Det ultimata i ghillie-väg hade ju varit en barracuda dräkt, men eftersom det inte lär hända mig innom de närmaste åren kom jag att tänka på ett alternativ med insperation från nämnda dräkt.
Min ide var att ta några kvadratmeter Sacodra 330 väv i M/90 från
www.recon.se, klippa dem i remsor och sedan sy på dem på något tunt och genomskinligt tyg, till exempel grönt myggnät.
Fördelen med denna iden är att Sacodra väv inte blir tungt blött när det regnar (Poluretan belagd). Lösningen borde även bli ganska luftig och lätt eftersom nätet släpper igenom luft och Sacodra väven inte väger så mycket.
Frågan är naturligtvis om detta är praktiskt genomförbart, frågorna jag har är:
1. Är det bra att ha dräkten i M/90 ?(känns som att man borde få extra camouflage på det sättet, men det kanske är helt fel? M/90 camouflaget syns för övrigt på båda sidorna av tyget.)
2. Fransar sig Sacodra väven om man bara klipper i den utan att sy kanterna? (jag har bara ett regnskydd i det tyget och känner inte att jag vill klippa i det. Är det någon som vet hur det fungerar?
3. Hur är "tygflärparna" fästade på Barracuda-dräkten? (gärna närbilder! Är de sydda/limmade eller vad?)
4. Hur stora/långa är tygflärparna på Barracuda-dräkten? (gärna alla måjliga mått. Jag har sätt på bilder att tygbitarna ser ut som ett "V", hur stort är skåran i mitten osv?)
5. Är det en ide som skulle kunna fungera?
6. Förstår ni vad jag menar?
Lite bilder på en liknande dräkt finns här:
http://www.mamut.com/nfm -> Listen i vänstra kanten -> "Last ned vår nye hovedkatalog " -> sidan 34 och sidan 35 (OBS: kattalogen är i PDF format)
God Jul /CfrHGB