Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Top Gun 2
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Filmsalen
Psilander
Det var rollen som sköt hans karriär i höjden.

Nu kan Tom Cruise vara aktuell för en uppföljare till klassiska ”Top gun”.

– Hela projektet hänger på att han säger ja, säger en källa med insyn i projektet.

”You can be my wing man anytime”.

Bara ett av många klassiska citat från åttiotalsrullen ”Top gun”.

Nu har Tom Cruise blivit ombedd att damma av pilotbrillorna och göra en uppföljare till flygfilmen – 22 år efter den första.

– Idén är att Tom Cruise i rollen som Maverick är tillbaka på Top Gun-skolan, nu som instruktör. Den här gången får han tampas med en ung och kaxig kvinnlig pilot, säger en källa på filmbolaget till brittiska The Sun.

Aftonblaskan

Skulle iofs sitta fint med en skön och stekig flygrulle i örlogsmiljö, men detta verkar mest bara PK. Han borde kanske skickas till Irak/ Gulfen och glida med polarna i Dubai, flyga uppdrag på minsta höjd över Iran och Irak och kanske grilla en och anna Iransk "MIG-28" (de flyger ju faktiskt moddade versioner av F-5an som fick gå för fiktiva MIG-28 i Top Gun från 1986).
Dexter
QUOTE (Psilander @ Jul 21 2008, 15:23 ) *
Skulle iofs sitta fint med en skön och stekig flyg rull i örlogsmiljö, men detta verkar mest bara PK. Han borde kanske skickas till Irak/ Gulfen och glida med polarna i Dubai, flyga uppdrag på minsta höjd över Iran och Irak och kanske grilla en och anna Iransk "MIG-28" (de flyger ju faktiskt moddade versioner av F-5an som fick gå för fiktiva MIG-28 i Top Gun från 1986).

Kom igen nu SAAB! Gripen som motståndarflyg! biggrin.gif

/D (som innerligt hoppas att denna film aldrig blir av)
Danne
Örlogmiljö vet jag inte...NAS Fallon ligger i Nevada, mitt i en öken. På den gamla goda tiden när dåvarande FWS låg i Miramar så var det lite mer saltstänk. Det närmaste Fallon kommer är ett målat hangardäck.

Ser gärna en ny film, även om den än hellre hade fått göras för tre år sedan, som NSAWC (Top Gun på fackspråk) ville. Då hade den gamle katten fått göra en sista insats. En Rhino är inte fel, men inte på samma nivå.

Vad gäller Aggressors så finns det en uppsjö. T-38/F-5 som spelade rollen som MiG-28 finns fortfarande kvar i rollen, men även F-21,A-4,F-18,F-16N osv. JAS 39A/B har faktiskt nämnts som intressant avbytare till de nu trötta F-5/T-38orna, men det är självklart inte politiskt möjligt. En Grip i Ukrainskt splinterkamo i aggressorroll skulle vara......öhmgr horny.gif

Troligaste är nog ändå at en riktig MiG-29 får vara med och leka, då jag iaf vet en operatör av typen som fått Hollywoodkontakter det senaste året och vad jag förstod tyckte de att det lät intressant som avslutning på 29 eran.

Top Gun står sig fortfarande vad gäller sanslösa flygscener som inte många matchat (Pearl Harbor och Chevaliers du ciel). Mer flyg på vita duken!
imint
jag håller med om mer flyg på vita dyken, men Top Gun 2 låter mest konstigt. Största behållningen med filmen är ju Tomcaten, det kan aldrig bli samma sak med F-18. Den är inte lika manlig helt enkelt(för att vara oPK) Det är som att jämföra Viggen och Gripen. Gripen blir lätt den lite fjollige kusinen från storstaden med mjuka handleder och rosa halsduk.
Men oaktat, mer flyg på film. Kanske en film om Nowotny, Erich Hartmann eller Wolfgang Späte. På tiden att vi får se mer tyska plan på bio.

//Imint, som tycker att riktiga flygplan är byggda av metall och inte "plastic" som det hette i Hobbex...
Skuggan
finns det inte nån Draken som flygs som "agressor" (visserligen är det väl en privat firma som sköter den dock)
kanske skulle det kunna vara nåt som dyker upp som nån rolig "mig" version i filmen? smile.gif
tinhead
QUOTE (Skuggan @ Jul 21 2008, 17:30 ) *
finns det inte nån Draken som flygs som "agressor" (visserligen är det väl en privat firma som sköter den dock)
kanske skulle det kunna vara nåt som dyker upp som nån rolig "mig" version i filmen? smile.gif

Jorå..
Fire Birds - IMDB
http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=19743
okänt om den blev såld eller vad som hände med den.
Spartacus
Haha, jävlar.

