Help - Search - Members - Calendar
Full Version: MP/säk och högvakten
SoldF.com Forum > Besök och gästforum > Öppet hus
Guest_David_*
Hej!

Jag kommer nästa år (3 aug 09) att rycka in som MP/säk-gruppbefäl vid livgardet, jag vet dock inte om jag kommer att hamna på livskvadron eller 2:a skvadron. Min fråga är, oavsett vart jag hamnar kommer jag att få genomföra högvakt?? För visst är det så att alla värnpliktiga på livgardet genomför högvakt??

//David pansar2.png
dieseltrollet
QUOTE (Guest_David_* @ May 30 2008, 20:46 ) *
Hej!

Jag kommer nästa år (3 aug 09) att rycka in som MP/säk-gruppbefäl vid livgardet, jag vet dock inte om jag kommer att hamna på livskvadron eller 2:a skvadron. Min fråga är, oavsett vart jag hamnar kommer jag att få genomföra högvakt?? För visst är det så att alla värnpliktiga på livgardet genomför högvakt??

//David pansar2.png

Från och med nästa utbildningsår (2009-10) så är det tänkt att samtlig högvakt (förutom HV mm) ska lösas av de särskilda högvaktskompanier som sätts upp av LG, Amf1, LSS och Hkpflj. Så såvida du inte placeras på något av LGs högvaktskompanier så borde du slippa detta.
Guest_David_*
Tack för ditt snabba svar =)
Maul
Hamnar du på Livskvadron så kommer du få lära dig ridningens ljuva konst och gå beriden högvakt några gånger inklusive fotvakt. Rangern.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.