Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hjälp!! Problem med USB-minne.
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum > Dataenheten
Gusten
Elände... Det finns ett antal USB-minnen på jobbet och det som fanns sparat på ett av dem går inte längre att öppna. Ikonen har ändrats och texten nedanför den har ersatts av konstiga tecken. Problemet är att det finns text för sex månader tillbaka som är viktig så frågan är hur/om det går att rädda? /Gusten banghead.gif
J-Star
Du har råkat ut för att data på minnet har korrumperats. Det har hänt mig också. Tyvärr har det visat sig att vissa minnen är känsliga för detta, andra klarar sig betydligt bättre.

Det finns diverse shareware recovery tools som du skulle kunna pröva. Risken är dock att det är kört.

Googla på "USB recovery", testa runt lite.

Av ren nyfikenhet, skulle du kunna posta bild och/eller märkesinfo om den där stickan?

/J
Gusten
Hej! Tack för svar och tips. Min chef är mindre bevandrad i datorer än jag själv. Sist jag använde USB-minnet så var det inga problem att spara infon utan problemet upptäcktes då de dagen efter skulle öppna filerna på minnet. 6 månaders journal kanske åt helvete och ingen back-up gjordes trots personalens efterfrågan... Jag jobbar fredag igen och kan kanske ge dig info i helgen. Tack än en gång. /Gusten
Magnus
I värsta fall kan nog det här företaget hjälpa er. Dock tar de ganska bra betalt.
Gusten
Tackar för tipset. Det blir för min chef att öppna plånboken tror jag... /Gusten
Gusten
Min kära chef har undersökt saken och fått beskedet att infon är för alltid förlorad. Sent ska syndaren vakna som inte hörsammade personalens efterfrågan på back-up. Tack för alla tips! /Gusten
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.