Bakgrund
Dessa ar tankta som en ersattare till den traditionella MRE men med per pondus sa att saga. De ar gjorda av en privat foretag och tanken ar att de ska kunna ge ett snabb kosttillskott da man inte har tid att vanta pa en MRE/Grona pasen etc samt den tar mycket mindre plats.

Smak
I dagslaget finns bara en sorts smak, choklad. Dock ar Mocha under utprovning och det later mycket lockande!
Smakade min forsta idag och den smakade faktiskt gott. Den ar ganska tjockflytande, dock inte likt en milkshake men mer an chokladmjolk. Kanske likt glass som smalt
Hallbarhet
Denna har samma kravspec som vanliga MRE, dvs 3 ar men som ni kan se nedan sa har temperaturen mycket att gora med dess hallbarhet. Reklamen sager att dessa ar den mest hallbara av proteintillskott etc.
==============
Degrees
In F ---- In C -------- Shelf Life In Months
120 -----49C ----------------------------- 1
110 -----43C ----------------------------- 5
100 -----37C --------------------------- 22
90 ------32C ---------------------------- 55
80 ------27C ---------------------------- 76
70 ------21C --------------------------- 100
60 ------16C---------------------------- 130
==============
Handhavande
Vatten halls direkt i pasen (finns en nivaindikering likt en MRE Heater) och sedan sluts den med ziploc forslutelse. Sen ska det skakas i 30s och vips ar det fardigt. Min hade nagra sma klumpar efter skakandet, men man kan ju allid skaka mer. Tror det ar runt 2-3dl vatten/pase som det blir.
Naringsvarde/Innehall
En sak som slog mig direkt da jag tittade pa innehallsforteckningen av naringsvarden etc. var att en pase innehaller 50% av de mesta vitaminer etc. du behover. Sa tva pasar och du har 100% av vitamin C etc.
ASAP innehaller 30g protein, 40g kolhydrater, 5g 'bra' fett etc.
Antalet kalorier ska vara 325

Mer info kan fas har: http://www.nqinutrition.com
Detta kommer att bli ett nytt kompliment till mina BOB:ar och da det tar sa lite plats far man plats med nagra till familjen utan problem.
Sa det kommer nog bli fler