Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Röstning
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldFForum
Isgubbe
Hej,

VI har funderat ett tag på vad vi skulle kalla teknikdelen på forumet ett tag nu. Ja just det den delen där kasunen och transportcentralen samt materielplatsen huserar.

Rösta på ett av alternativen här. Jag låter det rulla i en vecka sen tar vi ett beslut.
Rokare
Så färdigt.. Nu kan vi stänga här och move on.. vissel.gif

Teknikkontoret [ 1 ] ** [100.00%]
709
Mob-förrådet. Men det ska vara den i mitten, den översta Mob-förrådet känns inte helt rätt. tongue.gif

Edit: översta Mob-förrådet var tydligen suspekt, för nu är det borta...
Thess Vita
QUOTE (709 @ May 9 2008, 12:24 ) *
Mob-förrådet. Men det ska vara den i mitten, den översta Mob-förrådet känns inte helt rätt. tongue.gif

Tänkte samma sak, vill författaren till ämnet helst ha Mob-förrådet eftersom det finns som flera alt? biggrin.gif
Bappelsinmannen
Inget av ovanstående, MILOVERKSTADEN ska det ju naturligtvis vara!!!

//Nisse
Nifelhel
Röstade på Mobiliseringsförrådet!

Teknikkontoret låter som en plats med gamla mossiga skäggiga gubbar på vägverket motsvarande.
Dessutom hör inte, imho, mtrlplatsen med en massa uniforms och utr-frågor hemma på ett "teknik"kontor.

Matrialverket låter som nåt hämtat från FMV...usch
Fu Frippe
Röstade på Mobiliseringsförrådet eftersom forumsdelen kommer att innehålla trådar om nästan all mtrl som FM har.
Maul
Varför inte FMLOG/Motståndsenheten? vissel.gif

Men jag röstar på Mobiliseringsförrådet.
losec
QUOTE (Bappelsinmannen @ May 9 2008, 14:01 ) *
Inget av ovanstående, MILOVERKSTADEN ska det ju naturligtvis vara!!!

//Nisse

Synd att alternativet ej fanns med. Hade varit min givna röst.
LoveMachine
Tycker också att miloverkstaden låter riktigt bra
Nifelhel
Och var i Miloverkstaden hör matriel såsom persedlar osv hemma???
I ett mobiliseringsförråd finns det mesta... eller fanns iaf.
Bappelsinmannen
QUOTE (Nifelhel @ May 20 2008, 20:36 ) *

Frågan var ju"Röstning, Vad ska teknikdelen på Soldf Heta", och var hittar du tekniker etc i ett mobförråd? rolleyes.gif
Nä håller fortfarande på MILOVERKSTADEN, mobiliseringsförråd får mig osökt att tänka på ett gäng halvfulla omotiverade repgubbar...

//Nisse
eskil
Eftersom miloverkstaden inte finns med som röstningsalternativ så gör jag som alla andra; Skriver ett inlägg för att yrka på det namnet.
241
QUOTE (Bappelsinmannen @ May 21 2008, 06:52 ) *

Frågan var ju"Röstning, Vad ska teknikdelen på Soldf Heta", och var hittar du tekniker etc i ett mobförråd? rolleyes.gif
Nä håller fortfarande på MILOVERKSTADEN, mobiliseringsförråd får mig osökt att tänka på ett gäng halvfulla omotiverade repgubbar...

//Nisse

Men ett mobförråd kan ju innehålla både uniformer och fordon, eller? En miloverkstad låter bara som en fordonsverkstad.
Nifelhel
QUOTE (Bappelsinmannen @ May 21 2008, 07:52 ) *

//Nisse

Och så tar Nisse å läser hela inlägg nr 1. Matrielplatsen ingår fortfarande och den passar inte in under namnet MILOverkstad. bash.gif
Vargas
Citat "ett gäng halvfulla omotiverade repgubbar" låter väl som en alldeles utmärkt beskrivning av den delen av forumet ... happy.gif

Mobiliseringsförrådet innehåller ju som sagt både fordon, vapen och övrig materiel så det känns som ett bra namn. Även en del auktionssiter skulle kunna passa in här.
Bappelsinmannen
QUOTE (Vargas @ May 21 2008, 21:13 ) *
Citat "ett gäng halvfulla omotiverade repgubbar" låter väl som en alldeles utmärkt beskrivning av den delen av forumet ... happy.gif

Mobiliseringsförrådet innehåller ju som sagt både fordon, vapen och övrig materiel så det känns som ett bra namn. Även en del auktionssiter skulle kunna passa in här.

Det finns tydligen olika åsikter här, så varför inte lägga in Miloverkstaden som alternativ, så får majoriteten avgöra?

//Nisse
Isgubbe
Men nu är det som så här att från första början sa var Materielverket favoritalternativet för de flesta och inte Mobiliseringsförrådet, Just nu leder Materielverket röstningen. Även om röstningen redan är en vecka över tiden så låter jag den snurra ett par dagar till eftersom det fortfarande verkar vara lite fart i den.
golffoxtrotfive
QUOTE (Vargas @ May 21 2008, 21:13 ) *

det blev då mobiliseringsförrådet för min del FN1.gif banan_rock.gif
Nifelhel
Dålig röstningsnärvaro tycker jag. Efter drygt 3veckor och minst 1240 visningar så är det bara 125 röster.

Fegisar!!!!

Seså rösta på mobiliseringsförrådet nu... tongue.gif
Bappelsinmannen
QUOTE (Nifelhel @ May 29 2008, 19:50 ) *
Dålig röstningsnärvaro tycker jag. Efter drygt 3veckor och minst 1240 visningar så är det bara 125 röster.

Saknas kanske bra alternativ! saint.gif

//Nisse
Ringo
Materielverket så klart! Rangern.gif
Isgubbe
Vinnaren är Materielverket.
Namnet är ändrat på forumet från och med nu.

Tack till alla som varit med och röstat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.