Så, nu är man tillbaka från en liten tur om ca. 130 mil (Semester di kallar't.) på väl tilltagna 10 dagar av snyltande på släktingar samt boende på camping och hotell. Kul att se att tråden inte dog alldeles! Tråkigt att höra om en olycka. Själv var det enda missödet ett bakdäck som fick bytas i Borås, men det är ju sånt som händer, det höll ju minst 500 mil iaf.

Ett stort tack riktas till Stibix i Borås för snabb och prisvärd service! Tog ca. 3 timmar från smått panikartat telefonsamtal till nytt och pålagt bakdäck.
@ Jonsson: Nu har det gått ett tag sedan olyckan. Hoppas att du repar dig väl! Hur gick det med hojen, helförsäkrad? Eller fick den äldre gentlemannen ta den ekonomiska smällen? Jag vet att det är en klen tröst, men du kan ha haft tur.
Som jag ser det så är hojen bara plast å plåt, huvudsaken att man klarar sig väl själv.(Man måste tänka så när man kör halvförsäkrat som en annan och komplett original kåpset m tbh landar på över 20 tusen kronor/sida.)
Det är litet mer komplicerat att lappa ihop en mosad fot ex.vis. Fråga vilken ortoped som helst! Ett tips om det inte är avklarat: Om inte fordonsförsäkringsbolaget ersätter personlig skyddsutr så kanske ditt hemförsäkringsbolag gör det. Hursomhelst, krya på dig!
@ Rara Avis: Lokala avvikelser vad gäller hälsandets frånvaro och typ av hoj?
Jag märkte på semestern att söderut hälsas det på mötande även på vägar med mitträcke. Detta sker väldigt sällan i Sthlm.
Alla hälsade på alla, kan det vara sommarglädje och varma känslor i allmänhet, kanske?
Alla hojburna därute. Kör försiktigt! Därmed inte sagt kör lugnt...

Återkommer med ny turplan senare.