När vi är framme vid ANA:s camp väntar vi på att den afghaniska plutonen ska komma, vilket kan ta upp till en timma. Även om man har sagt att man ska mötas kl 09.00. Oftast tar det inte så lång tid innan de kommer ut.
När plutonen kommer pratar vår plutonchef med deras & berättar vad vi ska göra, vad deras uppgifter är och vilken väg vi kommer att ta osv. Sen bär det iväg till vårt mål för dagen.
Oftast kan det ta en hel förmiddag att åka dit vi ska, så det blir mycket åkande, skumpande & vattendrickande tills man är framme i den byn där vi ska vara. Sedan gäller det att försöka att hitta personen som vi söker som t.ex. byäldsten. Beroende på vem man frågar bor han på olika ställen. så det kan bli lite jobbigt. När byäldsten är hittad kan det bli lång väntan utanför i bilarna medan cheferna dricker te eller till & med äter lunch/middag, för att få ut så mycket bra information som möjligt. När vi har fått reda på allt som vi lyckas få tag på för denna dag, åker vi antingen hem eller åker vidare till en annan by beroende på vad klockan är.
Vi brukar vara åter på CNL mellan 16-18 tiden då vi käkar. Efter det är det dags för mig att tvätta & städa bilen. När det är klart är det hopp & lek. Då blir det oftast att man går till mässen för att dricka kaffe, spela biljard, poker eller Wii med det enda spelet, Guitar Hero 3. Efter att ha varit på mässen tillräckligt länge går man vidare till wellfare dvs. datorerna & telefonerna. Sitter där ett tag och slösurfar & ringer någon. Klockan tickar på & man blir lite hungrig, går till matsalen för att käka kvällsmål. Sen kanske man tittar på en film i filmsalen eller på sin laptop. Lägger sig runt 00.00 om dagarna.
Ungefär såhär har vi det varje dag, finns inte så mycket nytt att hitta på direkt.
Kl 23:15 börjar fotbollsmatchen, Sverige - Grekland. Tror att jag ska titta lite på den.
Om du vill ha ett fint litet mail när jag har gjort ett nytt inlägg, skriv då din mail här:
Your email:
Subscribe Unsubscribe
Läs mer >>