QUOTE (Axel of Sweden @ Aug 3 2008, 16:51 )

http://www.moddb.com/mods/cold-war-crisisinnan ni ger synpunkter om hur modden spelas så föreslår jag att ni provar Cold war crisis modden
Operation garbo är en helt ny mod än den "gamla" sverigemodden
och baserar sig på böckerna med samma namn.
OG är numera en addon till den redan existernade modden Cold war crisis.
Cold war crisis är utan tvekan den bästa modden till ZH, det är nästan ett helt nytt spel
och jag är inte den enda som redan börjar göra addons, det finns ett gäng som gör en addon med Västeuropeiska NATO länder tillexempel
jag skulle uppskatta lite ideer, och tankar om vad sverige ska ha för strykor/svagheter gentemot stormakterna
det kommer bli svårt att få sverige i spelet att inte bli underlägset, eftersom sverige saknade vissa vapensystem som sovjet och USA hade under
slutet av 80-talet,
jag är även öppen för förlag till dom redan existerande lagen, som tx motmedelsplan till sovjet.
---
Jag har upptäckt en cool grej med CWC, utvecklarna verkar ha gömt easter eggs i form utav kändisansikten på vissa infanteriester
en del ser bara lite bekanta ut, och jag helt 100 på att USA,s green beret har Bruce willis fejs
förresten kan man se OFP (Operation flashpoint) i gruset i början på träningsbanan
Starka försvarsbyggnader, kanske i form av extra sryktåliga bunkrar. svagheterna var ju att vi inte hade mycket till antal att försvara oss med om man jämför med stormakterna. men det är inte en för stor nackdel. (tänker på finska vinterkriget)
De andra lagen i CwC är redan bra som dom är.
Ok, men vilka vapensystem menar du då? du kanske menar infanteriburet luftförsvar? Vi hade ju RBS77 Hawk och RBS 70 som luftvärn, Viggen, S-stridsvagnen, Pansarbandvagn 302, Hkp 9, Fälthaubits 77, ak4 och 5 med granattillsats, AT-4, grg m48, osv
Edit: jag hade spelat modden innan jag gjorde första inlägget i den här tråden.