Jag är på jakt efter en M87-tröja och har hittat några ställen på internet där sådana säljs. Ett problem som uppstår när man ska handla på distans är ju det här med storlekar.
När det gäller vikt/längd-storlekar har jag bra koll på vad jag behöver, samma sak när det handlar om sifferstorlekar (5,6,7 osv). Men när jag tittar på nämnd tröja hittar jag bara storlekarna S,M,L osv.
Är tröjan stor i storlek, eller liten? Om jag normalt drar storlek 6 behöver jag då en M eller L? Vad tror ni?
SweSold
May 2 2008, 19:25
Jag har ingen uppfattning hur den är på storleken, men den är ju elastisk och ganska töjbar i alla fall.
Ett tips som jag har är att köpa den på något förråd i närheten, brukar vara mycket billigare än sidor på internet och då får du ju originalet också.
Köpte en tröja för ett tag sedan genom Försvarsmaktens försorg och jag har för mig den kostade 250-260:-
Kommer du inte åt något förråd så kanske du känner någon som är med i Hemvärnet eller dylikt som kan "handla ut" åt dig.
Brigadgeneralen
May 2 2008, 19:36
Storlekar är alltid lurigt, därför är FM:s system användbart.
I mina m/90 vapenrockar står det 180/85 och då är FM
storlek 6 bra på tröjan.
Hoppas at detta kan vara till någon hjälp.
PingisÖga
May 3 2008, 06:22
Sitter faktiskt i nämnd tröja just nu i tjänsten, Ta hellre en storlek för litet än att gissa på vad du har i vanliga fall, för den är sydd så att den är väldigt luftig över armar och mage.
Som exempel har jag 6or på andra av försvarets skjortor och t-shirtar, men var tvungen att ta en 5a när jag köpte den för 286 Kr på truppservice förrådet på ledningsregementet. Som sagt innan är det lättast om du tar dig till ett förråd nära dig så får du prova ut den själv.
Mvh//Krp.E
SweSold
May 4 2008, 12:46
QUOTE (SweSold)
Köpte en tröja för ett tag sedan genom Försvarsmaktens försorg och jag har för mig den kostade 250-260:-
Jösses vad jag höftade till bra!
Sitter nu med kvittot på en YLLETRÖJA M/87 GRÖN M7321-206000 som är inhandlad 2008-04-18 för 256:- inkl.moms.
Rickard N
May 4 2008, 13:09
Beror jäkligt mycket på hur man är skapt också. Jag som har gibbonarmar kan inte ta en storlek för liten. Sen känns det som olika batchar är olika stora. Jag har en stl 6 som är hur stor som helst över kroppen och en stl 6 som är slimmad som tusan
Hermansson
May 5 2008, 15:04
Jag är 183/85 och har en M87-tröja storlek 5. Hade en 6a som bara var för stor i största allmänhet.
Lappen i nacken på min tröja läser M7321-2060001 Vikt 70-80 kg. Storlek 5 som sagt. Tillverkad 2005.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.