Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hjälp: Batteriproblem med MacBook Pro
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
mdn
Jag har en MacBook Pro som jag har ägt i ungefär nio månader. Jag är jättenöjd, men för några veckor sedan så bestämde sig batteriet för att det inte ville vara med längre. Från att ha haft helt fantastisk batteritid, så rapporterar datorn nu att jag har ungefär 20 minuter när batteriet är fulladdat och den stänger av sig redan efter ungefär 10 minuter. Batteriets "health" ligger på 12% efter att tidigare ha legat på runt 90%.

Är det någon annan som har haft liknande problem och vad har fruktföretaget sagt?

/mdn
cjg
Brukar väl vara 1 års garanti på batterier så det är nog inga problem att få det utbytt.
imint
Inte för att jag vill vara sån, men borde du inte fråga på 99mac.se istället. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig enär jag själv bara har en gammal PowerBook
JBP
QUOTE (cjg @ Apr 17 2008, 17:53 ) *
Brukar väl vara 1 års garanti på batterier så det är nog inga problem att få det utbytt.

Inte säkert, en hel del datortillverkare lämnar bara 6 månader garanti på batteriet.
/JBP
pappa6116
Slå lan master en pling på 08-7029030 de ligger på rörstrandsgatan 37, och mac garantin gäller hos dem.

http://www.lan-master.se/
mdn
Idag gjorde jag det jag borde ha gjort för flera veckor sedan - jag ringde fruktföretaget. De skickar ett nytt batteri, så saken är biff!

/mdn
Rickard N
förmodligen är det en cell i packen som gått sönder.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.