Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Alpenflage uniform
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning > Materielplatsen
WhiskeyBravo_Grey
tja! någon som vet vart man kan få tag på den Schweiziska Alpenflage uniformen? inte standard uniformen utan "AlpJäger" varianten med huva på jackan och hängslen på byxorna?

http://www.gastrike-airsoft.se/datas/users/27-isse01.jpg
Arctic soldier
Den brukar finnas då och då på tradera. annars vet jag inte
Nyllet
Då jag är allmänt kunskapstörstande så blev jag lite nyfiken när jag såg det där kammoflaget. I vilken sorts terräng är det där mönstret och färgerna ett bra kammoflage? Jag förstår att det är för alperna, men allt det röda känns lite konstigt, eller?

Frågar man inte så lär man sig inte wink.gif /Nyllet
Brigadgeneralen
Någon form av sommar/höst är det ju, kanske kan man ha lerjordar som förklarar det röda? Eller jord med rejält inslag av järn?

FN1.gif Rangern.gif
regstrup
Sök på ''schweizer'' här:

Recon Online Shop

Ranger Shop
WhiskeyBravo_Grey
QUOTE (Nyllet @ May 9 2008, 11:37 ) *
Då jag är allmänt kunskapstörstande så blev jag lite nyfiken när jag såg det där kammoflaget. I vilken sorts terräng är det där mönstret och färgerna ett bra kammoflage? Jag förstår att det är för alperna, men allt det röda känns lite konstigt, eller?

Frågar man inte så lär man sig inte wink.gif /Nyllet

Färgerna är anpassade till Lövterräng och är bäst på hösten/våren då löven och terrängen blir brun och rödaktig (löven syftar jag mest på) uniformen är anpassad till det schweiziska landskapet (såklart) men fungerar mycket bra här hemma i svearike då den inte har några skarpa konturer så man smälter in i omgivningen utan problem Rangern.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.