Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vad vill vi ha ut av framtidens försvars makt
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
KILLER 21
Jag har nu varigt medlem i ett par dagar på denna emenenta forums sida.

Jag har sökt med ljus & lyckta efter ett liknande ämne men ej funnigt något liknande (kanske behöver nytt ljus i lycktan).

Många som ja ser i forumet har mycket att siga om HV & nu undrar jag.

Nytt försvars beslut har falligt men vad vill vi ha ut av framtiden & framför allt när går gränsen i sparandet (snart finns inga fler hål i svångremmen att dra åt) va fan ska vi ha yrkes arme eller ska vi tragla vidare i gamla spår tills det är försent.

jag bara undrar , vad tycker ni andra 7.gif

Killer 21
Knighthawk
Vill du ha mer ljus i lyktan, så lovar jag att ta med ett par nya batt. till Kfö:n!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tror du att vi får semlor på komp.rådet eller är det indraget pga sparkrav det också.

Men käkar man många semlor så får du ju göra hål åt andra hållet i svångremmen......*tänk på de'*
Bellum
Dessutom är det inte korrekt i svenska att godtyckligt plocka bort "jag" i meningen "Jag tackar..."

Ävenledes är det ansett som fult att blanda olika språkliga nivåer. "Vänligen" och "kolla" är inte helt fina bredvid varandra.

/Språkpolisen (som faller på eget grepp)

Nåväl, skit samma. Alla gör vi fel ibland, och dessutom är det alltid lika roligt att hacka på dem som gör det!

Till saken: En yrkes armé föreslogs, min följdfråga blir: VAR SKRIVER JAG UNDER???

Faran med en yrkesarmé är väl dock att soldaterna enbart blir soldater (svenska soldater har ju ofta civil kompetens vid sidan om)
Bättre i så fall att satsa på ett försvar där man utbildar vpl som senare, om de vill, kan ingå i en frivilligorganisation där deras färdigheter kontinuerligt övas och utvecklas.

I KLARTEXT: Inse faktum att HV ÄR FÖRSVARET och ge oss pengar nog att göra det rätt och riktigt!!!
Kimster
Tog bort några inlägg som inte hade med tråden att göra överhuvudtaget.

Om ni vill påvisa någon att han har för många punkter eller glömmer att skriva dubbbbla b´n så får ni skicka ett PM eller nått annat. Inte här.

/ Kimster Blågul
Bad Karma
Om nedskärningarna fortsätter så får vi snart ta o göra en kopps. Vi drar på oss ryska uniformer o gör symboliska anfall vid strategiska objekt. Då blir det nog fart på politikerna. 8.gif
Fu Dahlberg
QUOTE (Bad Karma @ Mar 3 2003, 18:59 )
Om nedskärningarna fortsätter så får vi snart ta o göra en kopps. Vi drar på oss ryska uniformer o gör symboliska anfall vid strategiska objekt. Då blir det nog fart på politikerna. 8.gif

Tänk på hur det gck För Karl XII när han försökte på sig en sådan manöver ;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.