För mig som är helt okunnig vad det gäller datorer och alla möjliga problem så vet jag inte vad jag bör göra mot detta:
När jag spelar spel hinner jag spela 5 minuter ungefär sedan skickas jag till skrivbordet och i en ruta stod det "VPU Recover har nollstält din grafikaccelerator eftersom den inte längre svarade på kommandon" Eller liknande, kommer inte ihåg exakt.
Jag googlade då på VPU recover och hittade ett annat forum där en person haft samma problem. Det diskuterades mest och jag kom inte rikigt fram till vad som var fel eller hur man återställer felet, men jag läste om att det kunde vara grafikkortet och att drivrutinerna skulle installeras om. Så jag gjorde det. Och nu när jag spelat ett spel i fem minuter så hänger det först upp sig i några sekunder och därefter helt svart och det står "No signal, Going to sleep" och skärmen stänger ner sig i nån sorts viloläge, power-knappen lyser orange istället för grönt, och skärmen visar inget. Och det enda sättet att ta sig tillbaka är att starta om datorn.
Vad är fel? Hur åtgärdar man felet?
Tacksam för hjälp