APC-mannen
Feb 24 2003, 23:11
Kikade på en Toyota RAV4 (widebody) i helgen och blev helt såld! Nån som har en sån (nya modellen alltså) eller vet mer om den är bra och så?
The_mistaken
Feb 25 2003, 18:21
Brorsan har en sådan så jag kan höra med honom om du vill
APC-mannen
Feb 25 2003, 18:36
Ja, gör gärna det.
The_mistaken
Feb 25 2003, 18:37
det är uppfattat
Fu Gson
Feb 25 2003, 20:01
Vilket sammanträffande, min bror har även han en sådan. Vad det verkar så är han mkt nöjd med den. Han har haft den i kanske 1 månad och än så länge rullar den

det enda negativa jag hört är bensinförbrukningen + 1 liter milen men det kan förklaras med att motorn inte är inkörd ännu. Sen svor bror över vikten på sommardäcken när han bar upp dom på vinden, men sen är dom feeta också.
Mitt personliga intryck är att den är en cool, snygg bil, fullt tillräcklig motor och utrustning.
APC-mannen
Feb 25 2003, 21:13
Provkörde den i fredags, den är superschysst! Inte sådär jättestor kanske, men man behöver ju ingen ***-förlängare... Öööh, jo det kanske är just det man behöver!

Tittade på en KIA igår, de har ju en ny SUV. Den var rätt fet den med. Jag får ta tillbaka ALLT jag sagt om japanska (motsv.) bilar.
Fu Gson
Feb 25 2003, 21:27
Den bottenplattan som RAV4:an är byggd är tydligen väldigt bra och framgångsrik, sen så är bror väldigt nöjd med alla garantier och sådant. Är man inte märkes/namnfixerad så är asiatiska bilar oftast väldigt prisvärda....
111 SSK BAT
Feb 25 2003, 22:22
Rav4an är en riktigt bra bil.
Om du funderar på en SUV så kolla in Hyundai Santa Fe V6 och Suzuki Grand Vitara XL7.
Riktigt bra bilar det med och prisvärda.
Pris i förhållande till vad man får är oslagbart.
De drar lite mycket dock, får va lätt på gasen.
Bara folk förstår att man inte ska försöka köra "off-road" i mellan svår teräng....klart obra, tro mig
Buddha
Feb 26 2003, 14:08
Har en Hyundai Santa Fe 2.4 GLS.
Har kört 4500 mil nu och är supernöjd. Har provat RAV4:an både före och efter köpet och Santa FEn vinner överlägset.
Dock ser ju RAV 4an mycket coolare ut så är coolhet det som avgör så gör du ju rätt köp annars tycker jag du skall prov köra några av de andra små SUVarna innan du bestämmer dig.
/Ken
APC-mannen
Feb 26 2003, 15:41
Santa Fe är ju ganska stor ändå va? I alla fall jämfört med RAV4.
vad väger den och är den dyr i försäkring?
Buddha
Feb 26 2003, 18:01
väger 17 -1800kg, skatten är ca 1900 kr/år.
Det som skiljer den mest mot rav4 är storlek, bekvämlighet, tystnad och pris(ca 40 000 mindre än rav4 men med mer utrustning)
/Ken
Lillebror81
Feb 26 2003, 18:59
Tänker eventullet själv inskaffan en RAV4 dom verkar var rättså vettig håller hög kvalitet lagom utrustning, Santa Fe känns som ett lite osäker kort.
Men ursäkta, är det inte en Landrover Defender som borde vara politiskt korrekt här på forumet.

Massvis med lastutrymme och en fantastisk terrängförmåga. Komfort är för fjollor
111 SSK BAT
Feb 26 2003, 23:05
QUOTE (Lillebror81 @ Feb 26 2003, 18:59 )
Santa Fe känns som ett lite osäker kort.
Tänk om lillebror... ;)
Det var min far tvungen att göra... och ja han har erkänt att det var bättre köp än att lägga tre gånger så mycket på en X5a
Defender suger, vill man köra i terränglådan, köp en hummer.
Denna kommentar kommer dock skapa ett ramaskri misstänkre jag.
Lillebror81
Feb 26 2003, 23:13
Problem är att den kan vara lite svårt att bli av med en Hyndai den dag man vill bli av med den men Toyota brukar vara lite mer lättsålda. Jag gillar RAV4an men om man skulle vilja lägga en halv mille så skulle jag köpa en X5 eller XC90. Men för halva priset så skulle jag valt en RAV4.
En annan sak som jag väger in är att det inte finns någon Hyundai verkstad i Växjö kan betyda att det kan vara svårt att få service och kvalificerad hjälp om något skulle gå fel. Den närmaste verkstaden är i Alvesta 2,5mil bort! Sådan saker är viktiga för mig som köpare men om man kanske får ett bra pris och har hysat nära till verkstad och service så kan man kanske tänka sig att köpa en hyundai i stället men som landet ligger nu så är det Toyota som ligger bättre till.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.