 2 bortförklarar jag med yngre oförstånd.
1 & 4 bortförklarar jag med äldre oförstånd. (plus en massa kinesiska babes som blev helt skogstokiga av en "green-eyed devil" som sjöng på mandarin!! )
!)

\:)
KattenJansson
Gotcha. Du är förlåten.

Inte så att jag tycker illa om Karaoke. det är ganska kul att se på, ibland t.o.m njutbart att lyssna på men mindre roligt att bli påmind om dagen efter.

Är aldrig kul att bli nedringd av hugande skivbolagsdirektörer.

=)
The_mistaken
Chow Yun Fat's
Är inte den personen även känd som Sammo Hung, bihanget till Jackie Chan i många filmer från 80 talet
The_mistaken
Fy tusan vilken tabbe mad.gif the mistaken the mistaken
Haggeman
Jag sjöng karaoke så sent som i lördags men det gick inte så bra.
Kommer inte ihåg vilken låt jag skulle sjunga men den var inte svensk och så
siktade jag in mig (med ett öga) på det sista ordet på tvn och väntade tills den skulle bli
röd men när det väl blev färgad och jag skulle få sjunga ut mitt ord så kunde jag ju inte uttala det.... Fiasko, ja.. :(
Doggydriver
Eheheheee, full...?

Karaoke, helt underbart påhitt. Finns en Pub i stan som har öppet i stort sett 24/7, ibland är det karaokekvällar, men dom kan dra igång maskinen i tid och otid bara det finns folk som vill. Alltid någonstans att gå när man har tråkigt biggrin.gif
APC-mannen
på nyårsafton körde vi karaoke i 5 timmar hemma hos oss... smile.gif

EDIT:

Har hittat lite schyssta låtar i alla fall, i lördags körde jag Master of puppets hyfsat högt vilket medförde att man var något hes på söndagmorgon.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.