daedalus
Feb 26 2003, 17:10
Det tycker jag är en alldeles förträfflig idé.
Vuxna människor beter sig som sura småungar som inte ens kan tala med varandra
och för det ska soldater och civila fått lida.
Lennart Ekdahl som värd?

En äldre nyhet
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polo...p?d=442&a=15894
Underbart. En debatt skulle vara mycket intressant.
Amfibieslusken
Feb 26 2003, 17:16
Bush tyckte att förslaget var oseriöst sade de på rapport i morse. Det får det att verka ännu mer självklart att han inte vill diskutera varför han egentligen vill starta krig. Och kriget beror nog inte på Saddams vapen, utan något personligt.
Lillebror81
Feb 26 2003, 19:02
QUOTE (Amfibieslusken @ Feb 26 2003, 17:16 )
Bush tyckte att förslaget var oseriöst sade de på rapport i morse. Det får det att verka ännu mer självklart att han inte vill diskutera varför han egentligen vill starta krig. Och kriget beror nog inte på Saddams vapen, utan något personligt.
Bush den äldre löste inte problemmet för tio år sedan och nu så skall pappa lilla pojke fixa till detta misstag och kanske en skvätt olja på kuppen.
Det är klart att Bush inte vill ha någon debbat istället för krig.
En debatt finns det ju "viss" risk att han skulle förlora, bättre att satsa på det säkra och bomba skiten ur allt och alla. Särskilt när det snart är dags för nyval "in the states"
Sen kan man ju fråga vad en sån debatt skulle ge....fred...nää..publicitet..ja
mjukis
Feb 26 2003, 20:41
Jag undrar hur någon här kan veta "klart" vad President Bush vill.
flying_c
Feb 26 2003, 20:51
Jag tror inte heller att Bush vågar ställa upp på något dylikt. Genialt drag av Saddam.
..och självklart menar Saddam att han vill ha en debatt. Han är ju känd som en person som uppskattar sådana. Ett fritt meningsutbyte och argumenterande som kännertecknar debatter är honnörsord i Saddams Irak. ;)
Självklart kan inte Bush möta Saddam i det här irakiska propagandajippot. För det är just vad det är. Det har ingenting med en lösning på konflikten att göra. Saddam gör undanmanövrar hela tiden istället för att uppfylla de krav som ställts på honom av FN. Saddam har en skicklig spin doctor det ska jag erkänna. Jag undrar vilken firma han har kontrakterat?
daedalus
Feb 26 2003, 21:51
Det är ju CNN och CBS som väckte hans intresse genom att ställa frågan till honom.
Och de kan ju knappast räknas till något av Saddams propagandaapparat.
Men visst det kan vara ett försök att lyfta blickarna åt annat håll.
Just nu hänger ju hans liv på en tunn tråd, världsopinionen.
Självklart är det ett mediatrick av Saddam att uttnyttja den fria media som han förnekar sitt eget folk. Han har under de sista tolv åren visat en fantastisk förmåga att sträcka gummibandet så långt det går och göra undanmanövrar och vilseledningsmanövrar. Han verkar till att ha en talang för gebitet men jag tror nog också att han lär ha stöd av något västeländskt pr-företag. Han manövrerar med en förmåga till milimeterprecision som jag inte är beredd att tillskriva irakierna själva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.