QUOTE (lbe @ Aug 6 2008, 13:48 )

Till er som nu skall "rycka in", som ni säkert läst i den andra, generella, tråden om SOU verkar många av förra årets kadetter känna sig blåsta av FM. Anser ni att det varit bättre med informationen i år?
Hur känner ni att informationen om er utbildning varit. Har ni fått bra feedback under intervjuver? Hur tycker ni att den externa informationen på mil.se varit etc.
Själv har jag både bra och dåliga erfarenheter från rekryteringsperioden. RekC hade väldigt lite information om min inriktning. Jag blev hänvisad till LedS och efter ett par timmars runtringande till olika befäl fick jag äntligen prata med någon som kunde i alla fall ge mig lite information om utbildningen. Efter ansökningsperioden har informationen på mil.se blivit mycket bättre men det var väldigt synd att den inte fanns innan. Däremot har jag aldrig haft några oklarheter om "Serg/Fk frågan".
Under intervjuverna fick jag väldigt bra information så där har jag bara tummen upp att ge.
På intervjun tycker jag det var ganska matnyttig information om tjänsten sedan efter utbildningen. Däremot info om själva utblidningen är jag inte riktigt lika imponerad av, gällande utbildningsorter osv. Som tur är kunde jag få den info jag kände behov av via bekanta som läst förra året.
Huruvida man "känner sig blåst" eller inte, så kom ju vårens besked om att det inte blev nåt av med RekryC's tidigare utlovade "trappa" upp till kapten även för oss efter att årets ansökningsperiod var över. Så visst blev man lite överraskad av den vändningen, men jag känner mig ändå inte så besviken. SO resp. TA/OP är ju olika yrken så att graderna skiljer sig är ju inte så märkligt. Bara att invänta de nya direktiven på den fronten och hoppas det blir nåt vettigt av det.
/Scuba Steve