Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lionhearts
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
darkjak
Jag och en mindre grupp kamrater på dataspelsutbildningarna på Högskolan i Skövde har fått för oss att slänga ihop men modifikation till HL2, som vi kallar Lionhearts.

Det ska röra sig om en singelplayermod där storyn väldigt, väldigt kortfattat är: inom ett inte för stort antal år utbryter ett världskrig, där Kina och ett antal andra asiatiska länder står emot USA och Europa. Ryssland besegras snabbt, och kort därefter är det Sveriges tur.

Spelet är fiktion, och därför kommer vissa rent ut sagt felaktiga detaljer finnas med. Som exempel kan tas att fullständigt påhittad utrustning såsom AK6 och J40 "Fenix" kommer finnas med, i likhet med Strv 2000. Dessutom kommer vissa soldater beväpnas med AG42, kpist m/45 och pistol m/07.

Features:
* Storskaliga slag
* Viss mån av realism
* Understöd från flyg/hkp/strv
* Stor variation på klassiska svenska vapen.

Moden har varit i planeringsstadiet i, ärligt talat, evigheter, men först nu har jag fått Source SDK att fungera på min dator. Än så länge har en del ljud och grafik gjorts. Därutöver har det filats lite smått på banor.

Vi söker främst kodare, men även grafiker är välkomna.
ltdex351
jag kan nog inte hjälpa till på något sätt men det låter minst sagt intressant, Lycke till!
darkjak
Här kommer en enkel bild på första området i spelet.
Det heter kort och gott, kasserngården än så länge.

darkjak
Jag söker en post till nu!
Jag behöver en person som kan leta ritningar och refferensbilder.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.