Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Skapa gratis PDF
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum > Dataenheten
Kustbo
Har ett problem med ett Freeware program som heter Primo PDF, hade det på förra datorn och det var kalasenkelt att göra om tex Word filer till PDF via det, så ikväll så försökte jag ladda ner det till nya datorn från Download.com och primopdf.com men det funkar inte trots att det i specen för nedladdningen står att det funkar för Vista.

Får ett felmeddelande om att IE inte kan hämta hem .exe filerna för programmet?!

Fanns ett program i datorn som hette PDF Complete som tydligen var med i standard programpaketet emn det hade gått ut och gick inte att använda utan en uppgradering för massa pengar och det är ointressant. Avinstallerade det föra tt dete inte skulle krocka med Primo men det funkar inte ändå att få in Primo.

Någon som har en lösning eller förslag på annat Freeware som konverterar Word till PDF??
CQ1
CutePDF har funkat bra för mig.

http://www.cutepdf.com/

/CQ1
imint
QUOTE (Kustbo @ May 13 2008, 22:11 ) *
Har ett problem med ett Freeware program som heter Primo PDF, hade det på förra datorn och det var kalasenkelt att göra om tex Word filer till PDF via det, så ikväll så försökte jag ladda ner det till nya datorn från Download.com och primopdf.com men det funkar inte trots att det i specen för nedladdningen står att det funkar för Vista.

Får ett felmeddelande om att IE inte kan hämta hem .exe filerna för programmet?!

Fanns ett program i datorn som hette PDF Complete som tydligen var med i standard programpaketet emn det hade gått ut och gick inte att använda utan en uppgradering för massa pengar och det är ointressant. Avinstallerade det föra tt dete inte skulle krocka med Primo men det funkar inte ändå att få in Primo.

Någon som har en lösning eller förslag på annat Freeware som konverterar Word till PDF??

Ööööhh...är det bara i Macversionen som man kan välja; Spara som/pdf?
Kustbo
QUOTE (imint @ May 13 2008, 21:33 ) *
QUOTE (Kustbo @ May 13 2008, 22:11 ) *

Det skulle inte förvånga mig för i Win versionen av Office 2007 Word finns en menyflik som heter PDF och det var där jag hittade programmet PDF Complete som tydligen följde med Office men var tidsbegränsat, och sånt är i linje med giriga Microsoft banghead.gif

Kollade på just Spara som men inte fanns PDF med bland alla olika filformat i listan mellow.gif
CQ1
QUOTE (imint @ May 13 2008, 22:33 ) *

Finns som nedladdningsbar tilläggsfunktion i Office 2007 även på gammal hederlig PC. Har man Office <2007 får man hitta något gratis som funkar.

Här hittar du info om hur du fixar PDF-stöd i 2007.

/CQ1
Rickard N
LaTeX någon? biggrin.gif

Visserligen inte till word, men det finns kompilatorer till windows, annars funkar det under cygwin tror jag. Lite knöligt att lära sig iofs.
Pal
Använd Open Office, det paketet kan spara i pdf. Open office är ett office paket som är bättre än microsoft office och som är gratis.
Kustbo
QUOTE (CQ1 @ May 13 2008, 22:47 ) *
QUOTE (imint @ May 13 2008, 22:33 ) *

Finns som nedladdningsbar tilläggsfunktion i Office 2007 även på gammal hederlig PC. Har man Office <2007 får man hitta något gratis som funkar.

Här hittar du info om hur du fixar PDF-stöd i 2007.

/CQ1

Stort tack för den länken, nu är det bara att välja Spara som och PDF dribble.gif banan_rock.gif worthy.gif
tinhead
QUOTE (Kustbo @ May 13 2008, 21:11 ) *

Låter som en korrupt IE cache..rensa filerna och försök igen.
Var försiktig inför andra "fria" pdf lösningar..många försöker installera adware och annat otyg..
FkN
QUOTE (CQ1 @ May 13 2008, 22:18 ) *

/CQ1

Är det rent från reklam elller sätts det typ www.cutepdf.com längst ner i dokumentet?
Rara Avis
QUOTE (FkN @ May 16 2008, 15:38 ) *
Är det rent från reklam elller sätts det typ www.cutepdf.com längst ner i dokumentet?

Jag har ett program som heter MagicPDF... fungerar som en virituell skrivare och det går alltså att göra PDF:er på alla program som har en utskriftsfunktion. Mycket smidigt tycker jag.

Och för att svara på denna fråga också: ja denna är fri från reklam.
cjg
Vissa av de här pdf-konverteringsprogrammen skapar inte helt kompatibla pdf:er, nu i ett projekt i skolan så fick vi in texter skapade med sådana program som vid utskrift med Acrobat Reader gav en hel sida med enbart en sorts bokstav godtyckligt placerade över sidan. Lagom kul att få en A4 med ca 500 L smile.gif Nu kan jag inte komma ihåg vilket program de var skapade i men kan försöka ta reda på det.
CQ1
QUOTE (FkN @ May 16 2008, 15:38 ) *
QUOTE (CQ1 @ May 13 2008, 22:18 ) *

/CQ1

Den är helt ren från reklam, såvitt jag kunnat se.

/CQ1
SG OLSSON
pdf995 är inte helt reklamfri men fungerar bra.
Fotnot: det var ett licensstrul som gjorde att pdf funktionen inte kom med som standard i office 2007
Myst
http://www.pdfonline.com/ skall det kunna gå att skapa bra pdf-filer gratis.
Har inte testat själv men på högskolan där jag läser tipsar de om att använda den sidan för att skapa pdf-filer av sina uppsatser och rapporter.
henke
Raderat ett inlägg om Openoffice, då det redan tipsas om det ovan/Henke BlåGul

Annars funkar PDF Creator bra. http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/
Öppen källkod och gratis.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.