Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Historiska lagar
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning > SJÖ
Kustbo
Skulle vilja få tag på det regelverk som utfärdades av det Brittiska Admiralitetet på segellfartygens tid med dem bestämmelser som gällde och dem speciella rättigheter som dåtidens kaptener hade och kanske har än idag.

Har försökt Googla men inget resultat så hoppas någon här har bättre koll och kan hjälpa mig, hittade FN konventionen The Law Of The Sea Treaty men det var inte den jag sökte men det heter något liknande om jag minns rätt!!

Hoppas på tur.
gunnarbj
QUOTE (Kustbo @ Jun 5 2008, 21:38 ) *
Skulle vilja få tag på det regelverk som utfärdades av det Brittiska Admiralitetet på segellfartygens tid med dem bestämmelser som gällde och dem speciella rättigheter som dåtidens kaptener hade och kanske har än idag.

Har försökt Googla men inget resultat så hoppas någon här har bättre koll och kan hjälpa mig, hittade FN konventionen The Law Of The Sea Treaty men det var inte den jag sökte men det heter något liknande om jag minns rätt!!

Hoppas på tur.

Kanske detta kan vara något: http://www.sfu.ca/~allen/navy2.pdf. Om inte så finns referenser att gå vidare på.

/G
Kustbo
QUOTE (gunnarbj @ Jun 10 2008, 19:38 ) *
QUOTE (Kustbo @ Jun 5 2008, 21:38 ) *

Hoppas på tur.

Kanske detta kan vara något: http://www.sfu.ca/~allen/navy2.pdf. Om inte så finns referenser att gå vidare på.

/G

Tackar

Kan vara något, ska kika mera på den när jag är piggare i huvudet än vad jag är just nu!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.