Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Rekommendationer till föråldrad dator
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Tomas
Alla tips på krigsspel(strategi/taktik,1:a person skjutare,simulatorer und so weiter)som min 450Mhz:are(128Mb RAM,4MB grafikkort,ATI3D Rage Pro tror jag det heter)klarar av välkomnas

Close Combat&Steel Panthers serien behöver ej nämnas då dessa underhåller mig fläckvis
Fu Gson
Oj! hmm, Pacman är ju en sorts "krigsspel" biggrin.gif
Annars funkar nog civilization III, det är ju iofs inget renoldat strategispel men jävligt beroendeframkallande och underhållande.
Raptor
Jag tror du kan köra Soldiers of fortune från consolen. smile.gif

Half-life är väl det enda jag kommer på sådär på rak arm. Och från Half-Life kan du sen mod:a den till Day och Defeat vilket är ett helt schysst spel. Även Counter Strike funkar också som Mod.

Delta Force 1 är väl på håret.. kan inte requirements så i huvudet.
Fu Dahlberg
QUOTE (Raptor @ Feb 24 2003, 21:47 )
Jag tror du kan köra Soldiers of fortune från consolen.  smile.gif

Half-life är väl det enda jag kommer på sådär på rak arm. Och från Half-Life kan du sen mod:a den till Day och Defeat vilket är ett helt schysst spel. Även Counter Strike funkar också som Mod.

öhhh jag körde Deltaforce: Landwarrior på en sådan burk med bra resultat...
Raptor
QUOTE (Raptor @ Feb 24 2003, 21:47 )

;)
Tomas
Delta Force:Landwarrior funkar skapligt, lite krångel med kikarsiktet men annars går det bra
granQ
sudden strike och silent hunter 2
daedalus
uff.. Jag behövde ju inte nämna close combat
Gripen
Commandos
Kul och svårt!!
VKT M39
Vet att du har Steel Panthers, men har du ett litet program som heter MobHack? smile.gif
Ger en extra dimension till spelet om man har lite hemmagjord utrustning.
granQ
glömde nämna combat mission2.. strategi som tar tid, men funkar på en 233 så =)
Gotcha
Glöm inte Quake-serien!!!
Tomas
QUOTE (granQ @ Feb 25 2003, 15:12 )
glömde nämna combat mission2.. strategi som tar tid, men funkar på en 233 så =)

Att combat mission funkar på min dator det vet jag, hur jag får tag på nåt annat än demoversionen vet jag inte

men har inte combat mission2(heter det "Barbarossa to Berlin"?)lite högre systemkrav än 233Mhz?

VKT M39:Jag tycker MobHack verkar småkrångligt, då låter jag andra göra nya OOBs som jag kan ladda ner B)

Nåt som verkar lockande är The Operational art of war serien, jag hade chansen att köpa 2:an för ynka 199spänn men då fick jag för mig att jag var för fattig och att det var för långt kvar till löning, så jag väntade på min lön, och till mitt stora förtret så fanns TOAW II ej längre kvar i butiken när jag fick mina surt förvärvade slantar

Nån som vet hur jag får tag på TOAW?(gärna "Century of warfare")
Raffsec
QUOTE (Tomas @ Feb 25 2003, 21:14 )
Nåt som verkar lockande är The Operational art of war serien, jag hade chansen att köpa 2:an för ynka 199spänn men då fick jag för mig att jag var för fattig och att det var för långt kvar till löning, så jag väntade på min lön, och till mitt stora förtret så fanns TOAW II ej längre kvar i butiken när jag fick mina surt förvärvade slantar 

Vet hut människa priotera mat och räkningar framför spel eller militära prylar är en dödssynd,

;)
Tomas
QUOTE (Raffsec @ Feb 25 2003, 22:32 )
QUOTE (Tomas @ Feb 25 2003, 21:14 )

Vet hut människa priotera mat och räkningar framför spel eller militära prylar är en dödssynd,

;)

Jag lärde mig min läxa, numera går jag ständigt hungrig(o.k kanske inte ständigt, jag brukar snylta en del från jobbet och från kompisar)och breven från inkasso kommer med jämna mellanrum

biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.