Såg faktiskt Top Gun på Showtime här i helgen, första gången på många år

Världens bästa 80-talsrulle när det kommer till att vara töntigt härlig. Bara An officer and a gentleman är i närheten

Klockrent soundtrack också (Take my breath, dangerzone men också många av de andra låtarna är magiska!)

Jag är taggad! smile.gif
Psilander
JAg vill också ha mer flyg på vita duken. Mitt förslag är en brittisk topgun i 60-tals miljö.
- DH SeaVixen som huvudkärra (Korsa Tomcat med Vampire så har du SeaVixen)
- Ark Royal eller Eagle istället för Enterprise
- Hawker SeaHawks och kanske Mig 21or som Aggressors
- Jaguar E-type istället för motorcykel
- Hästpolo istället för beachvolly
- Tyvärr har många av tänkta skådisar dött och är gamla men värdiga ersättare till David Niven, Christopher Plummer, Michael Caine mfl måste ju finnas.

mm

Scener ur Top Gun 2, british version navy2.gif
imint
Good Lord!

I say, jolly great idea!
Det om något skulle bli en synnerligen sevärd film!

//Imint, anglofil ut i fingerspetsarna
jed
Dom får gärna göra Top Gun 2 - The MÖP version.
Klipp bort allt PK-dravel och behåll bara flygscenerna... ;)
SG OLSSON
Jolly good sport, old chap
Vildmannen
QUOTE (imint @ Jul 21 2008, 16:55 ) *
Kanske en film om Nowotny, Erich Hartmann eller Wolfgang Späte. På tiden att vi får se mer tyska plan på bio.

//Imint, som tycker att riktiga flygplan är byggda av metall och inte "plastic" som det hette i Hobbex...

Von Richthofen happy.gif
http://www.imdb.com/title/tt0365675/
Den lär nog släppas på DVD vad tiden lider
imint
QUOTE (Vildmannen @ Jul 23 2008, 16:42 ) *
QUOTE (imint @ Jul 21 2008, 16:55 ) *
Kanske en film om Nowotny, Erich Hartmann eller Wolfgang Späte. På tiden att vi får se mer tyska plan på bio.

Von Richthofen happy.gif
http://www.imdb.com/title/tt0365675/
Den lär nog släppas på DVD vad tiden lider

Det ser mycket lovande ut smile.gif
J.Nilsson
Jag tycker att det är en rolig idé men jag vill nog inte att den genomförs med risken att det bara blir en till uppföljarflopp som inte håller måttet på allas förväntningar och på nått sätt förstör charmen med 1a filmen som ''orginal'' och ensamstående klassiker.
Alla såg väl Mission Impossible 2?

Och sen vill jag låta lite anti-dagspolitik men har ingen annan anmärkt på infuseringen av ''Hej vi vill vara jämnställda'' när dom sätter in en kvinnlig pilot i 2a rollen?

Hon är hotshot
Han är cool instruktör
Hon ska visa honom vad hon gör för
Han skjuter ner henne i övning och hon blir tillrättavisad
Dom är i håret på varandra helatiden lite smått under filmen.
Dom åker till Migbekistan på ''plötsligt uppdrag'' och hon räddar hans liv där.
Dom blir superduper kära
The end...

Kan bli hur bra som helst oavsett kvinnlig pilot eller ej.
Men det kan också och jag räknar med att det blir en hollywood blockbuster som alla ser 1 gång...
Apone
QUOTE (J.Nilsson @ Jul 23 2008, 20:32 ) *
Hon är hotshot
Han är cool instruktör
Hon ska visa honom vad hon gör för
Han skjuter ner henne i övning och hon blir tillrättavisad
Dom är i håret på varandra helatiden lite smått under filmen.
Dom åker till Migbekistan på ''plötsligt uppdrag'' och hon räddar hans liv där.
Dom blir superduper kära
The end...

"G.I. Jane goes airborne" så att säga.
Det knöliga är ju att du garanterat har ett miljondollarsmanus i handen här.. rolleyes.gif
J.Nilsson
Jo.. oavsett hur bra eller dålig filmen kommer bli så kommer ju garranterat jättemånga att se den...
Det är ju trottsallt namnet som kommer att ge dom succe även om filmen är kass denna gången...

Jag kommer se den oavsett skeptism. Det e så det funkar.
Berg
Huvudsaken det är bra flygscener och så lite spexialeffekter som möjligt så är jag nöjd.
Darkwand
Den förra var ju bra, då man kunde spola igenom mittten.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.