Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Musik
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Grunt
Eftersom det verkar finnas en skara hobbymusiker här som fuskar på diverse instrument tänkta jag att det kunde vara roligt att kanske snacka lite gitarrer, spelningar, groupies och allt det där som hör Rockstjärnelivet till. smile.gif

Själv spelar jag gitarr, En Ibanez RG270 DX, en tills vidare namnlös grupp.
Att vi är namnlösa är ganska roligt sig eftersom vi ändå har haft ett anta gig. Kan förvisso bero på att vi är ökända inom Strängnäs musikscen efter att ha blivit nekade inträde till vår egen spelning pga det där andra som hör rockstjärnelivet till....

Har spelning nu på onsdag och då är förhoppnngen att åtminstone hinna gå upp på scen innan de sparka ut oss. biggrin.gif

Annars är det ju mest Metal och sådant man lirar hemma medan det blir lite mer egenproducerad poprock med bandet.

Någon annan som fuskar ltie grann ino musikens värld?
livgardist
jo.. fuskar väl ännu mer än dig smile.gif
sitter hemma mest och plinkar på gitarren. är helt självlärd och känner att jag har fastnat lite..
skulle vara bra med ett band att spela i så jag kom nån vart. men är lite för lat för att ut och söka. är ju aldrig nån brist på gitarrspelare verkar det som smile.gif
Ame
Jag spelar lite gitarr till och från. Spelade ett år på musikskolan flr flera år sedan men tröttnade, men har spelat lite grand hemma hela tiden. Ska försöka att lära mig lite "tuffare" låtar nu, har provat på "Master of puppets" och "Smells Like teen spirit", fast de är ju inte helt enkla dock...=(
Men det går framåt iaf =)
The_mistaken
Har sysslat med lite musik allt från piano till kontrabas som tyvärr blev stulen :(
Just nu står två gitarrer och diverse andra prylar i källaren som används flitigt smile.gif
flying_c
Här är det piano som gäller. Har en bunt böcker att lära mig från så det blir självlärning. Försöker lära mig blues och liknande. . Svårt
Fu Dahlberg
Jodå... visst har man suttit och fipplat med analogsynthar och grejor... Seedan kom man på att mna inte hadde någon talang...
mjukis
Jag har varit sångare, låtskrivare och allmän musiker i ett flertal band. De flesta har varit elektronisk musik, typ synth och industri, men även lite annat. Byggde tillsammans med några vänner ihop en studio i Göteborg, men det verkar som att jag får sälja av alltsammans när jag kommer hem pga brist på tid och pengar :( Ingen som vill ha ett 32-kanalsbord med 32 inline, en hög subgrupper, auxar och 8 stereoin?
Lt P
Tacka vet jag historisk marschmusik!

http://www.gardesmusik.tk

Trivs rätt bra med tät funk bakom mitt Gretsch-set, Flatsen eller Premier Resonator också förstås.
Magnus
Har gått två kurser för att lära mig spela gitarr, tröttnade dock eftersom vi bara fick spela barnvisor. Nu spelar jag bara apa, cd-skivor och tv-spel.
daedalus
Har en Jackson DX någonting... sharkfin, reversed head.
Sålde nyss min 4x12, har kvar en combo 2x12 marshall.
Men jag orkar inte spela längre. Tappade sugen på det
under lumpen. Vi gjorde några spelningar på olika
festivaler, det var kul på den tiden.
Skaparkraften flödade, man hårdpluggade skalor
och tillsammans satt man och kollade på LIVE-filmer för att tyda ut
gitarrgudarnas trix.
Grunt
Festivaler. Intressant. Någon man känner till?

Själv har jag en liten spelning nu på Onsdag. Blir väl kanske en 100 pers i alla fall. Trevligt.
Doggydriver
Sysslar med gitarr och sång, ganska ok. Jag med flera har fastnat i lite blandat Indie/Hardcore och lite Muse-inspirerat. Muse hemsida - duktiga killar. Sen har jag hamnat som trummis i ett "tyskt" synthrockband. Otroligt oseriöst, otroligt roligt, och har efter EN spelning på ett musikcafé(!) uppnått lättare kultstatus i musikkretsar. Fyllespelning iförd våtdräkt väntar...

Instrument, elgitarr med makalös intonering och mickar som suger, lite moddad Epiphone. Spelar klassiskt i skolan nu, och har en Alhambra för allt sådant. Tack till mamma för den!
Max
Jag lirar gitarr, dock inte i något band... Har en Yamaha RGX121S.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.