Sedan blev jag rätt bundis med deras lite äldre småbufflige pluton sgt... Kul oprick som jag snacakde en del med trots det skillde typ 25-30 år mellan oss....
2 år senare sitter jag återigen i Bosnien och är på Tabben .Vi (jag och en Dansk FAC) skulle hämta några kartor och annat på Divisionsstaben. Var inne och käkade lite junkfood innan vi skulel dra hem.
Plötsligt höt jag en grov Texasdialekt halvskrika min grad och namn.. Vänder mig om och vad ser jag om inte denna lite lätt äldre och ärrade plut sgt...... Som också är här och käkar.....
Det roliga är att normalt åt vi ALDRIG i denna matsalen utan i en av de andra på omtrådet efetrsom den enhet vi "jobbade" med låg mer eller mindre granne med den andra matsalen....
Det visade sig att han återigen var i Bosnien för tjänstgöring.. Denna gången på en enhet som BARA jobade med att motverka diskriminering och liknande..... Han och en Överste löjtnant jobbade med detta på heltid
Kan jag säga att det blev ett kärt återseende..... Var verkligen kul att få höra vad som hade hänt emd e andra man hade lärt känna 2 år tidigare....
Sedan var det rätt kul att få träffa killens chef och se en Överste Löjtnant vara på gräsnen till vidrigt trevlig mot mig